در مراسم رويداد جاده ابریشم در شيراز چه گذشت

در مراسم رويداد جاده ابریشم در شيراز چه گذشت

در مراسم رويداد جاده ابریشم درشیراز چه گذشت؟ گزارش فيسيت از اين رويداد جاده ابریشم را از اينجا بخوانيد.

کاروان جاده ابریشم روز گذشته (7 آبان ماه) به شیراز رسید و 9 تیم استارت‌آپی شیرازی طی این رویداد به معرفی استارت‌آپ خود پرداختند.

کاروان جاده ابریشم که ایران گردی خود را از اول آبان ماه و در شهر تبریز آغاز کرد، پس از گذشتن از شهرهای رشت، تهران، اصفهان و یزد، بالاخره دیروز (7 آبان ماه) به شیراز رسید.

طی این رویداد که در سالن خوارزمی دانشگاه شیراز برگزار شد، 9 تیم استارت‌آپی شیرازی در زمینه‌های طراحی سایت، خرید و فروش لباس، سلامت، توریسم و ...، به معرفی استارت‌آپ خود پرداختند.

برگزارکنندگان رویداد جاده ابريشم ادعا می‌کنند کاروان جاده ابریشم رویدادی است در جهت حمایت از استارت‌آپ‌های ایرانی برای دیده شدن و حضور در جامعه جهانی که توسط کارآفرینان و برای کارآفرینان برگزار شده است تا استعدادهای ایرانی به مردم جهان شناسانده شوند و استارت‌آپ‌ها ایرانی فرصت حضور در بازارهای جهانی را پیدا کنند. در این هفت شهر 84 استارت‌آپ برای حضور در رویداد و معرفی خود، ثبت‌نام کرده‌اند که 9 تیم از این تیم‌ها مربوط به شهر شیراز است.

این مراسم با سخنرانی دکتر سهراب پور، مدیر شتاب دهنده دیموند آغاز شد وی از ضرورت وجود استارت‌آپ در دنیای کنونی صحبت کرد. به گفته او استارت‌آپ‌ها با ارائه راه‌حل‌های جدید، کسب‌وکارهای قدیمی را به طور کلی متحول کرده‌اند. جوانان بسیاری هستند که می‌توانند کسب‌وکار خود را داشته باشند اما برای موفقیت یک استارت‌آپ حداقل 5 سال زمان لازم است. به همین دلیل چنین رویدادهایی می‌تواند در موفقیت یک استارت‌آپ نقش پررنگی داشته باشد.

در ادامه این مراسم که عمدتاً به زبان انگلیسی برگزار گردید، داوران رويداد خود را معرفی کردند. سپس تیم‌های استارت‌آپی شیرازی به ارائه استارت‌آپ خود پرداختند. Xipix یک سایت ساز ساده، اولین استارت‌آپ ارائه دهنده بود. تیم دوم Iran audio guide، استارت‌آپی برای راهنمایی توریست‌ها و مسافران، استارت‌آپ KarOffer، استارت‌آپ تشخیص مهارت و تخصص افراد، تیم سوم و استارت‌آپ Doctoreto به عنوان آخرین تیم ارائه دهنده بخش اول مراسم بود. پس از این ارائه حدود نیم ساعت به حضار برای استراحت و شبکه‌سازی زمان داده شد.

پس از آن مراسم با معرفی ۵ استارت‌آپ دیگر، komadaa، برنامه خرید و فروش لباس‌های دست دوم، Daryapp، برنامه پرداخت موبایلی با استفاده از تکنولوژی بلوتوث، Aparno، استارت‌آپ مدیریت زندگی آپارتمانی، motionicaa، برنامه ساخت موشن گرافیک به صورت بصری ادامه یافت و نهایتاً با معرفی استارت‌آپ Abritor ارائه استارت‌آپ‌ها به پایان رسید.

در ادامه مراسم داوران پس از مدتی مذاکره سه تیم برتر را معرفی کردند. استارت‌آپ komadda به عنوان تیم برتر معرفی و به مرحله دوم این رویداد در کیش راه یافت و جایگاه‌های دوم و سوم به ترتیب به استارت‌آپ‌های xipix و motinicaa تعلق یافت. و پس از گرفتن یک عکس دسته جمعی از حضار و متصدیان برگزاری مراسم٬ رویداد جاده ابریشم در شیراز به پایان رسید.

نکته جالب این رویداد بین‌المللی این بود که تقریباً کل مراسم به زبان انگلیسی برگزار شد. برگزارکنندگان این رویداد معتقد بودند در گذشته برای رویداد بین‌المللی حتماً در یکی از کشورهای خارجی برگزار می‌شد اما حالا در هر نقطه‌ای امکان برگزاری رویداد بین‌المللی وجود دارد اما برای حضور در جامعه جهانی اولین گام این است که رویدادها به زبان بین‌المللی برگزار شوند. و نکته مثبت دیگر این رویداد در شیراز حضور بانوان ارائه دهنده استارت‌آپ بود که کمتر در شهرهای دیگر به چشم می‌خورد.

اما مشهد آخرین نقطه برگزاری این رویداد نیست. 20 و 21 فروردین‌ماه برگزیدگان مرحله اول این رویداد در کیش دوباره به رقابت خواهند پرداخت.

برگزارکنندگان رویداد جاده ابریشم در نظر دارند این رویداد را در سال‌های آینده هم برگزار کنند. این تیم هدف خود را تبدیل ایران به مرکز استارت‌آپی در منطقه اعلام کردند. اما این تیم در نظر دارند برای انتخاب شهرهایی که در سال آینده کاروان از آن عبور می‌کند، سیستم رأی‌گیری تعیین کند تا شهرهایی انتخاب شوند که از لحاظ استارت‌آپی بودن غنی‌تر باشند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر