می 8، پرچمدار جدید شیائومی رونمایی شد، بررسی مشخصات و قابلیت‌ها

می 8، پرچمدار جدید شیائومی رونمایی شد، بررسی مشخصات و قابلیت‌ها

می 8، پرچمدار 2018 شیائومی با صفحه نمایش 6.21 اینچی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی رونمایی شد. بررسی مشخصات و قابلیت‌های می 8 شیائومی را در فیسیت ببینید.

شیائومی بالاخره پس ازمدت‌ها شایعه و درز اطلاعات، در مراسم سالیانه خود در شهر شن‌زن از پرچمدار 2018 خود، شیائومی می 8 رونمایی کرد.

می 8 شیائومی که ظاهری شبیه به آیفون X اپل دارد، به مناسبت هشتمین سال تاسیس این کمپانی روانه بازار خواهد شد و شیائومی آن را برای رقابت با پرچمداران قدرتمندی همچون آیفون X، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ و وان پلاس 6 تولید کرده است.

طراحی ظاهری شیائومی می 8

کمپانی شیائومی هم مانند بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده گوشی هوشمند، طراحی ظاهری پرچمدار جدید خود را از اپل کپی‌برداری کرده است. شیائومی در طراحی می 8 سعی کرده است همچون آیفون X صفحه نمایشی تمام صفحه را ارائه دهد اما پرچمدار جدیدش همچنان تمام صفحه نیست زیرا حاشیه‌ای بسیار باریک اطراف صفحه نمایش را پوشش داده است و در قسمت پایین گوشی هم شاهد حاشیه هستیم.

ضمنا می 8 شیائومی از همان بریدگی بالای آیفون 10 برای قرار دادن دوربین سلفی ، سنسور، اسپیکر و... بهره می‌برد که ظاهر آن را بیشتر به پرچمدار اپل شبیه کرده است. ناگفته نماند که می 8 اولین گوشی کمپانی شیائومی است که از بریدگی در قسمت بالایی گوشی استفاده می‌کند.

حاشیه‌های هر چند باریک گوشی پرچمدار 2018 شیائومی باعث شده است تا نسبت صفحه نمایش این گوشی به کل پنل جلویی حدود 83.8 درصد باشد.

المان‌های موجود در بریدگی بالای می 8

المان‌های موجود در بریدگی بالای می 8

صفحه نمایش

پرچمدار جدید شیائومی، می 8، با صفحه نمایش 6.21 اینچی OLED معرفی شده است که ساخته شرکت سامسونگ است و دارای رزولوشن 1080 در 2248 می‌باشد.

 

حافظه داخلی و رم

شیائومی می 8 در سه نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی رونمایی شده است که هر سه نمونه دارای 6 گیگابایت رم خواهند بود. متاسفانه شیائومی در پرچمدار جدید خود اسلات کارت حافظه را حذف کرده است. بنابراین امکان افزایش حافظه در می 8 وجود ندارد.

 

دوربین اصلی و سلفی

این گوشی از دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیسلی بهره می‌برد که یکی از لنزها دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزش گیر اپتیکال 4 محوره است و لنز 12 مگاپیکسلی دیگر دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است. دوربین اصلی پرچمدار 2108 شیائومی دارای قابلیت‌های تشخیص چهره خودکار، تشخیص فاز، پانوراما، HDR و... است.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی می 8 شیائومی یکی از نقاط قوت این گوشی است. لنز دوربین سلفی می 8 از گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد و قادر است با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی، زیباسازی چهره را انجام دهد.

اگرچه این گوشی از دو لنز 12 مگاپیسکلی بهره می‌برد اما دوربین آن در آزمون DXOMark توانسته است با پشت سر گذاشتن رقیبان قدرتمندی همچون آیفون X و  پیکسل 2 گوگل، هم‌پای گلکسی اس 9 پلاس، نمره 99 را بدست بیاورد.

نمره dxomark می 8 شیائومی

نمره dxomark می 8 شیائومی

مشخصات سخت افزاری

می 8 شیائومی به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 845 هشت هسته‌ای (چهار هسته Kryo 385 Gold با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 385 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز) به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 630 مجهز شده است.

 

سایر قابلیت‌ها و مشخصات

  • سیستم عامل اندروید 8 ارویو
  • باتری 3400 میلی آمپر ساعتی، غیر قابل جدا شدن
  • دارای سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره
  • بلوتوث 5.0
  • جک 3.5 میلی متر هدفون
  • قابلیت شارژ سریع (+Quick charge 4.0)
  • رنگ های مشکی، آبی، سفید، طلایی
  • زمان احتمالی عرضه ماه ژوئن

رنگ بندی می 8 شیائومی

رنگ بندی می 8 شیائومی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: theVerge و gsmarena و Dxo mark


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر