آی بی ام کوچک‌ترین کامپیوتر جهان را ساخت

آی بی ام کوچک‌ترین کامپیوتر جهان را ساخت

آی بی ام (IBM) از میکروکامپیوتری به اندازه یک دانه نمک رونمایی کرد که برای آنالیز، مانیتورینگ، هوش مصنوعی و... کاربرد دارد و با بلاک چین هم کار می‌کند

کمپانی آی بی ام (IBM) به عنوان یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان کامپیوتر در سراسر جهان در رویداد آی بی ام تینک امسال خود از کامپیوتری فوق‌العاده کوچک رونمایی کرده است.

این کامپیوتر به قدری کوچک است که برای مشاهده ساختار آن به میکروسکوپ نیاز است. در واقع گفته می‌شود که کامپیوتر جدید آی بی ام (IBM) به اندازه یک دانه نمک است. بنابراین می‌توان آن را کوچکترین کامپیوتر دنیا تا کنون نامید!

به همان اندازه که سایز این کامپیوتر کوچک است، قدرت آن هم کم است. در واقع کامپیوتر فوق‌العاده کوچک آی بی ام (IBM) تنها به اندازه یک چیپ X86 ساخته شده در سال 1990 قدرت دارد. البته با توجه به اندازه و قدرت این میکروکامپیوتر (MicroComputer)، هزینه زیادی هم صرف ساخت آن نشده است و تنها کمتر از 10 سنت قیمت دارد.

برخلاف اندازه فوق‌العاده کوچک کامپیوتر جدید آی بی ام باید بگوییم که این میکروکامپیوتر (MicroComputer) دارای بیش از صدها هزار ترانزیستور است!

آی بی ام هنوز اطلاعاتی درباره زمان عرضه این میکروکامپیوتر جدید خود منتشر نکرده است اما گفته می‌شود که در حال حاضر آی بی ام تنها در حال تست نمونه‌های اولیه این کامپیوتر است.

کاربردهای میکروکامپیوتر آی بی ام

اگرچه کامپیوتر جدید آی بی ام فوق‌العاده کوچک است اما می‌تواند برای کارهایی همچون مانیتور کردن، تحلیل داده‌ها، محاسبات و... مورد استفاده قرار بگیرد.

گذشته از تمامی موارد بالا، اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به بیت کوین هستید جالب است بدانید که این میکروکامپیوتر با فناوری بلاک چین هم کار می‌کند. ضمنا این میکروکامپیوتر قادر است فرآیند محموله‌های ارسالی را ردگیری کند و دزدی‌ها و کلاه‌برداری‌ها را تشخیص دهد. بعلاوه این میکروکامپیوتر می‌تواند برای انجام کارهای مربوط به هوش مصنوعی (AI) همچون مرتب کردن اعداد (sorting) و... به کار گرفته شود.

 

به گفته سرپرست تحقیقات آی بی ام، آرویند کریشنا، ساخت این میکروکامپیوتر تنها شروعی برای توسعه این دست تکنولوژی‌ها است. به گفته او تا 5 سال آینده میکروکامپیوترهایی که حتی از یک دانه نمک هم کوچک‌تر هستند در میلیون‌ها دستگاه تعبیه می‌شوند.

بنابراین آینده را می‌توانید امروز و با این میکروکامپیوتر جدید آی بی ام ببینید!

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: mashable


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر