بلاک چین و اهمیت ورود به این حوزه از زبان وزیر ارتباطات

بلاک چین و اهمیت ورود به این حوزه از زبان وزیر ارتباطات

مسلما ورود بیشتر فناوری بلاک چین به فضای مجازی و همه‌گیر شدن این فناوری تاثیرات زیادی بر فرهنگ و زندگی مردم خواهد گذاشت اما مسئله اینجاست که نمی‌توان جلو ورود فناوری‌های جدید به زندگی گارد گرفت. به گزارش مهر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از ورود این تکنولوژی به فضای مجازی گفته است و تاثیرات آن بر زندگی و فرهنگ. وی معتقد است ایستادگی در برابر موج تغییرات منطقی نیست بلکه باید از این تکنولوژی حداکثر استفاده را برای پیشرفت ببریم.

اهمیت آگاهی به فناوری‌های جدید همچون بلاک چین

در سال اخیر میلادی رشد چشمگیر ارزش ارزهای دیجتال و در راس آن‌ها بیت کوین و اتریوم باعث شد افراد زیادی به این حوزه علاقه‌مند شوند و ارزهای دیجیتال و بستر بلاک چین بیش از پیش اهمیت پیدا کند.

بلاک چین در واقع پایگاه داده‌ای توزیع شده است که با حذف نیاز به یک طرف قرارداد مطمئن، کار تبادلات ارزی را بسیار ساده و قابل اعتمادتر می‌کند. خوبی این پایگاه داده اینجاست که توسط یک فرد خاص مدیریت نمی‌شود و مدیریت آن به دست کاربران این فناوری است.

مسلما ورود بیشتر فناوری بلاک چین به فضای مجازی و همه‌گیر شدن این فناوری تاثیرات زیادی بر فرهنگ و زندگی مردم خواهد گذاشت اما مسئله اینجاست که نمی‌توان جلو ورود فناوری‌های جدید به زندگی گارد گرفت. به گزارش مهر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از ورود این تکنولوژی به فضای مجازی گفته است و تاثیرات آن بر زندگی و فرهنگ. وی معتقد است ایستادگی در برابر موج تغییرات منطقی نیست بلکه باید از این تکنولوژی حداکثر استفاده را برای پیشرفت ببریم:

به زودی و با بوجود آمدن فناوری بلاک چین تحولی شگرف در فضای مجازی بوجود خواهد آمد و موضوعاتی مانند ثبت احوال، ثبت اسناد و مفاهیم بانکی تحت تاثیر این فناوری قرار می‌گیرد. اگر منطبق با این تغییرات حرکت نکنیم دوباره در عرصه رقابت میان فناوری و فرهنگ بازنده خواهیم بود و مغلوب فناوری خواهیم شد که بر ما تحمیل می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به ادغام فناوری اطلاعات و اقتصاد و سرمایه گذاری جدی کشورها در این زمینه گفت:

با ورود فناوری اطلاعات در عرصه اقتصاد شاهد از دست دادن قدرت حاکمیت‌ها و افزایش قدرت شرکت‌های فعال در این حوزه هستیم. با ایستادگی و مقاومت در برابر این حوزه نمی‌توان موفق بود. با وجود اینکه شاخص خلاقیت ایران از کل کشورهای دنیا بالاتر است، می توانیم در مقابل این تحولات، استفاده حداکثری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات تحولات دنیای تکنولوژی را تنها عمومیت بیش‌از‌پیش بلاک چین نمی‌داند. امروزه فناوری‌هایی همچون اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و بیگ دیتا به سرعت در حال رشد و همه گیر شدن هستند. با این وجود وزیر ارتباطات از نبود آگاهی کافی و درک صحیح از این فناوری‌ها در 90 درصد دستگاه‌هایی اجرایی خبر داده است که این خود باعث عقب ماندن کشور در حوزه تکنولوژی خواهد بود. به همین دلیل وزیر ارتباطات خواستار ایجاد سواد این حوزه در بدنه حاکمیت شده است و برای این منظور در نظر دارد کارگاه‌های آموزشی را به شرکت‌های متخصص در این حوزه برون سپاری کند.

اگرچه تغییر کمی دشوار است اما مسلما گارد گرفتن در مقابل فناوری‌های جدید در هر حوزه‌ای نتیجه‌ای جز عقب ماندن از پیشرفت را به دنبال نخواهد داشت.

گزارش رویداد بلاک چین در حوزه فناوری‌های مالی را از این لینک بخوانید.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ahmad

دوشنبه, 02 بهمن 1396

"با وجود اینکه شاخص خلاقیت ایران از کل کشورهای دنیا بالاتر است"
خیلی خنده دار بود این جمله XD

پاسخ

ثبت نظر