قابلیت‌های نسخه جدید جیمیل چیست

قابلیت‌های نسخه جدید جیمیل چیست

گوگل نسخه جدیدی از سرویس جیمیل را منتشر خواهد کرد که ویژگی‌های بسیاری به آن افزوده خواهد شد. البته تاکید این قابلیت‌ها بر امنیت کاربران است. مهم‌ترین قابلیت‌های نسخه جدید جیمیل را در فیسیت ببینید.

سرویس جیمیل یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل است که در سراسر دنیا کاربران زیادی دارد. به‌تازگی گوگل طراحی جدیدی را برای این سرویس ارائه کرده است که با قابلیت‌های بسیاری همراه است. نکته حائز اهمیت در این طراحی جدید، تأکید بر امنیت اطلاعات کاربران است.

در ادامه قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی که در این نسخه اضافه شده است را توضیح می‌دهیم. با فیسیت همراه باشید.

حالت محرمانه (confidential mode)

یکی از ویژگی‌هایی که گوگل در نسخه جدید جیمیل قرار داده است، حالت محرمانه است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ایمیل‌هایی با تاریخ انقضا ارسال کنید که بعد از پایان تاریخ آن دیگر قابل باز کردن نباشند و یا حتی به‌طورکلی حذف شوند.

درواقع هنگامی‌که از این حالت استفاده می‌کنید گوگل محتوای محرمانه را به‌طور مستقیم برای گیرنده ارسال نمی‌کند بلکه تنها لینکی به محتوای محرمانه ارسال می‌شود که این لینک در صندوق پستی شما قرار می‌گیرد و گیرنده تنها تا زمانی که شما بخواهید به این محتوا دسترسی خواهد داشت.

تعیین حق دسترسی (Integrated rights management)

یکی از قابلیت‌های تجاری محوری که با نسخه جدید جیمیل در دسترس همه قرار گرفته است قابلیت (IRM) است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید دسترسی‌های گیرنده ایمیل برای دانلود، کپی کردن، فوروارد (forward) و یا پرینت گرفتن از یک ایمیل را مشخص کنید.

این قابلیت درواقع به این معنا نیست که گوگل قصد دارد امکان استخراج داده‌ها از طریق جیمیل را مسدود کند اما گوگل معتقد است بعضی مواقع به اشتباه اطلاعاتی را با افرادی به اشتراک می‌گذاریم که نباید! گوگل با استفاده از این قابلیت قصد دارد این مشکل را حل کند.

احراز هویت دو مرحله‌ای (Two-factor authentication)

احراز هویت دو مرحله‌ای باز هم قابلیتی در جهت حفظ امنیت کاربران است که البته به نحوی در کنار قابلیت حالت محرمانه کار می‌کند؛ به‌این‌ترتیب که تعیین می‌کنید دریافت کنند ایمیل تنها با استفاده از یک پسورد خاص بتواند ایمیل محرمانه را باز کند. البته شما این پسورد را قبلاً و در قالب متن برای او ارسال کرده‌اید.

جلوگیری از فیشینگ

گوگل از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای چک کردن امنیت ایمیل‌های دریافتی استفاده می‌کند و اخطارها را با استفاده از بنرهای بزرگی با رنگ‌های واضح نمایش می‌دهد تا کاربر صد در صد متوجه مشکل امنیتی و لینک مشکوک شود.

جلوگیری از فیشینگ در نسخه جدید جیمیل

جلوگیری از فیشینگ در نسخه جدید جیمیل

دسترسی راحت

در نسخه جدید جیمیل می‌توانید با موس روی هر ایمیلی در inbox خود بروید تا چهار گزینه برای شما نمایش داده شود:

  • Attach : با کلیک روی این دکمه بدون باز کردن ایمیل می‌توانید فایلی که به آن attach شده است را دانلود کنید.
  • Delete : ایمیل را حذف کنید.
  • Mark as read : آن ایمیل را به شکل ایمیلی خوانده شده تبدیل کنید.
  • Snooze for later : تعیین کنید که بعداً این ایمیل دوباره برای شما نمایش داده شود.

با استفاده از این چهار دکمه جیمیل جدید بیشتر شبیه به یک اپلیکیشن شده است که دسترسی راحت‌تری به هر یک از بخش‌ها ایجاد می‌کند.

دسترسی راحت به بخش‌های مختلف در نسخه جدید جیمیل

دسترسی راحت به بخش‌های مختلف در نسخه جدید جیمیل

 

هشدار برای پاسخ به ایمیل (nudging)

گاهی اوقات پیش می‌آید که باید به ایمیلی پاسخ دهید اما فراموش می‌کنید. گوگل برای رفع این مشکل قابلیت nudging را به جیمیل اضافه خواهد کرد تا جلو اشتباهات احتمالی شما را بگیرد. گوگل با تحلیل تعداد ایمیل‌هایی که از افراد مختلف دریافت کرده‌اید و البته محتوای آن، حدس می‌زند که برخی از ایمیل‌ها نیاز به پاسخ داشته باشند به‌این‌ترتیب پس از مدتی نوتیفیکیشنی برای شما نمایش داده شده و یادآوری می‌کند که آیا می‌خواهید برای این ایمیل پاسخی ارسال کنید یا نه.

هشدار برای پاسخ به ایمیل (nudging)

هشدار برای پاسخ به ایمیل (nudging)

 

یکپارچه‌سازی بین سرویس‌های مختلف گوگل

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در نسخه جدید جیمیل شاهد آن خواهیم بود، اضافه شدن پنلی در سمت راست است که با هدف یکپارچه‌سازی برنامه G suite، Google Calendar، Google keep و Google task است. درواقع این پنل سمت راست جایگاهی برای تمامی برنامه‌های نام برده شده است پس بدون نیاز به اینکه از یک برنامه به برنامه دیگری بروید می‌توانید قرار ملاقات‌های خود را تنظیم کنید، برنامه‌ریزی روزانه خود را انجام دهید و... .

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

kamallvesal

یک‌شنبه, 16 تیر 1398

ورود به سیستم و بروز رسانی

پاسخ

ثبت نظر