توییتر به شبکه اصلی در بحثهای سیاسی بینالمللی تبدیل شده است. حال با توجه به نقش این شبکهی اجتماعی و اتفاقات اخیر درمورد رسوایی فیسبوک این شرکت تصمیم گرفته تا نام کسانی که تبلیغات سیاسی را خریداری میکنند فاش کند.
مدیر کل درآمد محصول و مهندسی شرکت توییتر اعلام کرد که به زودی تبلیغات سیاسی برچسب خواهند خورد. در واقع در کنار نام کاربری آنها برچسب «Promoted by» خواهند قرار میگیرد که نشان میدهد این محتوا توسط کدام گروه منتشر شده است.
در سال 2011 توییتر به تبیلغات سیاسی برچسب بنفش میزد اما بعدها تحت فشار تبلیغ کنندگان آن را حذف کرد.
بخشی به نام «مرکز شفاف سازی» به توییتر اضافه خواهد شد که در آن همهی تبلیغات روی سایت از جمله آنهایی که برچسب «promoted-only» خوردهاند نشان داده خواهد شد. درضمن مشخص میشود که تبلیغات چه مدت است که روی سایت قرار گرفتهاند و هدف آنها کدام دسته از کاربران است.
این سایت همچنین اعلام میکند که کدام تبلیغات سیاسی بوده و چه کسی آنها را خریده است.
چه کسی پشت پرده است؟
تا چند هفتهی دیگر کاربران توییتر میتوانند در بخش شفاف سازی تبلیغاتی ببینند که چه کمپینهای سیاسی فعال هستند. آنها همچنین میتوانند ببینند که هدف کدام تبلیغات خاص قرار گرفتهاند.
توییتر هدفی بزرگتر از شفاف سازی از این اقدام داشته است چرا که تا چند هفتهی دیگر وکلای توییتر، فیسبوک و گوگل نشستی در مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا درمورد مسألهی دخالت روسیه در انتخابات اخیر ایالات متحده امریکا خواهند داشت.
منبع خبر: techradar, cnet
ثبت نظر