مهمترین اتفاقاتی که در کنفرانس 2018 I/O گوگل رخ داد

مهمترین اتفاقاتی که در کنفرانس 2018 I/O گوگل رخ داد

کنفرانس 2018 I/O گوگل در حال برگزاری است. با مهمترین رویدادهای این کنفرانس همراه فیسیت باشید.

غول موتور جستجو، گوگل، از حدود ساعت 21 و 30 دقیقه کنفرانس I/O سال 2018 خود را آغاز کرد. با مهمترین اتفاقاتی که در جریان این رویداد رخ داد با فیسیت همراه باشید.

پشتیبانی جی‌بورد از کدهای مورس

در جریان کنفرانس 2018 I/O گوگل، گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از کد مورس به نسخه بتای جی‌بورد اضافه شده است. این قابلیت با تشخیص چشمک‌های کاربر استفاده از پیام رسان های گوشی و کامپیوتر را ساده‌تر می‌کند.

برای نخستین بار یک خانم برای کمک به همسر کم توانش از این قابلیت استفاده کرده بود، حالا گوگل آن را به جی‌بورد می‌آورد.

اندروید P

نسخه بتای اندروید P از امروز در دسترس کاربران گوگل و 7 شریک این کمپانی قرار می‌گیرد. گوشی‌های پیکسل 2016، پیکسل 2، پیکسل 2 ایکس ال، وان پلاس 6، اکسپریا XZ2 سونی، شیائومی می میکس 2 و نوکیا می تواند نسخه پیش نمایش اندروید P را از همین امروز دریافت کنند. از جمله جذاب‌ترین قابلیت‌های اندروید P می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندروید P به قابلیت adaptive brightness مجهز می‌شود که به واسطه این قابلیت می‌توان با استفاده از یادگیری ماشین، نور صفحه نمایش را تنظیم کند.

در اندروید P شاهد قابلیت app action خواهیم بود که برنامه‌های بعدی مورد نیاز را حدس زده و آن‌ها را در نواری در بالای صفحه نمایش نشان می‌دهد.

اندروید P به قابلیتی به نام adaptive battry مجهز شده است که با متوقف کردن برنامه‌هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند اما مدت زیادی است که از آن‌ها استفاده نشده است، مصرف باتری را بهبود می‌بخشد.

پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی TPU 3.0

به گزارش techcrunch در جریان این رویداد گوگل از پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی با نام TPU 3.0 را معرفی کرد. گویا گوگل در نظر دارد برای اولین بار و با استفاده از این پردازنده برای خنک کردن سرورهای موجود در دیتاسنترها  از مایعات استفاده کند.

گوگل فوتوز

به گزارش techcrunch در جریان کنفرانس 2018 I/O گوگل گوگل فوتوز با قابلیت‌های جدیدی رونمایی شد که با استفاده از هوش مصنوعی اصلاح تصویر مانند تنظیم نور و... را بسیار ساده تر و حرفه‌ای‌تر می‌کند. تنظیم و اصلاح نور یکی از مهمترین قابلیت‌های اضافه شده به گوگل فوتوز است که به دلیل نیاز شدید کاربران اضافه شده است. ضمنا قابلیتی به گوگل فوتوز اضافه کرده است که می توان رنگ پس زمینه را سیاه و سفید کرد اما رنگ سوژه همچنان رنگی باشد.

گفت و گوی مداوم در گوگل اسیستنت

به گزارش techcrunch در جریان کنفرانس 2018 I/O گوگل، گوگل اسیستنت به روز رسانی شد به نحوی که کاربران ساده‌تر و طبیعی تر بتوانند با آن تعامل داشته باشند. با این اوصاف دیگر نیازی نیست هر مرتبه برای ارتباط با گوگل اسیستنت از کلمات «هی گوگل» و یا «اکی گوگل» استفاده کنید. این قابلیت تحت عنوان گفت و گوی مداوم یا «continued conversation» شناخته می‌شود.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر