حفره های امنیتی خطرناکی در اینترنت 4G کشف شد

حفره های امنیتی خطرناکی در اینترنت 4G کشف شد

همه ما ترجیح می‌دهیم روی موبایل خود اینترنت 4G داشته باشیم تا سرعت دسترسی به اینترنت افزایش یابد اما مسئله اینجاست که به‌تازگی محققان چندین حفره امنیتی و آسیب‌پذیری خطرناک در پروتکل LTE یا همان شاخه‌ای از 4G کشف کرده‌اند.

امروزه اینترنت به بخش مهمی از زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است و سرعت آن هم برای ما اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل همه ما ترجیح می‌دهیم روی موبایل خود اینترنت 4G داشته باشیم تا سرعت دسترسی به اینترنت افزایش یابد اما مسئله اینجاست که به‌تازگی محققان چندین حفره امنیتی و آسیب‌پذیری خطرناک در پروتکل LTE یا همان شاخه‌ای از 4G کشف کرده‌اند.

به واسطه این آسیب‌پذیری‌ها هکرها می‌توانند به 10 شکل ممکن کاربران و امنیت آن‌ها را تهدید کنند. مهم‌ترین حمله‌هایی که به دلیل باگ‌های موجود در پروتکل LTE کاربران را تهدید می‌کند، شنود تماس‌های تلفنی و پیامک‌های کاربر، دسترسی به موقعیت مکانی، تغییر حالت دستگاه به آفلاین (Offline) و خارج کردن آن از شبکه و هشدارهای اضطراری دروغین است.

هکرها با سو استفاده از باگ‌های موجود در اینترنت 4G می‌توانند به شبکه متصل شوند و خود را به عنوان یکی از کاربران احراز هویت شده جا می‌زند. هکرها با این نوع حمله که به relay attack معروف است به راحتی می‌توانند با نام فرد قربانی جرایم اینترنتی زیادی انجام دهند!

اگرچه این مشکلات بسیار خطرناک هستند اما رفع باگ‌های پروتکل LTE کار دشواری نیست.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر