این بار روحانی از فیلترینگ می‌گوید

این بار روحانی از فیلترینگ می‌گوید

رئیس جمهور، حسن روحانی معتقد است که دوره فیلترینگ به پایان رسیده است و این کار بی‌تاثیر است.

روحانی فیلترینگ را بی‌تاثیر می‌داند

بعد از ماجرای فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان تلگرام در ماه گذشته، بحث توجه به پیام‌رسان‌های داخلی و اینکه آیا فیلترینگ تاثیر‌گذار است یا نه داغ داغ شده است تا جایی که رئیس جمهور هم امروز در نشست خبری از این موضوع سخن گفته است.

حسن روحانی معتقد است زمان فیلترینگ به پایان رسیده است و اطلاعات و دانش روز دنیا و مشاغل در دنیای مجازی بسیار اهمیت پیدا کرده است. وی در خصوص پیشرفت مشاغل در این زمینه اعلام کرده است که در دو سال گذشته 200 هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شده است.

وی عنوان کرده است که شبکه‌های 3G و 4G به سرعت در حال گسترش در سراسر کشور هستند و دولت با جدیت در حال توسعه زیرساخت، محتوا و پهنای باند است. در خصوص شبکه‌های 3G و 4G موبایل روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پستی در توییتر خود اعلام کرده که 1246 شهر ایران به نسل سوم و چهارم موبایل متصل شده‌اند که می‌توانید جزییات آن را از این لینک بخوانید.

رئیس جمهور گفت:

سهولتی که مردم امروز برای دسترسی به اطلاعات دارند با گذشته متفاوت است و در شبکه ملی گام‌های خوبی برداشته شد. البته دولت مصمم است هم شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت کند و هم معتقد است انحصار در این زمینه معنا ندارد.

وی همچنین اعلام کرد:

اگر بنا باشد یک پیام‌رسانی بیاید و بخواهد همه فضا در اختیار آن باشد، برای کشور ما مفید نیست. باید پیام‌رسان‌های مختلف حضور داشته باشند و آثار آن فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. رئیس جمهور معتقد است که نسل جوان و همه معتقدین به انقلاب و همه کسانی که به هویت ایرانی و اسلامی خود ارج می‌نهند به این فضا وارد شوند تا این فضا تبدیل به یک فرصت بزرگ شود.

وی در بخشی از سخنانش درباره فیلترینگ و بی‌تاثیر بودن آن گفت:‌

آن دوره که بگوییم ببندیم و از پشت بام بیندازیم پایین (منظورم دیش است، نه آدم) گذشته است. دوره‌ی فیلترینگ تمام شده است. در فضای مجازی عمدتا محتوا را خود ما می‌سازیم. اگر جوانان با همه توانشان وارد این فضا شوند، این فضا برای ما چالش نمی‌شود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: زومیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر