موضوع افشای اطلاعات برخی مشترکان موبایل بررسی می‌شود

موضوع افشای اطلاعات برخی مشترکان موبایل بررسی می‌شود

روز گذشته محمد جواد آذری جهرمی در همایش مدیران استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از احتمال افشای اطلاعات برخی مشترکان تلفن‌های همراه خبر داد. وزیر ارتباطات با تأکید بر لزوم حفاظت از حریم شخصی مردم اعلام کرد:

بررسی افشای اطلاعات برخی مشترکان تلفن همراه

روز گذشته محمد جواد آذری جهرمی در همایش مدیران استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از احتمال افشای اطلاعات برخی مشترکان موبایل خبر داد. وزیر ارتباطات با تأکید بر لزوم حفاظت از حریم شخصی مردم اعلام کرد:

مواردی مشاهده شده است ازجمله اینکه شخصی هنگام ورود به شهر جدیدی اطلاعات شهرستان برای او پیامک می‌شود که این موضوع ممکن است نشانه‌ای از افشای اطلاعات برخی مشترکان باشد.

اگرچه هنوز افشا شدن اطلاعات کاربران ثابت نشده است اما مواردی همچون مسئله‌ای که وزیر ارتباطات به آن اشاره کرد و نمونه‌های مشابه، باعث ایجاد این شائبه شده است. بااین‌حال وزیر ارتباطات دستور داده‌اند که این موضوع پیگیری شود تا جایی که حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این خصوص گفت:

این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. در این زمینه شخص وزیر دستور داده‌اند و ما پیگیر این مسئله هستیم. اما درباره اینکه این موضوع ساماندهی شده است یا اپراتورها این کار را انجام داده‌اند به چنین نتیجه‌ای هنوز نرسیده‌ایم که اگر دراین‌باره به قطعیت برسیم با متخلفان برخورد شدید خواهیم کرد.

البته ممکن اپراتورها از این مسئله اطلاعی نداشته باشند اما درهرصورت این موضوع به‌صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مسئله مهم دیگری که در همایش مدیران استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن اشاره شد به خرید و فروش سیم‌کارت‌های فعال در بازار مربوط بود. در حال حاضر خرید و فروش سیم‌کارت‌هایی که به نام خارجی‌ها ثبت شده است و با عنوان سیم‌کارت فعال فروخته می‌شود، افزایش یافته است و قسمت بد ماجرا اینجاست که از این سیم‌کارت‌ها در کارهای خلاف استفاده می‌شود.

فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در خصوص این سیم‌کارت‌های فعال گفت:

این سیم‌کارت‌های فعال، صرف قاچاق ترافیک مکالمات می‌شود. به‌طور ماهانه ۷ تا ۸ هزار سیم‌کارت فعال در این زمینه شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

این موضوع در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی شده و در چارچوب قوانین موجود اعمال محدودیت‌هایی برای مدیریت این موضوع در دستور کار است. بر این اساس اپراتورهای موبایل موظف به برخورد با دفاتر متخلف درزمینه فروش سیم‌کارت فعال هستند و دراین‌باره با دفاتر متعددی نیز برخورد و دفاتر متخلفان مسدود شده اما به‌رغم این برخوردها هنوز این تخلف در بازار دیده می‌شود.

وی از مشترکان موبایل خواست در سامانه رگولاتوری، تعداد سیم‌کارت‌های ثبت‌شده به نام خود را بررسی کنند و در صورت مغایرت، سیم‌کارت‌های احتمالی اضافی را بسوزانند.

آیا شما هم تاکنون با موارد مشابهی همچون موضوعی که وزیر به آن اشاره داشت، مواجه شده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: اينستاگرام


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر