کمیسیون تجارت فدرال امریکا اعلام کرده که به خاطر رسوایی شرکت کمبریج آنالیتیکا که با استفاده از اطلاعات پنجاه میلیون کاربر الگوی رای دهی آنها را پیشبینی کرده بودند را تحت بازجویی قرار داده است.
علاوه بر آن این اطلاعات برای انتشار تبلیغات هدفمند برای اثرگذاری روی تصمیم افراد رای دهنده استفاده شده بود.
امروز کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد که بازجوییهای خود را به صورت رسمی آغاز کرده است اما این تحقیقات به صورت علنی نخواهد بود.
کمیسیون تجارت فدرال در بیانیهای اعلام کرد که ابزارش برای حمایت از حریم شخصی کاربران اقدام اجرایی علیه شرکتهایی است که حریم شخصی کاربرانشان را رعایت نمیکنند و یا کارهایی میکنند که به کاربران ضربه زده و قوانین کمیسیون تجارت فدرال را نقص میکند.
در سال 2011 این کمیسیون با فیسبوک قراردادی را امضا کرده بود که در آن فیسبوک موظف بود تنظیمات حریم شخصی خود را طوری ارتقا دهد تا اپلیکیشنهای شخص ثالث نتوانند بدون اجازه و یا دانش کاربران به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشند. در بیانیهی امروز کمیسیون ادعا شده بود که فیسبوک قرارداد سال 2011 خود را نقض کرده است.
ممکن است فیسبوک تا پنجاه میلیون دلار جریمه شود.
البته کمیسیون تجارت فدرال تنها سازمانی نیست که درمورد این رسوایی تحقیق میکند. چند روز گذشته نیز سازمان کمیساریای اطلاعات انگلستان نیز از دفترهای شرکت کمبریج آنالیتیکا واقع در انگلستان و همچنین فیسبوک بازجویی کرد.
مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ نیز از شرکت خود دفاع کرده و از این موضوع عذرخواهی کرده است.
ما منتظریم تا کمیسیوت تجارت فدرال نتیجه را اعلام کند اما این رسوایی فیسبوک میتوانند ضررهای جبران ناپذیری برای فیسبوک داشته باشد.
برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.
منبع خبر: techradar
ثبت نظر