واکنش پاول دوروف نسبت به فیلترینگ تلگرام در روسیه، دور زدن فیلترینگ از طریق خود برنامه

واکنش پاول دوروف نسبت به فیلترینگ تلگرام در روسیه، دور زدن فیلترینگ از طریق خود برنامه

بعد از صادر شدن دستور فیلترینگ تلگرام در روسیه، پاول دوروف از استفاده از شیوه‌هایی برای دور زدن فیلترینگ حتی بدون VPN سخن گفت.

سرانجام و بعد از گذشت یک هفته از مهلت دولت روس، دستور فیلترینگ پیام رسان تلگرام در روسیه صادر شد اما پاول دوروف، موسس تلگرام برای رفع این مشکل خبرهایی را برای کاربران داشت.

پیام رسان تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که البته به دلیل حفظ حریم خصوصی کاربران، در روسیه با مشکلاتی مواجه شده است. دولت روس در سال 2016 قوانین ضد تروریستی را وضع و اجرا کرد که بنا به بخشی از این قانون سرویس امنیت فدرال روس باید بتواند به پیام‌های کاربران دسترسی داشته باشد تا بتواند جلو حملات تروریستی را بگیرد.

از آنجایی که سیاست‌های تلگرام با این قانون در تناقض بود و در واقع مدیر تلگرام حاضر نشده بود که کلیدهای رمزگذاری روی پیام‌های کاربران را در اختیار دولت روس قرار دهد، روز گذشته (24 فروردین ماه)، روسیه در دادگاهی حکم فیلترینگ تلگرام را صادر کرد.

پاول دوروف دلیل خود برای سرباز زدن از دادن کلیدهای رمزنگاری به دولت روس را در توییتی چنین اعلام کرده بود:

حریم خصوصی فروشی نیست و حقوق بشر نباید به دلیل حرص و طمع یا ترس به خطر بیافتد.

حالا و با صدور حکم فیلترینگ تلگرام در روسیه، پاول دوروف واکنش نشان داده و پستی را با متن زیر در شبکه اجتماعی Vkontakte منتشر کرده است:

تلگرام از روش‌های داخلی و تعبیه شده برای دور زدن فیلترینگ استفاده خواهد کرد که حتی کاربران نیازی به انجام هیچ‌گونه اقدام اضافی نداشته باشند. با این وجود ما به صورت صد در صدی تضمین نمی‌کنیم که تلگرام بدون VPN در اختیار کاربران قرار بگیرد.

بنابراین دور از انتظار نیست که در ساعات اولیه‌ای که تلگرام فیلتر شود، به دلیل هجوم به فیلترشکن‌ها، با کندی سرعت مواجه باشیم. ضمنا حتی در زمان فیلترینگ هم اطلاعیه‌های ما در اختیار کاربران روسی قرار خواهد گرفت.

در آخر پاول دوروف به کاربران پیشنهاد کرده است که در زمان فیلترینگ به دلیل قطعی در سرویس، پیام رسان تلگرام را حذف نکنند ضمنا از کاربرانی که تمایل دارند این برنامه را نصب کنند خواسته است که قبل از اعمال فیلترینگ این اپ را از گوگل پلی استور یا اپ استور دانلود کنند.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: cryptovest


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

parviz30

یک‌شنبه, 26 فروردین 1397

درود به شرف این مرد

پاسخ

ثبت نظر