وزیر ارتباطات به همه شکایت‎های مردم درباره طرح اینترنت غیر حجمی پاسخ می‌دهد

وزیر ارتباطات به همه شکایت‎های مردم درباره طرح اینترنت غیر حجمی پاسخ می‌دهد

چندیست طرح اینترنت غیر حجمی و نامحدود در کشور اجرایی شده است اما به دنبال به اجرا درآمدن این طرح، کاربران بسیاری از تعرفه‌های جدید شکایت داشتند، شکایت‌هایی درباره مشترکین کم مصرف، کیفیت پایین بازی‌های آنلاین، نیم بها شدن تعرفه سایت‌های داخلی و... . وزیر ارتباطات به این مشکلات پاسخ می‌دهد.

چندیست طرح اینترنت غیر حجمی و نامحدود در کشور اجرایی شده است اما به دنبال به اجرا درآمدن این طرح، کاربران بسیاری از تعرفه‌های جدید شکایت داشتند. بخشی از افراد ناراضی، مشترکان کم مصرفی بودند که به بهنای باند بالا نیاز داشتند و در این طرح هیچ برنامه‌ای برای این دسته تعیین نشده بود.

مشکل دیگری که بسیاری از کاربران با آن مواجه بودند و از آن شکایت داشتند، انحصار شرکت مخابرات ایران در واگذاری اینترنت خانگی بود.

سوالات دیگری هم درباره نرخ‌های جدید اینترنت، مشکل کیفیت این خدمات، بازی‌های آنلاین و... وجود داشت که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی اینستاگرام خود به آن‌ها پاسخ گفته است. پاسخ‌های وزیر ارتباطات به هر یک مشکلات را در ادامه بیان می‌کنیم. با فیسیت همراه باشید.

انحصار شرکت مخابرات در واگذاری اینترنت خانگی

وزیر ارتباطات در پاسخ به شکایت کاربران درباره انحصار شرکت مخابرات در واگذاری اینترنت خانگی چنین گفت:

در مورد وجود انحصار شرکت مخابرات در واگذاری اینترنت خانگی، همانگونه که قبلا عرض کرده بودم با توجه به مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات و لزوم اصلاح این رفتار، شرکت مخابرات ایران تاکنون با 2 شرکت دیگر به تفاهمات قراردادی رسیده و با ابلاغ آن به استان‌های خود شرایط برای خرید سرویس از این شرکت‌ها فراهم شده است.

سازمان تنظیم مقررات موظف شده است بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت کند، در صورت وجود مشکل گزارش آن به سامانه 195 در پیگیری موثر خواهد بود.

نبود برنامه مناسب برای کاربران کم مصرف در طرح اینترنت غیر حجمی

جهرمی در پاسخ به اعتراض کاربران کم مصرف بسیاری که از نبود گزینه مناسب با سرعت بالا شکایت داشتند چنین گفت:

در تعرفه جدید، مشترکین کم مصرف که پهنای باند بالا نیاز دارند، فاقد انتخاب مناسب هستند. برای رضایت این دسته از کاربران، پیشنهادهایی در حال بررسی است که تلاش می‌کنیم تا فروردین ماه به نتیجه نهایی برسد.

کیفیت بازی‌های آنلاین

وزیر ارتباطات در مورد نارضایتی کاربران در مورد کیفیت بازی‌های آنلاین پاسخ داد:

در مورد بهبود کیفیت بازی‌های آنلاین، علاوه بر اینکه کیفیت این بازی‌ها مورد پایش دائمی قرار گرفته تا شرایط نسبی فعلی تثبیت شود، تیمی مشغول به مذاکره و پیگیری است تا بهبود مناسبی حاصل شود.

صحت سرعت خریداری‌شده

وزیر ارتباطات در مورد صحت سرعت اینترنت خریداری‌شده کاربران از سمت اپراتورهای اینترنتی اظهار داشت:

در تعرفه جدید، شرکت‌ها موظف هستند ابتدا از اینکه سرعت مورد تقاضای مشترک قابل واگذاری است اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به «دائری» اقدام کنند. «دائری» سرویس بدون حصول اطمینان از سرعت تخلف است و سازمان تنظیم مقررات موظف شده است بر حسن اجرای مصوبه نظارت کند.

تعرفه نیم بها برای سایت‌های داخلی

در طرح اینترنت غیر حجمی مصوب شده بود که تعرفه سایت‌های داخلی برای حمایت از محتوای بومی به صورت نیم بها محاسبه شود اما پس از مدتی مشخص شد که اپراتورها تنها 500 سایت داخلی را مشمول این طرح کرده‌اند. در این بین وب‌سایت‌هایی که نرم‌افزارهای مختلف را برای دانلود در دسترس قرار می‌دادند مشمول این طرح نمی‌شدند. بعد از آن خبری درباره نیم بها شدن همه وب‌سایتهای داخلی منتشر شد که البته باید وب‌سایت‌‌ها در این طرح به ثبت می‌رسیدند. حالا وزیر ارتباطات در این خصوص اعلام کرده است که:

در خصوص لیست سایت‌های داخلی که نیم بها محاسبه می‌شوند، در مصوبه آمده که تمامی سایت‌هایی که در درون کشور میزبانی می‌شوند باید نیم بها محاسبه شوند. بنابراین لیست پانصد سایت سابق فاقد اعتبار برای محاسبه نیم بها مشخص است و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس موظفند مصوبه را اجرا کنند.

تجربیات و نظرات خود در هر یک از موارد بالا را با ما در میان بگذارید.


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

......

جمعه, 13 بهمن 1396

گند تو زده تو اینترنت
اینترنت نامحدود مخابرات 512 دارم ب زور ی عکس باز میکنه
ب پشتیانی زنگ میزنم جواب نمیدن و خیلی بد حرف میزنن

پاسخ

Milad

شنبه, 14 بهمن 1396

آقا خداییش یه فکر به انحصار کافو نوری مخابرات بکنید. خدا وکیلی من تو محلی قدیمی مون 10 سال پیش سرعت اینترنت 64 کیلوبایتم از الان مخابرات زیادتر بود. ساعت 5 عصر به بعد رسما میشه در 3-4 کیلوبایت !!!! دایل آپ از این سرعتش بیشتر بود..... چرا ما باید مخابرات رو تحمل کنیم؟؟

پاسخ

علیرضا

شنبه, 14 بهمن 1396

سایت p30download ، به طور رسمی اعلام کرده است که سرویسهایش داخل ایران است و شرکتهای اینترنتی رعایت نمی کنند .
در ضمن سایتهای downloadha . shuttelland , soft98 و بسیاری دیگر در داخل ایران هستند ، ولی شرکتهای اینترنتی رعایت قانون نمی کنند .
مخابرات ایران انحصار شدیدی تو بحث فیبر نوری دارد و رانت می کند .
البته وزیر ارتباطات باید انحصار مخابرات را بشکند و نگذارد برخی به اسم اسلام ، تیشه به ریش اعتقادات مردم بزند .

پاسخ

Milad

شنبه, 14 بهمن 1396

من 8 روز پیش 120 گیگ نت منصفانه داشتم یه ویندوز دانلود کردم و اپدیتش کردم و بعد سرویس های اپدیت خودکار رو بستم بقیش کلا اینستا و تلگرام کار کردم الان که نگا کردم دیدم 40 گیگ منصفانه دارم ینی فقط اینستا و تلگرام تقریبا 80 گیگ رو قورت دادن؟؟؟؟

پاسخ

jsjsj

شنبه, 14 بهمن 1396

>غیرحجمی اصلا قطع میشه وقتی حجم تموم میشه
مخابرات

پاسخ

mojoya

سه‌شنبه, 17 بهمن 1396

نه ویندوزت قورت داده

پاسخ

میلاد

سه‌شنبه, 17 بهمن 1396

دوستان درسته که اکثر شرکتها مخصوصا مخابرات حجم خوری زیاد داره اما حتما توی ویندوزها و حتی گوشی هاتون اینترنت متر داشته باشید تا هم سرعتتون رو به صورت زنده نشون بده و هم میزان استفاده ساعتی و روزانه تون رو لحظه به لحظه نشون بده. ویندوز 10 اینترنت رو رسما میخوره ! من با اینکه نسخه سبک شده که همه چیزهای اضافی و آپهاش رو حذف کرده بودن و آپدیت و چیزای اضافی رو خاموش کرده بودم باز همینطوری عین شیرآب باز بود و اینترنت رو میخورد :))) غلط نکنم یه چیزایی رو داره جاسوسی میکنه ویندوز 10 !! به نظرم ویندوز 8.1 الان بهترین ویندوزه هم سبکتره و هم امکاناتش خوبه . خود مترو رو هم من به ترجیح میدم به استارت اسکرین ویندوزهای قدیمی و ویندوز 10...... حتما فایروال هم نصب کنید و خودتون دستی برنامه ها رو بلاک کنید و حتی استفاده ویندوز رو بلاک کنید تا از اینترنت چیزهای اضافی استفاده ای نکنن.

پاسخ

XMilad

چهارشنبه, 18 بهمن 1396

دوستان ترافیک بین الملل با ضریب 4 اعمال میشه بخاطر همینه زود حجمتون میپره

پاسخ

online0088

جمعه, 20 بهمن 1396

واسه ما وزیر شده
این چه وزیری هست که نمیتونه طرح رو زود عوض کنه تصمیمش تا فروردین طول میکشه

پاسخ

no name

جمعه, 25 خرداد 1397

میخوای اصلا ویندوز نصب نکنیم با همون dos بریم تو اینترنت چه ربطی داره اخه ویندوز 10 برناهاشو اطلاعات شما رو syns میکنه یعنی تو میلت بکاپ میگیره که اگه ویندوزت پرید دوباره برگردونه خواهشا اطلاع نداری مردمو گمراه نکن . در ضمن ما با این هزینه که داریم میدیم اگه تو یه کشور دیگه بود باید روی کم کم 50 گیگ اینترنت میتونستیم استفاده کنیم . چقدر ساده اید شما البته خودمم هستم . هر جا بری تو هر سایتی بریم مثلا 900 مگ استفاده کنی 4 گیگ از حجمت کم میکنه . این اسمش اینترنت نیست اسمش کلاه برداریه . ما که با اینترنت کار میکنیم خیلی برامون سخته . من که ازت نمیگذرم اقای به مثال وزیر

پاسخ

ثبت نظر