پاسخ وزارت ارتباطات به شایعات درباره عدم فیلترینگ نسخه‌های غیررسمی تلگرام

پاسخ وزارت ارتباطات به شایعات درباره عدم فیلترینگ نسخه‌های غیررسمی تلگرام

وزارت ارتباطات به شایعات درباره عدم فیلترینگ نسخه‌های غیررسمی تلگرام پاسخ می‌دهد.

دستور قضایی فیلترینگ تلگرام از حدود 20 روز پیش در کشور به اجرا درآمد اما به نظر می‌رسد که این تصمیم با شکست مواجه شده است. چراکه مردم به جای مهاجرت به پیام رسان‌های داخلی و یا حتی خارجی دیگر، همچنان ترجیح داده‌اند که از تلگرام استفاده کنند.

شکست فیلترینگ تلگرام

آمارهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم نشان‌دهنده شکست خوردن فیلترینگ تلگرام است. وی چندی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که از 45 میلیون کاربر ایرانی تلگرام تنها یک میلیون نفر تلگرام خود را پاک کرده‌اند.

استوری اینستاگرام محمدجواد آذری جهرمی هم شاهد دیگری بر این مدعاست. وی اعلام کرده بود که از چند روز بعد فیلترینگ تلگرام، دوباره بازدید از این پیام رسان افزایش یافته است. وی دلیل این امر را استفاده گسترده از فیلترشکن‌ها و نسخه‌های فارسی تلگرام اعلام کرده بود.

شکست فیلترینگ تلگرام

شکست فیلترینگ تلگرام

شایعه اختصاص سرور به تلگرام و نسخه‌های فارسی آن در ایران

اخیراً شایعات بسیار درباره نسخه‌های فارسی و غیررسمی تلگرام همچون تلگرام طلایی و موبوگرام بین کاربران دست‌به‌دست می‌شود. بسیاری معتقدند که وزارت ارتباطات سرورهایی را به تلگرام و نسخه‌های غیررسمی این پیام رسان اختصاص داده است اما وزارت ارتباطات طی اطلاعیه‌ای این شایعه را رد کرده است:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون هیچ‌گونه سروری در اختیار تلگرام و یا نسخه‌های غیررسمی آن قرار نداده است و آنچه از امکانات وجود داشته با ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، در اختیار پیام رسان‌های بومی مجاز قرار گرفته است.

 

هشدار درباره استفاده از نسخه‌های غیررسمی تلگرام

هنگامی‌که دستور قضایی فیلترینگ تلگرام صادر شد هیچ برنامه‌ای برای فیلتر شدن نسخه‌های غیررسمی تلگرام اعلام نشده بود. پیشتر هم ابوترابی یکی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون ولایی اعلام کرده بود که فیلتر نسخه‌های داخلی تلگرام در برنامه نیست. وی در مورد این پیام رسان‌ها گفته بود:

موبوگرام و تلگرام طلایی که تحت لیسانس تلگرام فعالیت می‌کنند فعلاً در فاز بسته شدن قرار ندارند چون آن‌ها داخلی‌تر بوده و بک‌آپ داخلی دارند. به همین دلیل تصمیمی برای بسته شدن آن‌ها وجود ندارد.

فیلتر نشدن این نسخه‌های غیررسمی باعث شد تا عده زیادی بعد از فیلترینگ تلگرام به سراغ این برنامه‌ها بروند. حالا وزارت ارتباطات درباره استفاده از این پیام رسان‌ها هشدار داده است و به هشدار سابق مرکز ماهر هم اشاره داشته است. در متن هشدار مرکز ماهر آمده است:

«ازآنجاکه تلگرام برنامه‌ای متن‌باز است و هر روز چندین نسخه غیررسمی از آن ایجاد می‌شود، و از طرفی شناسایی و بررسی همه این نسخه‌ها کار مشکلی است، لذا توصیه می‌شود کاربران از نصب هرگونه نسخه غیررسمی و تائید نشده تلگرام خودداری کنند»

 

چرا نسخه‌های غیررسمی تلگرام فیلتر نمی‌شوند

فیلتر نشدن نسخه‌های غیررسمی تلگرام سؤال بسیاری از افراد است و ازآنجایی‌که همه وزارت ارتباطات را مسئول این مسئله می‌دانند وزارت ارتباطات به این سوا هم پاسخ داده است:

همان‌گونه که قبلاً اعلام شده بود مجدداً تأکید می‌شود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گیر پالایش و فیلتر سایت‌ها و نرم‌افزارها نیست.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: مهر

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر