شایدبرای شما هم پیش آمده باشد که فایل ورد خود را ذخیره نکرده و از دست داده باشید! اما مایکروسافت خوشبختانه در نرم افزار ورد قابلیتی با نام AutoRecover قرار داده است که به واسطه این قابلیت کار بازگردانی فایلهای ذخیره نشده در ورد 2016 بسیار ساده میشود.
بازگردانی فایلهای ذخیره نشده در ورد 2016
نرم افزار مایکروسافت ورد یکی از پرکاربردترین نرم افزارهایی است که مورد استفاده قرار میگیرد. شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تایپ تصادفا فایل ورد خود را ببندید و یا اینکه برق قطع شود و فایل ورد هم بسته شود و یا اینکه به اشتباه گزینه Don’t Save را انتخاب کنید، این یعنی فایل خود را از دست دادهاید! اما مایکروسافت خوشبختانه در نرم افزار ورد قابلیتی با نام AutoRecover قرار داده است که به واسطه این قابلیت کار بازیابی فایلهای ذخیره نشده بسیار ساده میشود. با فیسیت همراه باشید تا روش بازگردانی فایلهای ذخیره نشده در ورد 2016 را به شما آموزش دهیم.
روش بازگردانی فایلهای ذخیره نشده در ورد 2016
برای بازگردانی فایل ورد ذخیره نشده، برنامه ورد را باز کنید و به مسیر File > Open بروید. در این قسمت میتوانید لیست فایلهای اخیر خود را ببینید. در آخر این لیست دکمهای به نام Recover Unsaved Documents قرار دارد. روی این دکمه کلیک کنید تا پوشهای حاوی تمام فایلهای ورد ذخیره نشده شما در 4 روز گذشته برایتان باز شود.
حالا روی فایل مورد نظر خود دوبار کلیک کنید. فایلی برای شما باز میشود که در بالای آن پیامی با متن This is a recovered file that is temporarily stored on your computer نشان داده میشود و کنار آن دکمه Save as قرار دارد. روی این دکمه کلیک کرده و فایل را در مسیر دلخواه خود ذخیره کنید.
روش بازگردانی فایلهای ذخیره نشده در ورد 2016
اگر نتوانستید مراحل بالا را انجام دهید احتمالا فایل شما دچار مشکل شده است. برای حل این مشکل فایل را انتخاب کنید و از زیر گرینههای دکمه open گزینه Open and Repair را انتخاب کنید.
اگر بخواهید به صورت دستی فایلهای ذخیره نشده را ببینید و به آنها دسترسی داشته باشید، ابتدا با فشردن همزمان دکمههای ویندوز و R پنجره RUN را باز کنید، سپس مسیر زیر را وارد کرده و OK کنید تا وارد محل ذخیره فایلهای ذخیره نشده ورد بشوید.
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles
حالا میتوانید فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و مراحل بالا را دوباره برای بازیابی فایل انجام دهید.
چگونه از قابلیت AutoRecover استفاده کنیم
یکی از قابلیتهای مفیدی که در نرم افزار ورد وجود دارد قابلیت AutoRecover است که در مواقعی که نرم افزار ورد هنگ میکند و یا اینکه برق قطع میشود و... بسیار کاربردی است.
برای استفاده از قابلیت AutoRecover ورد را باز کنید. حالا پنل Document Recovery در بخشی از صفحه نمایش داده میشود که لیست تمام فایلهای در دسترس را به همراه نام و تاریخ ایجادشان نمایش میدهد. حالا اگر فایل مورد نظرتان در بین این لیست بود میتوانید آن را انتخاب کرده و ذخیره کنید.
قابلیت Document Recovery را شخصیسازی کنید
معمولا قابلیت Document Recovery به صورت پیشفرض در ورد 2016 فعال است اما در صورتی که به این قابلیت دسترسی ندارید و یا میخواهید تغییراتی در آن ایجاد کنید میتوانید به مسیر File > Options > Save بروید. حالا مطمئن شوید که گزینه Save AutoRecover information every X minutes تیک خورده باشد.
حالا میتوانید زمان دلخواه خود برای ذخیره خودکار فایلها را از همین جا انتخاب کنید (به جای X در عبارت بالا عدد دلخواه را از منو DropDown وارد کنید). در ضمن پیشنهاد میکنیم گزینه Keep the last AutoRecovered version if I close without saving را هم تیک بزنید.
از همین مسیر میتوانید محل ذخیره فایلهای AutoRecover را هم ببینید و یا اینکه با کلیک بر روی گزینه Browse… آن را به مسیر دلخواه خود تغییر دهید با این حال مسیر پیشنهادی خود ورد، مسیر مناسبتری خواهد بود.
برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.
ثبت نظر