رویداد جاده ابریشم، کاروانی برای حمایت از استارت‌آپ‌های نوپای ایرانی

رویداد جاده ابریشم، کاروانی برای حمایت از استارت‌آپ‌های نوپای ایرانی

مدتی است که شاهد شکل‌گیری و رشد چشم‌گیر استارت‌آپ‌ها در ایران هستیم. اما همیشه این استارت‌آپ‌های نوپا با دغدغه‌هایی مانند نبودن سرمایه و راهنمایی‌های لازم در زمان مناسب، مواجه بوده‌اند. به همین منظور چند سالی است که در کشورمان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Fund) برای کمک به استارت‌آپ‌های نوپا در زمینه فناوری فعالیت دارند.

اگر شرایطی فراهم شود که استارت‌آپ‌های ایرانی و صندوق سرمایه‌گذاری بتوانند با سرمایه‌گذاران خارجی و کارآفرین‌های موفق ارتباطی مؤثر برقرار کنند، استارت‌آپ‌های نوپا راحت‌تر می‌توانند رشد کرده و پای به عرصه جهانی بگذارند.

رویداد استارت‌آپ جاده ابریشم اولین اقدامی است که قرار است در این زمینه صورت بگیرد. این رویداد با هدف معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی به سرمایه‌گذاران اروپایی و ایجاد راهی برای ارتباط راحت‌تر آن‌ها با هم و بعلاوه جذب سرمایه‌های خارجی برگزار شود.این رویداد در واقع سفری است به 8 شهر ایران که طی آن کاروان جاده ابریشم که شامل تعدادی از نمایندگان صندوق سرمایه‌گذاری، شرکت‌ها و کارآفرین‌های موفق هستند، با استارت‌آپ‌های نوپای ایرانی آشنا می‌شوند.

رویداد جاده ابریشم از 30 مهر شروع می‌شود و پس از سفر به شهرهای تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، مشهد، قزوین و رشت، در نهم آبان ماه به پایان می‌رسد.

این رویداد دو بخش دارد. در بخش اول هر یک از استارت‌آپ‌هایی که از قبل در رویداد جاده ابریشم ثبت‌نام کرده‌اند، فعالیت خود را به این کاروان معرفی می‌کنند و در هر شهر از بین همه‌ی استارت‌آپ‌های شرکت‌کننده، چند تیم به عنوان استارت‌آپ برتر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.

در این بین 100 استارت‌آپ برتر در مرحله اول، مجوز حضور در بخش دوم این رویداد، یعنی رویداد بین‌المللی کیش و بعلاوه دو بلیت رایگان به ارزش 400 یورو دریافت خواهند کرد. در ضمن هزینه‌های اقامت و پرواز به کیش ۱۰ استارت‌آپ برگزیده نیز توسط کاروان جاده ابریشم تأمین می‌شود.

بخش دوم این رویداد که با فاصله چند هفته از رویداد اول و در کیش برگزار می‌شود، هیئت‌های سرمایه‌گذاران ایرانی و اروپایی از بین راه‌یافتگان به مرحله دوم، سه استارت‌آپ برتر را انتخاب می‌کنند و به هر یک جوایز نقدی و امکانات زیادی از جمله بهره‌مندی از کمک‌های صندوق سرمایه‌گذاری بین‌المللی، شتاب‌دهنده‌ها، فرصت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و... تعلق می‌گیرد که می‌تواند به پیشرفت استارت‌آپ کمک شایانی بکند.

این رویداد به صورت مشترک توسط تکراسا (TechRasa)، همفکر (Hamfekr) و GNP tour و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز مرکز شتاب‌دهی نوآوری برگزار می‌شود. استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات مانند تجارت الکترونیک، اینترنت اشیاء، هوشمند سازی، فین‌تک، مُد، تجهیزات همراه، هوش مصنوعی و سلامت و… می‌توانند برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت www.silkroadstartup.com و برای ثبت‌نام در رویداد به آدرس مراجعه www.f6s.com/silkroad100 کنید.

رویداد جاده ابریشم به عنوان اولین اقدامی است که در جهت فراهم کردن راهی برای معرفی استارت‌آپ‌های نوپا و برقراری ارتباط مؤثر بین این استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، صورت گرفته است. اقداماتی از این دست می‌تواند راه پیشرفت و حضور این استارت‌آپ‌ها را در جامعه جهانی هموارتر کند. امیدواریم رویداد نخستین آخرین اقدام در این زمینه نباشد و رویداد جاده ابریشم راه را برای حمایت‌های هرچه بیشتر از استارت‌آپ‌های ایرانی باز کند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: فرانت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر