پایگاه کد گوگل تا 2 میلیارد خط و 86 ترابایت گسترش می یابد.

پایگاه کد گوگل تا 2 میلیارد خط و 86 ترابایت گسترش می یابد.

گوگل اعلام کرده است که پایگاه کد خود را تا 2 میلیارد خط و 86 ترابایت گسترش داده است .تعداد بسیار بالایی از مهندسان گوگل به این پایگاه کد عظیم دسترسی دارند که در نتیجه باعث می شود شروع یک پروژه جدید بسیار ساده شود.ریچل پوتوین ، مدیر مهندسی گوگل هفته پیش اعلام کرد که همه پایگاه های کد گوگل- از Gmail گرفته تا تصاویر تا جست و جو- تا 2 میلیارد خط کد در میان 1 میلیارد فایل افزایش می یابد که در کل از 86  ترابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند.


پوتوین این مساله را با  Linux kernel مقایسه کرد که از 15 میلیون خط کد در بین 40000 ساخته شده است. در مورد ویندوز، شرکت مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که Windows XP دارای پایگاه کد 45 میلیون خط کد بوده است..
این پایگاه کد عظیم برای 95 درصد مهندسان گوگل قابل دسترسی است ، که تقریبا معادل 25000 نفر است. هر روز 45000 تغییر صورت می گیرد و هر هفته 15 میلیون خط کد تعریف می شود. دسترسی تعداد بسیار زیادی از مهندسین به پایگاه کد شروع یک پروژه جدید را  بسیار ساده تر کرده است. به علاوه، هنگامی که یک کد را تغییر می دهید، به طور همزمان در همه سرویس های گوگل اعمال می شود.
با توجه به این مساله که گوگل به صورت دائمی در حال گسترش محصولات و خدمات جدید است، به نظر می رسد که این پایگاه کد در آینده افزایش بیشتری نیز داشته باشد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر