این بار هوش مصنوعی، پیشگوی بزرگ جام جهانی 2018 شده است

این بار هوش مصنوعی، پیشگوی بزرگ جام جهانی 2018 شده است

این بار هوش مصنوعی، پیشگوی بزرگ جام جهانی 2018 شده است. بنا به پیش‌بینی‌های این هوش مصنوعی اسپانیا و آلمان بیشترین احتمال برنده شدن در جام جهانی 2018 را دارند.

مسابقات جام جهانی یکی از پرطرفدارترین رویدادهای ورزشی سراسر دنیاست که پیشگویی برنده نهایی این تورنومنت هم خود به موضوعی جالب تبدیل شده است. حتی عده زیادی از عاشقان فوتبال در این نبرد جهانی بر سر برد و یا باخت تیم‌های مختلف شرط بندی می‌کنند.

پیشگوی جام جهانی 2010 یک اختاپوس به نام پائول بود که برخلاف باور بسیاری، به خوبی از عده این کار برآمد. این اختاپوس از 14 بازی جام جهانی، برنده 12 بازی را به درستی پیش‌بینی کرده بود!

حالا پس از گذشت 8 سال و در حالی که تنها چند ساعت تا آغاز جام جهانی 2018 باقی مانده است، پیشگویی از جنس تکنولوژی، با روش‌هایی علمی، نتیجه مسابقات را پیش‌بینی کرده است.

پیشنهاد فیسیت : با اپلیکیشن فیفا همراه پایاپای جام جهانی 2018 باشید

هوش مصنوعی، پیشگوی جام جهانی 2018

پژوهشگران سه دانشگاه صنعتی دورتموند، بلژیگ و مونیخ با استفاده از یادگیری ماشین، هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که نتایج این رویداد مهم را پیش‌بینی کرده است.

این هوش مصنوعی برای پیشگویی‌های خود از فاکتورهای بسیاری همچون موارد زیر بهره برده است:

  • رتبه کشور در فیفا
  • تعداد بازیکنان هر تیم که در یک باشگاههم بازی هستند
  • متوسط سن بازیکنان
  • تعداد جام های کسب شده لیگ قهرمانان توسط تیم
  • جمعیت هر کشور

این پژوهشگران، هوش مصنوعی پیشگو را 100 هزار مرتبه اجرا کرده‌اند تا پیش‌بینی صحیح و دقیق‌تری را ارائه دهند. بنا به نتایجی که از این هوش مصنوعی به دست آمده است، احتمال صعود هر تیم از مرحله گروهی به مرحله بالاتر و شانس هر تیم در کل جام جهانی 2018 مشخص شده است.

بنابه پشیبینی‌های این هوش مصنوعی در جدول زیر احتمال صعود هر تیم در هر گروه مشخص شده است.احتمال برنده شدن هر تیم در هر گروه

احتمال برنده شدن هر تیم در هر گروه در جام حهان 2018

شانس برنده شدن هر تیم در کل جام جهانی 2018 بخش دیگری از نتایج این هوش مصنوعی است که شانس اسپانیا را برای برنده شدن در جام جهانی 2018 بیش از هر تیم دیگری می‌داند. البته تیم آلمان هم با فاصله کمی در رتبه بعدی قرار دارد.

طرفداران تیم ملی ایران باید بگوییم که این هوش مصنوعی احتمال برنده شدن تیم ایران را در بین 32 کشور، در رتبه 30 پیش‌بینی کرده است.

پیشبینی شانس برنده شدن هر تیم در جام جهانی 2018

پیشبینی شانس برنده شدن هر تیم در جام جهانی 2018

اگرچه با توجه به پیش‌بینی‌های این هوش مصنوعی اسپانیا بیشترین احتمال برنده شدن در جام جهانی 2018 را دارد اما اخراج سرمربی این تیم آن هم دو روز قبل از آغاز مسابقات مسلما تاثیرات منفی بر تیم اسپانیا خواهد داشت.

 

این هوش مصنوعی تنها پیشگوی جام جهانی 2018 نیست، پیشتر شرکت EA Sports یک شبیه ساز از این تورنومنت ساخته که در فینال بازی، فرانسه و آلمان با هم مسابقه داده و فرانسه برنده‌ی نهایی خواهد شد.

درست است که هوش مصنوعی، علم و تکنولوژی می‌توانند با در کنار هم قرار دادن فاکتورهای بسیاری، پیش‌بینی‌های (که شاید درست و یا غلط باشند) را ارائه دهند اما هیچ یک از واقع انسانی آگاهی ندارد بنابراین نمی‌توان صددرصد به پیش‌بینی‌های صورت گرفته اعتنا کرد.

پیش‌بینی شما برای برنده جام جهانی 2018 چیست؟

پیشنهاد فیسیت : VAR به عنوان عضو جدید جام جهانی 2018 روسیه، قدم به میدان می‌گذارد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: motherboard.vice


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ehsan

جمعه, 25 خرداد 1397

آخه این چه پیش بینی مسخره ایه پرتغال بازیکن داره اصلا بخواد صعود کنه؟ایران اسپانیا صعود میکنن. حالا ببینین

پاسخ

ستار

دوشنبه, 28 خرداد 1397

سلام
هپا رفت کنار الان شد هوش مصنوعی؟

جالب اینجاست که خدارو شکر ایران توی گروه خودش فعلا اولا

پاسخ

ثبت نظر