سوبارو از مردم می‌خواهد که در مورد آن به صورت آنلاین بنویسند

سوبارو از مردم می‌خواهد که در مورد آن به صورت آنلاین بنویسند

سوبارو از مردم می‌خواهد که در مورد آن به صورت آنلاین بنویسند

همچنین قابلیت ایجاد سایت‌های اجتماعیب اافزونه‌های قدرتمند را داراست که با زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌ کیوال پشتیبانی می‌شود.همچنین نسخه‌ای برای پست‌ گرس‌ کیوال نیز موجود می‌باشد.این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است. این سیستم در واقع به کاربران این اجازه را می‌دهد که بلاگ خود را بسازند و آن را به صورت رایگان و مجانی ویرایش کنند. همین امکان باعث شده که کاربران به بارگذاری عکس‌ها و محتوایی بپردازند که اصلاً به آنها تعلق ندارد. البته برای حل این موضوع وردپرس برای شرکت‌ها و کمپانی‌ها این امکان را فراهم کرده است تا برای وردپرس اخطار"قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال" ارسال کنند."قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال"در واقع قانون حق تکثیرایالات متحده آمریکا است که دو سالی پیش به تصویب رسید. این قانون به منظور پیاده ‌سازی دو معاده سازمان جهانی مالکیت فکری به تصویب رسید و بخشی از عنوان هفدهم قانون مدون ایالات متحده محسوب می‌شود. متعاقباً تلاش‌هایی برای اصلاح این قانون صورت گرفته است از جمله قانون حمایت از مصرف‌کنندگان رسانه‌های دیجیتال که بخشی از آن در قالب قانون استفاده منصفانه هشت سال پیش به تصویب رسید.
اما با اعطای این حق از طرف وردپرس به شرکت‌ها و کمپانی‌ها مشکل دیگری به وجود آمد و آن هم اینکه به این ترتیب وردپرس ماهانه ده‌ها هزار از این نوع اخطارات از طرف شرکت‌ها دریافت می‌کند. پس شروع به بررسی شرکت‌هایی کرد که از این قانون سو استفاده می‌کنند و درخواست‌های بی‌مورد ارسال می‌کنند.
در همین راستا مجموعه‌ای به این موضوع اختصاص داده شده است، به این ترتیب که تحقیقاتی در این زمینه که چگونه شرکت‌ها از سیستم "قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال"سو استفاده می‌کنند، انجام پذیرد؛ البته شامل بخش‌های دیگر هم می‌شود.
سوبارو، شرکت خودرو سازی ژاپنی، که به‌ عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت صنایع سنگین فوجی، وظیفه تولید خودروهای سواری آن را بر عهده دارد، یکی از آخرین مواردی است که در این مجموعه اضافه شده است.
بر اساس گزارشات ارائه شده از طرف وردپرس، دیپارتمان قانونی سوبارو درخواستی مبتنی بر حذف وبلاگی با آدرس مشخص، به وردپرس ارسال کرده است؛ چراکه وبلاگ مورد نظر از نام تجاری سوبارو در محدوده‌ی آدرس خود استفاده کرده بود.در واقع سوبارو ادعا کرده است که به این ترتیب برای کاربرانی که از این وبلاگ دیدن می‌کنند، سردرگمی و ابهام ایجاد می‌شود.
در حقیقت این وبلاگ شامل موضوعاتی بود که جزئیاتی راجع به سفر جاده‌ای دو مربی که در آمریکا بوسیله‌ی Hybrid سوبارو،رخ داده بود و در حال ارائه‌ی تعلیمات آموزشی در مورد نحوه‌ی محافظت و لذت‌بردن از فضای باز بودند، ارائه می‌کرد.
پس مشخص است که درخواست سوبارو برای حذف وبلاگ مورد نظر، به وردپرس، بی‌مورد و غیر منطقی بود، به همین دلیل وردپرس در راستای حذف این وبلاگ هیچ اقدامی انجام نداد و تنها کاری که صورت گرفت این بود که وردپرس درخواست مربوطه را به همراه "قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال"  به وبلاگ مورد نظر ارسال کرد.
نتیجه این شد که سازندگان وبلاگ خود سایت را حذف کردند، این عمل نشان می‌دهد که افراد قانون حق کپی‌رایت را واقعاً نمی‌شناسند. در صورتی که این قانون را به درستی فرا بگیرند، میتوانند ده‌ها هزار دلار پول و چهار پنج سال زمان خود را به هدر ندهند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر