نتیجه پیگیری تغییر تعرفه‌های اینترنت ایرانسل مشخص شد

نتیجه پیگیری تغییر تعرفه‌های اینترنت ایرانسل مشخص شد

بعد از اعمال فیلترینگ تلگرام، ایرانسل تعرفه استفاده از اینترنت در صورت استفاده از VPN و فیلترشکن را تغییر داد و باعث نارضایتی شد نتيجه این مسئله مشخص شد.

اگر پیگیر اخبار فناوری ایران در فیسیت باشید حتماً مطلع هستید که روز گذشته اخباری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد ایرانسل تعرفه اینترنت همراه خود را تغییر داده است. به این صورت که اگر کاربران از فیلترشکن استفاده کنند، تعرفه اینترنت آن‌ها به‌صورت عادی محاسبه می‌شود حتی اگر بسته اینترنتی خریداری کرده باشند؛ اما داستان در بین کاربران و شبکه‌های اجتماعی به شکل دیگری دست به دست می‌شد. کاربران کلمه تعرفه عادی را به‌صورت تعرفه آزاد در نظر گرفته بودند.

پيشنهاد فيسيت : مسئله تغییر تعرفه اینترنت ایرانسل با استفاده از فیلترشکن

 

به هر صورت وزیر ارتباطات قول داده بود که تا آخر روز گذشته این مسئله را از طریق رگولاتوری پیگیری کند. حالا حسین فلاح، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این موضوع را پیگیری کرده و توضیحات شرکت ایرانسل را به این صورت عنوان کرد:

براساس توضیحات ارائه شده از سوی این اپراتور، اطلاعیه مورد استناد در شکایت کاربران مربوط به سال گذشته بوده است. ضمن آنکه در اطلاعیه موردنظر اشاره شده در صورت استفاده مشترکین از نرم‌افزارهای فیلترشکن و VPN به دلیل عدم امکان شناسایی سایت مورداستفاده، حتی در صورت استفاده از سایت‌های داخلی، محاسبه تعرفه براساس تعرفه عادی بین‌الملل انجام شده و تعرفه ترجیحی برای سایت‌های داخلی اعمال نخواهد شد و این موضوع به‌هیچ‌عنوان به معنای محاسبه براساس تعرفه آزاد نبوده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته را به این شکل عنوان کرد:

توضیحات اپراتور در مورد نحوه محاسبه درست بوده و بررسی سیستم‌های صورت‌حساب این اپراتور از سوی رگولاتوری نشان می‌دهد محاسبه هزینه مشترکین دارای بسته فعال در چارچوب تعرفه‌های اعلامی انجام شده و مبنای محاسبه، تعرفه آزاد نبوده است.

در انتها حسین فلاح تأکید کرد که حقی از مشتریان ایرانسل ضایع نشده است و اپراتورها لازم است در ارائه سرویس‌های خود توجه لازم را به حقوق مشترکین داشته باشند.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید. 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر