تلگرام X بی سر و صدا از گوگل پلی استور حذف شد

تلگرام X بی سر و صدا از گوگل پلی استور حذف شد

تلگرام X از ابتدا در فروشگاه گوگل پلی استور قرار گرفته بود اما از ساعاتی پیش و بدون هیچ‌گونه توضیحی از سمت تلگرام یا گوگل، تلگرام X از گوگل پلی استور حذف شد.

تقریباً دو هفته پیش تیم تلگرام به صورت رسمی نسخه جدیدی از تلگرام را با نام تلگرام X برای سیستم‌عامل اندروید معرفی کردند. تلگرام X با ظاهری جذاب‌تر و کاربرپسندتر، سرعتی بالاتر و کیفیتی بهتر در انیمیشن‌ها نسبت به نسخه اصلی تلگرام رونمایی شد و دومین اپلیکیشن رسمی این کمپانی بود که از دو سال پیش در حال کار روی آن بوده‌اند.

بر اساس ادعاهای این کمپانی، تلگرام X اپلیکیشنی مبتنی بر TDLib است که تمرکز اصلی آن بر بهبود کیفیت انیمیشن و روان‌تر شدن آن‌ها بوده است، ضمن اینکه نسبت به نسخه اصلی تلگرام مصرف باتری بهینه‌تری دارد.

پیشنهاد فیسیت : تلگرام X، نسخه جدیدی از تلگرام رسماً معرفی شد

اگرچه اين برنامه جدید از ابتدا در فروشگاه گوگل پلی استور قرار گرفته بود اما از ساعاتی پیش و بدون هیچ‌گونه توضیحی از سمت تلگرام یا گوگل، تلگرام X از گوگل پلی استور حذف شد.

این بار اولی نیست که تلگرام X از فروشگاه‌های رسمی اپلیکیشن همچون گوگل پلی استور و اپ استور حذف شده است؛ بلکه قبلاً هم این اتفاق در اپ استور و درباره تلگرام X و نسخه اصلی تلگرام، هم رخ داده بود. علت حذف تلگرام از اپ استور وجود محتوای نامناسب در این برنامه عنوان شده بود که بعد از برطرف شدن این مشکل، اپ استور دوباره تلگرام را در فروشگاه خود قرار داد.

به نظر می‌رسد این بار موضوع کاملاً متفاوت است زیرا در حالي كه تلگرام X از گوگل پلی استور حذف شده، نسخه اصلی تلگرام همچنان در گوگل پلی استور وجود دارد. با این اوصاف یکی از گزینه‌هایی که می‌توان به آن فکر کرد، حذف شدن اشتباهی تلگرام X از این فروشگاه است؛ البته این دلیل تنها در حد یک فرضيه است.

شاید دلیل دیگر این مسئله وجود آسیب‌پذیری باشد که اخیراً کسپراسکای از وجود آن در نسخه دسکتاپ تلگرام خبر داده است، آسیب‌پذیری که با نصب یک بدافزار روی سیستم کاربران، به استخراج ارزهای دیجیتال مطرح بازار می‌پردازد.

پیشنهاد فیسیت : هکرها برای دزدی ارز دیجیتال دست به دامان تلگرام شده‌اند

به روز رسانی: 26 بهمن ماه

پس از گذشت یک روز، تلگرام X دوباره به گوگل پلی استور برگشت.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: beebom


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فرشاد

جمعه, 27 بهمن 1396

سلام نویسنده عزیز، نمیدونم منبع شما چطور این خبر و منتشر کرده در صورتی که ساعتی پیش این برنامه از طریق گوگل پلی بروزرسانی جدیدی هم دریافت کرد.

پاسخ

میثم

جمعه, 27 بهمن 1396

تلگرام x حجم بالایی رو از حافظه درگیر میکنه و منبع ذخیره داده های اختصاصی خودش رو داره و باعث میشه تلنباری از داده های بی مصرف دادشته باشید

پاسخ

ثبت نظر