گوگل و تلاش برای مسدود کردن تبلیغات آزاردهنده در مرورگر کروم

گوگل و تلاش برای مسدود کردن تبلیغات آزاردهنده در مرورگر کروم

تبلیغات اینترنتی یکی از معمول‌ترین روش‌هایی است در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این روش دقیقاً به همان ‌اندازه که مورد علاقه توسعه‌دهندگان وب است، برای کاربران خسته‌کننده و زجرآور است. به همین دلیل کمپانی گوگل به تازگی در مرورگر محبوب خود، گوگل کروم، با این نوع تبلیغات pop-up مقابله می‌کند.

تبلیغات pop-up در اصل تبلیغاتی هستند با ورود کاربر به یک وب‌سایت، به طور ناخواسته او را به صفحه‌ی تبلیغاتی دیگری هدایت می‌کنند. این بار اولی نیست که گوگل برای مسدود کردن این تبلیغات دست به کار شده است، اما پیش از این توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌ها با قرار دادن کدی در وب‌سایتشان می‌توانستند محدودیت‌های گوگل کروم را دور بزنند و کاربران را به وب‌سایت‌های مورد نظر خود هدایت کنند. شاید در ظاهر این مسئله آن‌چنان مهم به نظر نرسد اما به گفته خود کمپانی گوگل تقریباً یک پنجم کامنت‌های دریافتی از کاربران کروم، مربوط به نارضایتی از همین موضوع بوده است.

گوگل معتقد است در بسیاری از موارد توسعه‌دهندگان وب در این امر مقصر نیستند بلکه دلیل تعداد زیادی از تبلغات و redirectionها به دلیل وجود محتوای third-party در صفحات وب است که حتی گاهی خود توسعه‌دهنده وب هم از آن‌ها اطلاعی ندارد.

با همه‌ی این موارد نسخه 64 مرورگر کروم از هدایت ناخواسته کاربر به سایر صفحات وب جلوگیری می‌کند و در چنین شرایطی مانند تصویر زیر، متن "Success! The navigation was blocked" نمایش داده می‌شود.

مسدود شدن تبلیغات pop-up در مرورگر کروم

مسدود شدن تبلیغات pop-up در مرورگر کروم

اما نسخه 65 مرورگر کروم برای راحتی کاربران و توسعه‌دهندگان روال دیگری را پیش می‌گیرد؛ در صورتی که کاربری در این نسخه از کروم لینکی را باز کند، دقیقاً صفحه مورد نظر او، در تب جدیدی باز خواهد شد اما تب اصلی به صفحه تبلیغاتی مورد نظر توسعه‌دهنده هدایت خواهد شد.

به گفته کمپانی گوگل تغییرات جدید مرورگر کروم با بهره‌گیری از ترفندهایی برای مسدود کردن تبلیغات و لینک‌های redirect از ماه‌های اولیه سال 2018 در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: pcmag


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر