اولین دیتاسنتر زیرزمینی در ایران برای حفاظت از اطلاعات مهم در دست راه‌اندازی است

اولین دیتاسنتر زیرزمینی در ایران برای حفاظت از اطلاعات مهم در دست راه‌اندازی است

محمد جواد آذری، وزیر ارتباطات، در همایش پدافند غیر عامل از راه‌اندازی زیرساخت‌های فیزیکی دیتاسنتر زیرزمینی برای نگهداری اطلاعات امنیتی خبر داد.

مسلماً حفظ امنیت اطلاعات حساس و امنیتی هر کشوری، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است در جهت حفظ استقلال و امنیت آن کشور می‌توان برداشت. در همین راستا محمد جواد آذری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در همایش پدافند غیر عامل از فراهم شدن زیرساخت فیزیکی دیتاسنتری امن که در برابر انواع حمله‌ها مانند حملات موشکی مقاوم باشد، توسط وزارت ارتباطات خبر داد. وی در ادامه افزود سازمان‌های حیاتی و حساس کشور می‌توانند اطلاعات خود را به این دیتاسنتر منتقل کنند.

این دیتاسنتر زیرزمینی كه در عمق 200 متری زمین احداث شده است، در حال حاضر به عنوان مرکز ریکاوری اطلاعات برای سازمان‌های حساس و حیاتی کشور قابل بهره‌برداری است.

احداث دیتاسنتری امن، تنها فراهم کردن زیرساخت است که البته کاملاً ضروری است اما بدون وجود نیروی خبره در زمینه امنیت اطلاعات، نمی‌تواند مؤثر باشد. جهرمی آذری در خصوص وضعیت امنیت سایبری کشور گفت که اگرچه در بین عموم مردم جهان، ایران به عنوان پنجمین قدرت سایبری دنیا معرفی می‌شود، اما این مسئله صحت ندارد زیرا تا کنون ایران طعمه‌ی حملات سایبری زیادی بوده است.

اما ایران نیروهای نخبه‌ی بسیار توانمندی دارد که در صورت تعلیم می‌توانند در حفظ امنیت اطلاعات و فضای سایبری کشور بسیار مؤثر باشد. به همین دلیل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد برای تربیت 10 هزار نیروی دفاع سایبری، برنامه‌ریزی کرده است که پس از آموزش، دستگاه‌های موجود می‌توانند با توجه به نیاز خود این نیروهای زبده تربیت شده را به کار بگیرند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر