در مراسم پاسخگویی زاکربرگ در مجلس سنای امریکا چه گذشت؟

در مراسم پاسخگویی زاکربرگ در مجلس سنای امریکا چه گذشت؟

مارک زاکربرگ برای پاسخگویی به سوالات سناتورها در کنگره‌ی مجسل سنای امریکا حاضر شد. اما در این مجلس چه گذشت؟

دیروز مارک زاکربرگ برای پاسخگویی در برابر کمیته بازرگانی و قضایی در کنگره‌ی مجسل سنای امریکا حضور پیدا کرد. او در تمام مدت با خونسردی به سوالات سناتورها درمورد این که فیسبوک چگونه باعث شده که شرکت استخراج اطلاعات کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات 87 میلیون نفر سوء استفاده کند پاسخ داد. 
چند هفته پیش از حضور زاکربرگ در مجلس سنا شرکت فیسبوک اعلام کرد که موضوع نشت اطلاعات را جدی گرفته و همه‌ی تلاشش را می‌کند که این اتفاق دیگر رخ ندهد. زاکربرگ چندین بار اعلام کرد که تغییراتی را در زمینه‌ی حفظ حریم شخصی ایجاد خواهد کرد. برای مثال یافتن تنظیمات امنیتی راحت‌تر شده، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با توسعه دهندگان محدودتر می‌شود، تبلیغات سیاسی برچسب می‌خورند و به کسانی که بتوانند برنامه‌های مخرب را شناسایی کنند جایزه داده می‌شود. 
شرکت فیسبوک همچنین زاکربرگ و شریل سندبگ، افسر ارشد فیسبوک را به یک تور رسانه‌ای برای پاسخگویی به سوالات خبرگزاری‌ها فرستاده است. این شرکت همه‌ی تلاشش را می‌کند تا بتواند افکار عمومی را دوباره درمورد فیسبوک مثبت کند. با این حال سناتورها هنوز نمی‌توانند به درستی درک کنند که چگونه فیسبوک اطلاعات جمع کرده و کسب درآمد می‌کند. 

پیشنهاد فیسیت : صاحب سابق واتس آپ هم کاربران را به حذف فیسبوک ترغیب می‌کند

پیشنهاد فیسیت : این افزونه‌ی فایرفاکس نمی‌گذارد که فیسبوک شما را ردیابی کند


اما در مراسم پاسخگویی زاکربرگ در مجسل سنا واقعاً چه گذشت؟ 


زاکربرگ به قدرت انحصاری فیسبوک اعتراف کرد. وقتی که سناتور لیندزی گراهام از زاکربرگ پرسید که بزرگترین رقیبش کیست زاکربرگ نتوانست هیچ نامی بیابد. او بارها روی بزرگی شرکت فیسبوک تاکید کرد و وقتی که از او پرسیده شد که آیا فیسبوک زیادی قدرمتمند است زاکربرگ پاسخ داد که :« من اینطور حس نمی‎کنم.» به نظر می‌رسد که سناتورها از قدرت فیسبوک متعجب شده‌اند. اما هنوز معلوم نیست که قصد دارند کاری بکنند که رقابت در بازار شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد یا خیر. 

فیسبوک پولی نخواهد شد. بارها از مدیر عامل فیسبوک درمورد نحوه‌ی تجارت و این که با وجود وابستگی این شرکت به جمع آوری اطلاعات درمورد زندگی افراد چقدر می‌تواند حریم شخصی کاربران را حفظ کند سوال شد. بسیاری از سناتورها از زاکربرگ پرسیدند که آیا قصد دارد یک نسخه‌ی پولی بدون تبلیغ فیسبوک را منتشر کند یا خیر. او در پاسخ گفت که یک نسخه‌ی رایگان فیسبوک همیشه موجود خواهد ماند اما ممکن است به نسخه‌ی پولی آن نیز فکر کند. 

زاکربرگ به شدت روی آینده‌ی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. هرسوالی که از زاکربرگ درمورد ارتقای ابزار مدیریتی فیسبوک پرسیده شد او در پاسخ گفت که هوش مصنوعی مشکل پست‌های نژاد پرستانه و مشکل ساز را حل خواهد کرد. شاید هوش مصنوعی بتواند مدیریت فیسبوک را ارتقا دهد اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. 


این توطئه که فیسبوک با جمع آوری اطلاعات از طریق میکروفون گوشی کاربران را هدف تبلیغات قرار می‌دهد نیز در کنگره مطرح شد. سال‌هاست که فیسبوک با این افسانه دست و پنجه نرم می‌کند که این شرکت برای هدف قرار دادن کاربران برای تبلیغات به مکالمات کاربران از طریق میکروفون گوشی گوش می‌دهد. وقتی که سناتور گری پیترز پرسید که آیا فیسبوک از طریق میکروفون گوشی اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کند، زاکربرگ گفت خیر. 


سناتورها نمی‌فهمند فیسبوک چگونه کار می‌کند. سناتورها سوالات بسیار زیادی را درمورد این که فیسبوک چگونه اطلاعات کسب کرده و تبلیغ می‌کند پرسیدند. فیسبوک چگونه اطلاعات را جمع آوری می‌کند؟ چه مدت این اطلاعات را نگاه می‌دارد؟ کاربران چگونه می‌توانند کنترل کنند که چه اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارند؟ این‌ها سوالات مهمی است و احتمالاً سوال بیشتر کاربران فیسبوک نیز هست. با این حال آن‌ها سوالاتی را از مدیر عامل فیسبوک پرسیدند که با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت نیز می‌توانستند پاسخ آن را بیابند.  بسیاری از سناتورها معتقد بودند که پیچیدگی یکی از مشکلات فیسبوک است. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر