آیا واقعاً نیاز است که وب کم خود را بپوشانیم

آیا واقعاً نیاز است که وب کم خود را بپوشانیم

وب‌کم یکی از قابلیت‌های کاربردی در کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها است که امکان ارتباط تصویری را برای کاربر فراهم می‌کند. اما همان طور که می‌دانید هر تکنولوژی در کنار فواید و کاربردهای بسیاری که دارد، همواره با نقاط تاریک و تیره‌ای هم همراه است که افراد سودجو دقیقاً از همین نقاط ضعف برای اعمال خرابکارانه خود استفاده می‌کنند.

وب‌کم هم از این قضیه جدا نیست. به دلایل امنیتی، بسیاری از کاربران به ویژه شخصیت‌های مهم سیاسی، بازیگران و افراد معروف روی وب‌کم‌های لپ‌تاپ خود را با چسب می‌پوشانند. اما واقعاً وب‌کم ابزاری برای سودجویی هکرها است؟ آیا واقعاً نیاز است که ما هم وب‌کم خود را به نحوی بپوشانیم؟

مسئله اینجاست که در صفحات وب و سایر تکنولوژی‌هایی که بر اساس وب پایه‌ریزی شده‌اند، باگ‌های زیادی وجود دارد که به هکرها اجازه می‌دهند به وب‌کم کاربران دسترسی پیدا کنند و ویدیوی آن‌ها را ضبط کنند. حتی هکرها به راحتی می‌توانند چراغ وب‌کم کاربر را خاموش کنند تا کاربر از ضبط شدن ویدیو مطلع هم نشود!

اما وب‌کم‌ها تنها وسایلی نیستند که به وسیله‌ی آن‌ها هکرها می‌توانند به حریم شخصی کاربران وارد شوند. در واقع اطراف ما پر از میکروفون‌ها و دوربین‌هایی است که همواره در تمام طول شبانه روز می‌توانند ما را زیر نظر بگیرند و حتی به وسیله‌ی پوشانده شدن با چسب هم نمی‌توان جلوی شنود آن‌ها را گرفت.

با همه‌ی این اوصاف اگرچه پوشاندن وب‌کم با استفاده از یک نوار چسب ساده باعث ایجاد امنیت قابل قبولی برای کاربر نمی‌شود اما هزینه‌ای هم بر دوش او نمی‌اندازد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همچون بزرگان عصر تکنولوژی، مانند مارک زاکر برگ و... شما هم به نحوی روی وب‌کم خود را بپوشانید تا با این حرکت حداقل به سایرین نشان بدهید که به حفظ حریم شخصی خود اهمیت می‌دهید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: theverge و فیسبوک


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر