قاچاق شبانه 15 هزار آیفون از هنگ کنگ به چین به شیوه‌ای عجیب

قاچاق شبانه 15 هزار آیفون از هنگ کنگ به چین به شیوه‌ای عجیب

طی عملیات قاچاق آیفون بین چین و هنگ کنگ، هر شب 15000 ایفون قاچاق می‌شده است.

آیفون‌های اپل قیمت زیادی دارند و البته در بین مردم سراسر دنیا کاربران و طرفداران مخصوص به خود را هم دارند. همین مسئله به قاچاق آیفون دامن زده و شاهد موارد جالبی در این خصوص هستیم.

به تازگی 26 قاچاقچی چینی حین قاچاق آیفون بین هنگ کنگ و شنژن دستگیر شده‌اند که البته این بار قاچاقچیان روشی جدید و بدیع را برای قاچاق کالا پیش گرفته بودند، استفاده از پهباد!

این قاچاقچیان با استفاده از پهباد، دو کابل 660 فوتی را بین دو ساختمان بلند به هم متصل کرده بودند و شبانه آیفون‌های قاچاق را بین چین و هنگ کنگ رد و بدل می‌کردند. جالب اینجاست که این قاچاقچیان هر شب حدود 15 هزار آیفون را به این شیوه بین دو مرز جا‌به‌جا می‌کردند.

اگرچه مشخص شده است که سال‌ها است عملیات قاچاق آیفون بین هنگ کنگ و چین رخ می‌دهد اما این نخستین باری است که از پهباد برای قاچاق آیفون استفاده می‌شود.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که قاچاقچیان از چه پهبادهایی برای این عملیات استفاده می‌کرده‌اند اما از تصاویر مشخص است که حداقل یک نمونه از پهبادهای مورد استفاده از نوع DJI Phantom 4 بوده است.

تخمین زده می‌شود که هر شب حدود 15000 آیفون بین این دو نقطه قاچاق می‌شده است که در طی 6 ماه گذشته به چیزی حدود 80 میلیون دلار می‌رسد!

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر