شرکت تحلیل دادهی دیتا پروپریا که توسط یک استراتژیستهای کمبریج آنالیتیکا اداره میشود برای کمپین انتخاباتی 2020 دونالد ترامپ فعالیت میکند. بنا به گزارش اسوسیتد پرس، دیتا پروپریا در حال کار کردن روی پروژهای مشابه پروژهی کمبریج آنالیتیکا در سال 2016 است. البته رئیس دیتا پروپریا، مت اوچوسکی این ادعا را رد کرده و گفته که قصد ندارد چنین کاری انجام دهد.
به گزارش اسوسیتد پرس، شرکت دیتا پروپریا که ماه پیش شروع به کار کرده با حداقل چهار کارمند کمبریج آنالیتیکا در حال همکاری است. (اوچوسکی نیز خودش یکی از مقامات بالا رتبهی کمبریج آنالیتیکا بوده است). مانند کمبریج آنالیتیکا، دیتا پروپریا نیز از داده و علوم رفتاری برای هدف قرار دادن کاربران به منظور تبلیغات و پیامهای سیاسی استفاده میکند. البته این شرکت تایید کرده که یک قرارداد خیلی ساده با کمیته ملی جمهوریخواه دارد اما هیچ قصدی برای همکاری با کمپین ترامپ ندارد.
با این حال منابع اسوسیتد پرس اعلام کردهاند که این شرکت از حالا تحقیقات خود را روی کمپین 2020 ترامپ شروع کرده است و در حالی که دوتا از گزارشگران این شبکه خبری ادعا کردهاند که شنیدهاند اوچوسکی شخصاً گفته که با برد بارسکیل در حال همکاری برای کمپین ترامپ در انتخابات 2020 هستند پارسکیل نیز چنین قراردادی را برای انتخابات 2020 رد کرده است. شرکت مادر دیتا پروپریا، کلودکامرس شرکت فروش آنلاین پارسکیل را خریداری کرد.
کمبریج آنالیتیکا به طور گسترده با استفاده از سایکوگرافی رای دهندگان را در سال 2016 هدف حمله قرار داد که به نوعی کلاهبرداری محسوب میشود، البته هنوز مشخص نیست که این شرکت تا چه حد موثر بوده است. اوچوسکی گفته که با وجود تشابه کار کمبریج آنالیتیکا و دیتا پروپریا، این شرکت قصد دارد که به جای استفاده از روانسنجی از روشهای استاندارد آنالیز داده استفاده کند.
کمبرج آنالیتیکا پس از آن که فاش شد که با استفاده از پایگاه دادهی فیسبوک اطلاعات کاربران را جمع آوری میکرده بسته شد. در حال حاضر هیچ گونه رفتار مشکوکی از طرف دیتا پروپریا گزارش نشده اما اگر خبر اسوسیتد پرس صحیح باشد در سال 2020 ،امریکا شاهد رقابتی با تکنولوژی بسیار پیشرفته خواهد بود.
ما را در شبکههای اجتماعی مختلف همراهی کنید:
کانال تلگرام با آیدی faceitmag@
توییتر با آیدی faceit_ir@
اینستاگرام با آیدی faceit_mag@
کانال سروش با آیدی faceit_mag@
منبع خبر: theverge
ثبت نظر