واکنش بازار موبایل در اولین روز اجرای طرح رجیستری

واکنش بازار موبایل در اولین روز اجرای طرح رجیستری

طرح رجیستری گوشی‌های موبایل برای سروسامان دادن به بازار آشفته تلفن همراه، از روز گذشته 28 مهرماه آغاز شد. بنا به این طرح از دوم آبان ماه گوشی‌های برندی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، ممنوعه در نظر گرفته شده و در صورت عدم ثبت در سامانه گمرک، از سرویس‌دهی خارج می‌شوند. البته این طرح تنها شامل گوشی‌هایی می‌شود که به تازگی خریداری می‌شوند و گوشی‌هایی که مردم در حال استفاده از آن هستند را در بر نمی‌گیرد. جزییات خبر را می‌توانید از اینجا بخوانید.

واکنش مردم در خصوص این طرح تا کنون چه بوده است

اما حال پس از گذشت بیشتر از یک روز از اجرای طرح رجیستری موبایل، این طرح با استقبال چندانی هم از طرف خریداران گوشی‌های هوشمند و هم از طرف فروشندگان آن‌ها مواجه نشده است و افراد مختلف سیاست‌های مختلفی را در این زمینه پیش گرفته‌اند.

تعداد زیادی از افراد هنوز این طرح را جدی نگرفته است و بر این باورند که این طرح هم مانند بسیاری دیگر از این دست طرح‌ها با شکست مواجه خواهد شد بنابراین دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. شاید دلیل دیگر این مسئله بی‌اطلاعی برخی از این افراد از زمان دقیق اجرای طرح باشد. برخی از افراد هم خرید هر چه سریع‌تر گوشی‌های مورد نظر خود را بهترین راه‌حل ممکن یافته‌اند. در این بین برخی از فروشندگان، گوشی‌های قاچاق موجود در مغازه‌های خود را از بسته‌بندی خارج کرده و با قرار دادن سیم‌کارت آن‌ها را فعال کرده‌اند. پس مواظب این قضیه هم باشید.

آیا این طرح بر قیمت گوشی‌ها هم تأثیری می‌گذارد

به گفته مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، افزایش قیمت گوشی‌های وارداتی پس از اجرای این طرح کاملاً طبیعی است زیرا برای گوشی‌هایی که تا کنون به صورت قاچاق وارد بازار می‌شدند، گمرکی پرداخت نمی‌شد بنابراین پس از اجرای این طرح افزایش 15 تا 17 درصدی قیمت موبایل بدیهی است.

وی افزود افزایش قیمت گوشی‌های اپل و سامسونگ فعلاً ربطی به اجرای طرح رجیستری ندارد و افزایش قیمت دلار دلیل این موضوع است.

در ضمن از آنجایی که مرحله اولیه این طرح، تنها پایش وضعیت شبکه است، انتظار داریم با تأثیر چندانی در وضعیت بازار خرید و فروش موبایل مواجه نباشیم. بعلاوه حتی ممکن است با کاهش قیمت گوشی‌های موبایل هم رو به رو شویم! زیرا با شرایط پیش آمده فروشندگان موبایل ترجیح می‌دهند که گوشی‌های موجود در مغازه خود را تحت هر شرایطی به فروش برسانند. به همین دلیل انتظار داریم حتی با افزایش قیمت دلار، قیمت گوشی‌ها تغییر چندانی نکند.

نظر شما درباره‌ی اجرای این طرح چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: مهر


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

bardia

یک‌شنبه, 30 مهر 1396

خوبی و کارایی هر طرح بستگی به مجری و شیوه اجرای آن دارد و با توجه به سابقه اجرایی طرحهای مشابه که عموما تبدیل به پهن شده اند ناچار سرنوشتی بهتر برای این طرح هم متصور نمیباشد!

پاسخ

ثبت نظر