آخرین روز فروردین و آخرین مهلت رجیستری گوشی‌های موبایل

آخرین روز فروردین و آخرین مهلت رجیستری گوشی‌های موبایل

از اول اردیبهشت‌ماه همه گوشی‌های موبایل، از تمامی برندها، وارد طرح رجیستری می‌شوند. بنابراین برای برقراری اولین تماس از گوشی‌ خود تنها تا ساعت 24 روز 31 فروردین فرصت دارید.

از اول اردیبهشت‌ماه همه گوشی‌های موبایل، از تمامی برندها، وارد طرح رجیستری می‌شوند.


طرح رجیستری گوشی‌های موبایل از تاریخ 28 مهرماه در کشور به اجرا درآمد و در مدت 6 ماهه دوم سال 96، بنا به این طرح، 10 برند آیفون، گوگل، بلک بری، موتورلا، هواوی، نوکیا، سونی، شیائومی، تکنو و ال‌جی و البته دو مدل ساموسنگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به مرور وارد این طرح شدند.

حالا که تنها یک ماه از سال 97 می‌گذرد طرح رجیستری موبایل بار دیگر از سرگرفته شده است و حمیدرضا دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امروز و در نشست خبری، از ورود تمامی مدل‌های گوشی موبایل به طرح رجیستری آن هم از آغاز اردیبهشت‌ماه خبر داده است.

حمیدرضا دهقانی نیا درباره ورود سایر برندهای باقی‌مانده به طرح رجیستری چنین گفت:

فارغ از نوع برند، تمام تبلت‌‌ها و گوشی‌های سیم‌کارت‌خور که قابلیت دریافت تماس یا پیامک را دارند از اول اردیبهشت وارد طرح رجیستری می‌شود.

 

هشدار به دارندگان گوشی‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود

در ادامه این نشست خبری، دهقانی نیا به کاربران گوشی‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود هشدار داد که تا قبل از اردیبهشت‌ماه از گوشی خود یک بار تماس برقرار کنند. وی در این خصوص توضیح داد:

انواع تبلت‌ها اعم از محصولات اپل و تبلت‌های اندرویدی سیم‌کارت‌خور که در دست مردم وجود دارد ولی از آن‌ها استفاده نمی‌شود، تا پایان روز جمعه 31 فروردین باید روشن شوند و با سیم‌‌کارت صاحب دستگاه، یک‌ تماس از آن‌ها برقرار شود تا در شبکه مخابراتی ثبت شود در غیر این صورت سیستم به طور اتوماتیک دسترسی تجهیز این مشترکان را به شبکه اپراتورها قطع می‌کند.

بنابراین تنها تا فردا، ساعت 24 روز 31 فروردین‌ماه برای برقراری اولین تماس از گوشی خود فرصت دارید. ضمنا اگر گوشی دو سیم کارته دارید حتما از سیم کارت دوم هم تماس برقرار کنید.

 

لیست سیاه رجیستری سنگین‌تر تصور ماست

جالب است بدانید برندهایی که قبلا وارد طرح رجیستری شده بودند اما خریداران گوشی‌های آن برندها به این طرح بی‌توجه بودند، در لیست سیاه قرار گرفته‌اند؛ اما این لیست سیاه تعداد زیادی گوشی را شامل می‌شود تا جایی که به گفته دهقانی نیا از ابتدای طرح رجیستری تا کنون، 210 هزار و 767 تجهیز در لیست سیاه رجیستری قرار گرفته‌اند.

برند اپل در این لیست بیشترین مورد را د بر دارد و بیش از 108 دستگاه اپل در لیست سیاه قرار گرفته‌اند. لیست تمامی برندها به همراه تعداد گوشی‌های قرار گرفته در لیست سیاه در این وجود آورده شده است.

نام برند

تعداد گوشی‌های قرار گرفته در لیست سیاه

اپل 108588
موتورولا 10450
گوگل 231
بلک‌بری 933
ال‌جی 20754
نوکیا  43944
هواوی 25794
سامسونگ گلکسی اس 9 79

 

این پایان طرح رجیستری نیست

دهقانی نیا درباره ادامه طرح رجیستری آن هم با سایر تجهیزات علاوه بر گوشی های هوشمند گفت:

به تدریج مودم‌ها، دانگل‌ها و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور هم به طرح‌ رجیستری اضافه خواهند شد. با واردکنندگان این دستگاه‌ها صحبت‌هایی شده و آموزش‌های اولیه به آن‌ها داده شده است.

 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر