سامسونگ گلکسی اس 9 رونمايی شد، با تمام ویژگی های آن آشنا شوید

سامسونگ گلکسی اس 9 رونمايی شد، با تمام ویژگی های آن آشنا شوید

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار دنیای فناوری باشید، احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید که شرکت سامسونگ روز گذشته در شهر بارسلون اسپانیا از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس 9 رونمایی کرده است. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی بالا رده را مرور کنیم.

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار دنیای فناوری باشید، احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید که شرکت سامسونگ روز گذشته در شهر بارسلون اسپانیا از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس 9 رونمایی کرده است. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی بالا رده را مرور کنیم.

پيشنهاد فيسيت : بررسی کاملا مشخصات سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، پرچمداران جدید سامسونگ

پيشنهاد فيسيت : مهمترين قابلیت های موجود در سامسونگ گلکسی اس 9 که در آیفون X نیست

بلندگوهای استریو

بلندگوهای استریو

هیچ‌وقت کیفیت یک اسپیکر یا هدفون خوب با کیفیت اسپیکرهای موبایل برابری نمی‌کند اما برخی هم هستند که علاقه دارند موسیقی را با اسپیکر تلفن همراهشان گوش دهند. یا خیلی از ما دوست داریم در یک فضای باز موسیقی یا ویدیویی را با چند نفر به اشتراک بگذاریم.
در این مورد، کیفیت اسپیکرهای گلکسی اس 8 در حد متوسط است. موبایل‌های جدید نظیر آیفون 8، پیکسل 2 و وان پلاس 5T به مراتب اسپیکرهای بهتری دارند و با این حال اکثر آن‌ها ضد آب هم هستند. گلکسی اس 9 سامسونگ اولین گوشی تولید شده توسط شرکت کره‌ای است که به دو بلندگوی استریو تجهیز گردیده و به ادعای شرکت سازنده بلندی صدای خروجی آن دست کم 1.5 برابر بیشتر از گلکسی اس 8 است.

AR Emoji

AR Emoji

قابلیت AR Emoji گلکسی اس 9 یک انیمیشن دیجیتالی از چهره‌ی شما را می‌سازد و می‌تواند هر تغییری در چهره شما به وجود می‌آید را در خود ثبت کند. در نخستین نگاه، آن کمی شبیه به کاراکترهای Bitmoji و بعضاً بهتر از آن است. این ویژگی یک آواتر از شما خواهد ساخت و به شما اجازه می‌دهد اطلاعاتی همچون رنگ پوست، مدل مو، عینک، لباس و غیره را برای آواتر خود انتخاب کنید. دستگاه سپس از آن برای ساخت 18 استیکر متحرک استفاده خواهد کرد که می‌تواند آن‌ها را در اپلیکیشن های پیام‌رسان خود نظیر واتس اپ و فیس‌بوک مسنجر به کار ببرید.

جایگاه صحیح سنسور اثر انگشت

جایگاه صحیح سنسور اثر انگشت

شاید بتوان آزاردهنده‌ترین مشکل اس 8 که همه کاربران این تلفن همراه با آن بارها و بارها برخورد داشته‌اند، جایگاه نادرست اسکنر اثر انگشت در کنار لنز دوربین اصلی موبایل است. این اسکنر نه تنها در جایگاه درستی قرار نگرفته و سبب کثیف شدن لنز دوربین می‌شود بلکه بسیار هم کوچک است. تصاویری که اکنون از پروسه طراحی اس 9 لو رفته نشان می‌دهد که گویا سامسونگ به انتقاد طرفداران در این مورد گوش فرا داده و اسکنر را این بار زیر دوربین قرار داده، جایی که لازم نباشد انگشتتان را به شکلی غیر منطقی بکشید.

دوربین دوگانه

دوربین دوگانه

سامسونگ سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی دوربین گلکسی اس 9 انجام داده و می‌توان حدس زد که خروجی آن طیف وسیعی از کاربران را راضی خواهد کرد. گلکسی اس 9 دارای دوربین 12 مگاپیکسلی بوده و اس 9 پلاس در قاب پشتی میزان دو دوربین 12 مگاپیکسلی مانند گلکسی نوت 8 است. فیلم برداری به صورت آهسته یا همان اسلوموشن ویژگی جدیدی نیست، با این حال دوربین گلکسی اس 9 قادر است تصاویری با نرخ 960 فریم بر ثانیه با وضوح 720p به صورت سوپر اسلوموشن ثبت کند. این دوربین همچنین قادر است با وضوح 4k در نرخ 60 فریم بر ثانیه اقدام به ثبت ویدئو نماید. علاوه بر آن امکان انجام تنظیمات دستی حتی در زمان ثبت ویدئو وجود دارد. ویژگی‌های دوربین گلکسی اس 9 به همین‌جا ختم نمی‌شود، چراکه اگر وضوح تصویر فول اچ‌دی را به صورت پیش‌فرض تعیین کنید، می‌توان با نرخ فوق‌العاده 240 فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد؛ این میزان در وضوح تصویر اچ‌دی حتی به 960 فریم بر ثانیه می‌رسد. نکته قابل توجه آنکه این دوربین به طور خودکار قادر است در زمان فیلم برداری در حرکت نرخ فریم را افزایش دهد؛ با این حال همان‌طور که گفته شد امکان شخصی‌سازی تنظیمات همچنان قابل دسترس خواهد بود.

پردازش چند فریم در یک زمان را می‌توان پاسخ سامسونگ به ویژگی برجسته پردازش تصویر در گوشی‌های گوگل پیکسل دانست که ساکنین مانتین ویو مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن ایجاد کرده بودند. به لطف این ویژگی، هنگامی که دکمه شاتر گلکسی اس 9 را فشار می‌دهید، دوربین درآن‌واحد 12 عکس را با جزئیات، کنتراست و نویزهای مختلفی ثبت می‌کند و بهترین آن‌ها در نتیجه ارائه می‌شود. دوربین دوم گلکسی اس 9 پلاس دیافراگم متغیر ندارد و به جای آن یک لنز f/2.4 تله‌فوتو با بزرگنمایی 2 برابر اپتیکال درست مثل گلکسی نوت 8 بر روی آن قرار گرفته است.

قابلیت‌های امنیتی جدید

قابلیت‌های امنیتی جدید

سری گلکسی اس 8 با سه فناوری امنیتی مختلف عرضه شده بود که عبارت‌اند از سنسور اثر انگشت، اسکنر عنبیه و شناسایی چهره که دو مورد آخر در شرایط نوری نامناسب عملکرد چندان مطلوبی نداشتند. سامسونگ برای رفع این مشکل و تقویت امنیت گلکسی اس 9 این دو فناوری را با هم ترکیب کرده به گونه‌ای که در کارهای روزمره از سرعت بالای شناسایی چهره استفاده شده و در موارد خاص مثل پرداخت‌های مالی اسکنر عنبیه فعال می‌شود که ایمنی به مراتب بالاتری دارد. علاوه بر این، شنیده می‌شود این ویژگی در آینده‌ نزدیک به گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ نیز راه پیدا خواهد کرد. در سوی دیگر به گفته سامسونگ سری گلکسی اس 9 قابلیت اثر انگشت انحصاری را برای اولین بار معرفی می‌کند که به کاربر امکان می‌دهد برای دسترسی به Secure Folder خود، از اثر انگشتی متفاوت از اثر انگشت باز کردن گوشی استفاده کند.

 

پیشنهاد فیسیت : ورود برند سامسونگ به طرح رجیستری به بعد از عید موکول شد!

 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر