آنچه در رویداد بلاک چین در فناوری‌های مالی در شیراز گذشت

آنچه در رویداد بلاک چین در فناوری‌های مالی در شیراز گذشت

رویداد بلاک چین در فناوری‌های مالی، پنجشنبه (30 آذرماه) در شیراز برگزار شد. رشد چشمگیر بیت کوین و افزایش قابل توجه ارزش آن طی کمتر از یک سال، افراد زیادی در سراسر دنیا را به خرید این ارز دیجیتال ترغیب کرده است. مردم کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیستند. همین مسئله دلیلی شد که مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز با همکاری انجمن بلاک چین ایران، رویدادی با هدف آشنایی علاقه‌مندان به این حوزه با مفاهیم اولیه بلاک چین، بیت کوین، نحوه استخراج را ترتیب دهد. در رویداد بلاک چین در فناوری‌های مالی که پنجشنبه (30 آذرماه)، در سالن دکتر مصطفوی ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شد، متخصصان این حوزه از انجمن بلاک چین ایران و فعالان در زمینه استخراج ارزهای رمز پایه حضور داشتند. گزارش کامل رویداد را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانید.

رویداد بلاک چین در فناوری‌های مالی، پنجشنبه (30 آذرماه) در شیراز برگزار شد.

رشد چشمگیر بیت کوین و افزایش قابل توجه ارزش آن طی کمتر از یک سال، افراد زیادی در سراسر دنیا را به خرید این ارز دیجیتال ترغیب کرده است. مردم کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیستند. همین مسئله دلیلی شد که مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز با همکاری انجمن بلاک چین ایران، رویدادی با هدف آشنایی علاقه‌مندان به این حوزه با مفاهیم اولیه بلاک چین، بیت کوین، نحوه استخراج را ترتیب دهد.

در رویداد بلاک چین در فناوری‌های مالی که پنجشنبه (30 آذرماه)، در سالن دکتر مصطفوی ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شد، متخصصان این حوزه از انجمن بلاک چین ایران و فعالان در زمینه استخراج ارزهای رمز پایه و حامیان رویداد، استارت آپ دریاپ و پیمنت اکسپرس حضور داشتند.

بخش اول: آشنایی با بلاک چین

رویداد با سخنرانی کوتاه حامد تکمیل به‌عنوان مجری رویداد آغاز شد که پیش‌زمینه‌ای از بیت کوین و مسائلی که باعث ایجاد این ارز رمزنگاری شده بود را عرضه کرد. اما مراسم اصلی با سخنرانی سپهر محمدی، مدیرعامل انجمن بلاک چین ایران آغاز شد. موضوع محوری سخنرانی محمد سپهری، آشنایی با مفهوم بلاک چین و کاربرد آن، روش کار بیت کوین، تهدیدات و مخاطرات سرمایه‌گذاری در این حوزه بود.

شاید بتوان از تفاوت بلاک چین و بیت کوین و کاربرد بلاک چین، به‌عنوان مهم‌ترین نکته‌ای که طی این سخنرانی به آن اشاره شد نام برد، مسئله‌ای که شاید هنوز هم برای بسیاری از افراد مبهم باشد! به گفته محمدی اگرچه بیت کوین از بلاک چین استفاده می‌کند اما بلاک پین محدود به بیت کوین نیست و در واقع بستری است که در زمینه‌های مختلفی همچون مالیات، بیمه، مدیا و ... می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پس از سخنرانی محمد سپهری، 15 دقیقه به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد، بخشی از رویداد که می‌توان از آن به‌عنوان نقطه قوت مراسم یاد کرد که فضای رویداد را به فضایی کاملاً تعاملی تبدیل کرد.

بخش دوم: آشنایی با اتریوم

پس از پرسش و پاسخ، مراسم با سخنرانی مجدد سپهری حول محور اتریوم، فناوری نوینی که از بستر بلاک چین استفاده می‌کند، ادامه یافت. محمد سپهری در این بخش به معرفی ایتریوم، هدف از ایجاد این فناوری، روند کار اتریوم و تفاوت‌های اتریوم و بیت کوین پرداخت.

پس از سخنرانی سپهری در خصوص اتریوم و پرسش و پاسخ 15 دقیقه‌ای بعد از آن، به حضار که اغلب سرمایه‌گذاران در حوزه ارزهای رمز پایه، اساتید دانشگاه، دانشجویان و... بودند برای شبکه‌سازی و استراحت فرصت داده شد.

بخش سوم: استخراج

ادامه مراسم با سخنرانی احسان نیک آیین بنیان‌گذار استارت‌آپ فینتکی دریاپ و استخراج کننده ارزهای رمز پایه ادامه یافت. این بخش جالب‌ترین قسمت رویداد بود، بخشی که شاید علت اصلی حضور بسیاری از شرکت‌کنندگان مراسم بود، استخراج ارزهای رمز پایه!

احسان نیک آیین در این بخش به روش استخراج ارزهای رمز پایه، سخت‌افزار مخصوص مورد نیاز برای استخراج (mining)، اهمیت CPU و GPU برای انجام کار استخراج، هزینه‌های استخراج، سودبخش بودن یا نبودن استخراج بیت کوین در حال حاضر و... سخن گفت و در آخر یک نمونه روش استخراج ارز دیجیتال با استفاده از نرم‌افزار را معرفی کرد.

در پایان احسان نیک آیین به‌عنوان یک توصیه به علاقه‌مندان حوزه استخراج ارزهای رمز پایه گفت بهتر است ابتدا کار استخراج را از ارزهای کم‌ارزش و با سختی بسیار کم آغاز کنند و این کار را چندین ماه ادامه دهند تا در کار استخراج خبره شوند و اطلاعات کافی بدست بیاورند، با ریسک‌ها آشنا شوند و تجربه خوبی در این خصوص بدست بیاورند سپس به ارزهای پرسود بپردازند.

اگرچه در این رویداد موضوعات مهمی ازجمله معرفی بلاک چین، بیت کوین، ایتریوم، استخراج و... بیان شد و تا حد امکان به بحث گذاشته شد اما محتوای ارائه شده در رویداد را می‌توان به قطره‌ای کوچک از دریای بزرگ این حوزه تشبیه کرد و همان‌طور که در ابتدای رویداد به آن اشاره شد "مطالب ارائه شده سؤالات حضار را صد برابر خواهد کرد"، مسئله‌ای که نمی‌توان آن را نقطه‌ضعف رویداد نامید بلکه شاید هدف رویداد دقیقاً همین تشنه کردن حضار برای رفتن به سراغ این حوزه باشد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهدی

یک‌شنبه, 25 آذر 1397

استخدام برنامه نویس بلاک چین

سلام بچه ها یک شرکت معتبر برنامه نویس بلاک چین استخدام میکنه. حقوقشم خوبه.

اینم لینک واسه دیدن مشخصات

https://jobinja.ir/companies/deskbit-solutions/jobs/zft/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-blockchain-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D8%AA?__sources[0]=_job_search&__sources[1]=_job_search_with_filter

پاسخ

ثبت نظر