هواوی امکان اجرای کامل ویندوز 10 را روی اندروید فراهم کرد

هواوی امکان اجرای کامل ویندوز 10 را روی اندروید فراهم کرد

کمپانی هواوی با راه اندازی سرویس هواوی کلود (Huawei Cloud) امکان اجرای ویندوز 10 را به صورت Thin Client روی گوشی‌های خود فراهم کرده است.

تبدیل گوشی به یک کامپیوتر همراه همیشه یکی از خواسته‌های بشر بوده است که شرکت‌های بزرگ فناوری برای تحقق آن تلاش‌هایی کرده‌اند. هواوی به‌تازگی در نمایشگاه CES 2018 سرویس ابری جدید را با نام هواوی کلود (Huawei cloud PC) را معرفی کرده است که این رویا را به واقعیت تبدیل می‌کند.

سرویس هواوی کلود، ابزاری برای اجرای ویندوز 10 روی گوشی هواوی

با استفاده از اپلیکیشن هواوی کلود (Huawei Cloud) می‌توانید دسکتاپ ویندوز 10 را روی نمایشگر گوشی خود و یا نمایشگر خارجی که به گوشی متصل شود نمایش دهید. بنا به گزارش‌های این رویداد هواوی کلود مبتنی بر کلود فیوژن (FusionCloud) توسعه داده شده است. به این معنا که به صورت Thin Client اجرا می‌شود. Thin client سیستمی است که توان پردازشی چندانی ندارد و از یک سرور توان پردازشی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند.

این Thin Client به یک سیستم مجازی که روی هواوی کلود (Huawei Cloud) اجرا می‌شود دسترسی پیدا کرده و ویندوز 10 را روی گوشی اجرا می‌کند. بنابراین ویندوز 10 عملاً روی گوشی هواوی اجرا نمی‌شود بلکه روی هواوی کلود قرار گرفته است.

سرعتی اجرای سیستم ویندوز 10 که روی گوشی هواوی به شدت و سرعت کانکشن اینترنت شما وابسته است. بنابراین اگر اینترنتی ناپایدار داشته باشید که دائماً قطع و وصل می‌شود مسلماً سرعت اجرای دستورالعمل‌ها روی گوشی شما پایین می‌آید.

هواوی برای نمایش سرویس جدید خود در رویداد CES 2018 گوشی اندرویدی را به با استفاده از یک داک و کابل HDMI به یک نمایشگر بزرگ متصل کرد تا نمایش ویندوز 10 روی گوشی هواوی راحت‌تر باشد. هواوی برای این کار از موس و کیبورد بلوتوث استفاده کرده بود.

یکی از جذابیت‌های هواوی کلود (Huawei Cloud) اینجاست که در عین حال که ویندوز 10 روی گوشی هواوی اجرا می‌شود، کلود به فایل‌ها و تصاویر کاربر روی گوشی هم دسترسی دارد. بنابراین به راحتی می‌توانید با گوشی خود عکسی بگیرید و روی ویندوز 10 ( که روی گوشی در حال اجراست) برنامه فتوشاپ را اجرا کنید و عکس خود را ویرایش کنید.

در حال حاضر سرورهای این کلود تنها در چین مستقر هستند بنابراین به دلیل مشکلاتی مانند تأخیر و یا سرعت پایین، استفاده از هواوی کلود تنها در چین ممکن است. البته این احتمال وجود دارد که هواوی سرورهایی را برای اروپا هم در نظر بگیرد تا استفاده از سرویس هواوی کلود در اروپا هم قابل استفاده شود؛ اما هنوز برنامه‌ای برای آمریکا در نظر گرفته نشده است.

هواوی اولین شرکتی نیست که برای تحقق رویای تبدیل گوشی به یک کامپیوتر کوچک دست به کار شده است، پیش‌تر شرکت مایکروسافت هم نسخه‌ای از ویندوز 10 را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده بود که البته مدت زیادی دوام نیاورد و سرانجام مایکروسافت تولید این نسخه را پایان داد.

چه دستگاه‌های هواوی از هواوی کلود پشتیبانی می‌کنند

در حال حاضر گوشی‌های هواوی که در لیست زیر عنوان شده‌اند از سرویس هواوی کلود پشتیبانی می‌کنند:

  • هواوی پی 20
  • هواوی پی 20 پرو
  • هواوی میت 10
  • هواوی میت R5
  • تبلت مدیاپد M5

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر