کمپانی یاهو بعد از گذشت 20 سال دوباره پیام رسان عرضه می‌کند، اسکورل!

کمپانی یاهو بعد از گذشت 20 سال دوباره پیام رسان عرضه می‌کند، اسکورل!

کمپانی اپلیکیشن پیام رسان بعد از 20 سال مجددا اپلیکیشن پیام رسانی با نام اسکورل (Squirrel) را معرفی کرده است که بر ارتباطات گروهی تمرکز دارد.

این روزها پیام رسان‌ها به خوبی جای خود را در بین عموم مردم سراسر دنیا باز کرده‌اند تا جایی که در سال 2017 مجموعا همه پیام رسان‌ها با هم بیش از 5 میلیارد کاربر فعال ماهیانه داشتند. جالب اینجاست که واتس آپ (Whatsapp) به تنهایی دارای بیش از یک میلیارد کاربر بوده و فیسبوک هم سهم بزرگی از این 5 میلیارد نفر را به خود اختصاص داده بوده است.

این آمارها نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و دائما به خیل عظیم این طرفداران افزوده می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های زیادی در حال فعالیت در این زمینه هستند تا بتوانند با عرضه پیام رسانی قدرتمند جایی برای رقابت در عرصه پیام رسان‌ها بدست بیاورند.

اما این بار مسئله یک شرکت نوظهور نیست بلکه یاهو هم قدم در این میدان گذاشته است، کمپانی که حدودا 20 سال پیش پیام رسان محبوب یاهو مسنجر را در دسترس کاربران قرار داد اما با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند و البته همه‌گیر شدن آن‌ها، یاهو مسنجر به کل به دست فراموشی سپرده شد. این کمپانی به تازگی و بدون اطلاع رسانی عمومی پیام رسان جدیدش به نام اسکورل (Squirrel) را معرفی کرده است.

با استفاده از این پیام رسان می‌توان علاوه بر متن، تصویر، صوت و ویدیو را ارسال کرد که این قابلیت دقیقا مشابه بسیاری از پیام رسان‌هایی است که در حال حاضر در بین مردم کاربرد دارند مانند واتس آپ.

با این وجود پپام رسان جدید یاهو، اسکورل (Squirrel)، یک تفاوت بزرگ با پیام رسان‌های فعلی دارد، اسکورل هیچ نیازی به لیست مخاطبین کاربر ندارد! یاهو این مسئله را به نوعی احترام به حریم خصوصی کاربر می‌داند.

ضمنا برای اینکه بتواند در گروهی در اسکورل عضو شوید باید لینک ورود به گروه را داشته باشید. این طور به نظر می‌رسد که یاهو برای حفظ امنیت کاربران و جلوگیری از دسترسی دیگران به اطلاعات آن‌ها، این روش را برای عضویت در گروه‌ها در نظر گرفته است.

نمایی از محیط و قابلیت‌های پیام رسان جدید یاهو، اسکورل

نمایی از محیط و قابلیت‌های پیام رسان جدید یاهو، اسکورل

 

اپلیکیشن اسکورل (Squirrel)در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد و تمرکز اصلی تیم توسعه‌دهنده روی ارتباط گروهی است. این تیم درباره پیام رسان جدید خود گفته‌اند که برای دریافت بازخوردهای کاربران این برنامه در دست تست است. ضمنا قابلیت عضویت در گروه تنها با لینک را برای بهبود ارتباط گروهی در نظر گرفته‌اند.

یاهو امیدوار است با عرضه قابلیت‌هایی که گفته شد بتواند اسکورل را در بین عموم مردم معروف کند تا شاید دوباره بتواند به صحنه رقابت آن هم در حوزه پیام رسان‌ها وارد شود.

نسخه اندرویدی اپلیکیشن اسکورل را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

 

به نظر شما این اسکورل را می‌توان به عنوان جایگزینی برای تلگرام و واتس آپ در نظر گرفت؟ 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید. 

منبع خبر: techcrunch


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بهزاد

جمعه, 21 اردیبهشت 1397

ایول، ما دهه شصتیا خاطره زیادی از یاهو مسنجر داریم.. یادش بخیر امیدوارم اپلیکیشن جدیدش هم مثل یاهو مسنجر بترکونه!

پاسخ

lol

جمعه, 21 اردیبهشت 1397

رویایی بود به نام یاهو مسنجر من به شخصه اینترنت رو با ایمیل و سایت و مسنجر فراموش نشدنی اون هجی می کنم، دوست عزیز آقای بهزاد من می خوام راجب اون کلمه آخری که گفتی توضیحی بدم وقتی شما پای خودتو از یک رقابت می کشی بیرون اونم برای یک مدت طولانی مثل نوکیا و مایکروسافت حالا بخوای دوباره برگردی کاره راحتی نیست چون تو اون مدتی که نبودی کسای دیگه ای اومدن جاتو گرفتن حالا اینطوری هم نیست یاهو بیاد دوباره یک مسنجری بده بیرون بزنه بترکونه سیاست اشتباه یاهو این بود که به دلایل مالی فقط و فقط مالی یاهو مسنجر رو تعطیل کرد و قبل از اون روم های یاهو رو تعطیل کرد حالا فهمیده چه اشتباهی کرده دوباره اومده مسنجر معرفی کرده بازم میگم رویایی بود به نام یاهو مسنجر حالا بیاد 100 تا مسنجر بده بیرون اگه شانس بیاره تو همون آمریکا افرادی از این مسنجر جدید استفاده کنند و گرنه تو کشور های دیگه توفیقی نخواهد داشت.

پاسخ

ثبت نظر