مورگان استنلی: ارزش بیت کوین می‌تواند 0 دلار باشد

مورگان استنلی: ارزش بیت کوین می‌تواند 0 دلار باشد

بیت کوین اولین ارز رمزپایه‌ای است که در سال 2009 توسط فردی ناشناس اختراع شد. طی این 7 سال اول بیت کوین تغییر چشمگیری را در ارزش تجربه نکرد تا اینکه سال 2017 یکباره و ناگهانی ارزش آن به صورت نجومی بالا رفت و به 20000 دلار هم رسید. همین مسئله باعث شد تا افراد زیادی در سراسر دنیا به فکر خرید یا استخراج این ارز دیجیتال بیافتند. مورگان استنلی یکی از محققان در این حوزه، موضوعی در خصوص ارزش بیت کوین را مطرح کرده است. به گفته او ارزش بیت کوین می‌تواند 0 دلار باشد! ارزش بیت کوین هنگام ادعای مورگان دقیقا 14400 دلار بود. جزییات خبر را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانید

بیت کوین اولین ارز رمزپایه‌ای است که در سال 2009 توسط فردی ناشناس اختراع شد. طی این 7 سال اول بیت کوین تغییر چشمگیری را در ارزش تجربه نکرد تا اینکه سال 2017 یکباره و ناگهانی ارزش آن به صورت نجومی بالا رفت و به 20000 دلار هم رسید. همین مسئله باعث شد تا افراد زیادی در سراسر دنیا به فکر خرید یا استخراج این ارز دیجیتال بیافتند.

اما پای گذاشتن در این دریای مواج و پر تلاطم، با ریسک بالایی همراه است و سوالات زیادی ذهن علاقه‌مندان به ورود به این حوزه را درگیر کرده است، سوالاتی همچون اینکه آیا ارزش بیت کوین همانطور که ناگهانی افزایش یافت، کاهش نمی‌یابد؟

شاید این سوالات و نگرانی با پستی و بلندی‌هایی که بیت کوین طی هفته اخیر تجربه کرد بیشتر هم شده باشد. درواقع بیت کوین تنها در یک هفته 25 درصد از ارزش خود را از دست داد و به حدود 14500 دلار رسید! جزییات خبر را می توانید از این لینک بخوانید.

مورگان استنلی یکی از محققان در این حوزه، موضوعی در خصوص ارزش بیت کوین را مطرح کرده است. به گفته او ارزش بیت کوین می‌تواند 0 دلار باشد! ارزش بیت کوین هنگام ادعای مورگان دقیقا 14400 دلار بود.

مورگانِ محقق و تیمش، نتیجه تحقیقات و تحلیل‌های خود را چند روز پیش برای کاربران خود ارسال کردند. مقاله مورگان که با عنوان "بیت کوین رمزگشایی شد" برای کاربران ارسال شده بود، بی‌ارزش بودن بیت کوین را احتمال می‌داد.

بخش دیگری از این تحلیل که عنوان "تلاش برای ارزش دادن به بیت کوین" را به خود اختصاص داده بود از سختی برای تعیین ارزش ارزهای رمزپایه و دیجیتالی سخن می‌گفت. به گفته مورگان تفاوت ارزهای رمزپایه همچون بیت کوین با طلا باعث شده است که نتوان به راحتی ارزش آن‌ها را تعیین کرد. او تحلیلش را با پرسش و پاسخ‌هایی ارائه کرد، پرسش و پاسخ‌هایی همچون موارد زیر:

آیا بیت کوین همچون پول ارزش‌گذاری می‌شود؟ خیر زیرا هیچ نرخ سود وابسته به بیت کوین وجود ندارد.

آیا بیت کوین شبیه طلای دیجیتال است؟ شاید. اگرچه بیت کوین ذاتا هیچ شباهتی به طلا ندارد اما این طور به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران به این ارز علاقه نشان می‌دهند.

آیا بیت کوین یک شبکه پرداخت است؟ بله. اگرچه گسترش این شبکه بسیار سخت است و هزینه معاملات ارزی هم سود بخش نیست.

در انتها مورگان نموداری نگران‌کننده برای بیت کوین را نمایش داده است که درصد پذیرش بیت کوین در بین 500 نمونه از بزرگ‌ترین و معتبرترین سرمایه‌داران حوزه تجارت الکترونیک (eCommerce) را نمایش داده است. این نمودار حاکی از آن است که بیت کوین در بین این افراد هیچ جایی ندارد!

درصد پذیرش بیت کیون بین کسب و کارهای الکترونیکی

درصد پذیرش بیت کوین بین کسب و کارهای الکترونیکی

مورگان دقیقا با توجه به همین نمودار اعلام کرده است که اگر هیچ کس بیت کوین را به عنوان یک تکنولوژی برای تبادلات ارزی نپذیرد، ارزش بیت کوین 0 دلار خواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا بیت کوین ارزش خود را از دست خواهد داد؟ آیا شما هم بیت کوین را ارزی بی‌پشتوانه می‌پندارید که مورد قبول تجار قرار نخواهد گرفت؟ نظرات و تجربیات خود در این خصوص را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: businessinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر