با ثبت شکایت صحیح، از شر پیامک‌های تبلیغاتی خلاص شوید

با ثبت شکایت صحیح، از شر پیامک‌های تبلیغاتی خلاص شوید

از زمانی که تلفن همراه در بین مردم جای خود را باز کرده است، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به یکی از رایج ترین روش‌ها برای تبلیغات تبدیل شده است. این پیامک‌های تبلیغاتی اگر چه برای صاحبان کسب‌و‌کارها راهی ارزان و مناسب برای تبلیغات است، اما کارابران این دست پیامک‌ها را مزاحمی برای خود می‌دانند. به همین دلیل چندی پیش طرحی برای توقف پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شد که می‌توانید جزییات آن را از این لینک بخوانید.

اما حالا مسئله جدی تر از قبل شده است! بر اساس گزارشی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با توسعه امکانات سامانه پیامکی ۱۹۵ شرایطی فراهم شده است که کاربران به سادگی می‌توانند با ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه ارسالی از تلفن ثابت و سرشماره‌های تبلیغاتی، از شر این گونه پیام‌ها خلاص شوند.

بر اساس گزارشات تا کنون ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت مرتبط با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم به ثبت رسیده است که البته از این تعداد شکایت ثبت شده، ۹۵ هزار و ۵۷۹ مورد با قالب درست ارسال شده است. در بین شکایت‌های صحیح ارسالی، ۹۰ هزار شکایت به خطوط تلفن همراه شخصی، هزار و ۶۷۶ شکایت به خطوط تلفن ثابت و ۳ هزار و ۴۴۵ شکایت به سرشماره‌های تبلیغاتی مربوط می‌شود.

مجید حقی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره نتایج بررسی شکایت‌های ثبت شده گفت:

شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ از سوی ۳۶ هزار و ۶۴۸ شاکی اعلام شده که پس از بررسی، حدود دو هزار و ۹۷۸ خطی که پیامک انبوه مزاحم از آنها ارسال می‌شده، مسدود شده است.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص نحوه‌ی صحیح ارسال شکایت با استفاده از سامانه 195 گفت:

مشترکان می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و *******۰۲۶ و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰، ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شماره‌های تلفن همراه شخصی به شکل *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر