نتیجه فعال‌سازی سرویس 200 هزار تومانی جعلی مشخص شد

نتیجه فعال‌سازی سرویس 200 هزار تومانی جعلی مشخص شد

پیامکی دروغین 120 گیگ اینترنت رایگان همراه اول به مناسبت عید سعید فطر، دروغی بزرگ برای عضویت در سرویسی 200 هزار تومانی بوده است که وزیر ارتباطات پیگیر رفع مشکل شده و آن را رفع کرده است.

اگر پیگیر اخبار فناوری اطلاعات ایران از طریق فیسیت باشید می‌دانید که پیامکی جعلی چند روز پیش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود. بنا به این پیامک، به مناسبت عید سعید فطر کاربران با شماره‌گیری کدی دستوری می‌توانستند 120 گیگ اینترنت رایگان دریافت کنند.

این پیشنهاد وسوسه‌انگیز پیامکی جعلی بوده است و صحت نداشته و تنها اینترنت رایگان به آن‌ها تعلق نگرفته است بلکه بعد از شماره‌گیری این کد برای کاربران سرویس به مبلغ 217 هزار تومان برای آن‌ها فعال شده و این مبلغ برای حساب آن‌ها لحاظ شده است.

بعد از این اتفاق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی پیگیر موضوع شد و حالا نتیجه اعلام شده است.

بنا به گفته وزیر 450 هزار نفر این کد دستوری تقلبی را وارد کرده بودند که 400 هزار نفر از آن‌ها سیم‌کارت اعتباری و 50 هزار نفر سیم‌کارت دائمی داشته‌اند.

البته بسیاری از درخواست‌هایی که از طریق این کد دستوری جعلی صادر شده است با موفقیت ثبت نشده است که دلیل آن عدم اعتبار کافی کاربر است اما آذری جهرمی اعلام کرده است که از بین این درخواست‌ها 20 هزار مورد با موفقیت به ثبت رسیده است.

وزیر به صراحت اعلام کرده است که برای همه این 20 هزار نفر پیامکی ارسال شده است که کاربر در صورت عدم تمایل به فعال بودن سرویس می‌تواند آن را لغو کند و وجه پرداختی خود را پس بگیرد.

روز گذشته وزیر ارتباطات گفته بود که اگرچه این کد دستوری جعلی بوده است اما بدون تأیید کاربر نباید سرویس برای او فعال شود. حالا وی اعلام کرده است که از این به بعد فعال کردن سرویس بدون تأیید کاربر از طریق کد دستوری متوقف خواهد شد.

اگر شما هم جز افراد قربانی این پیام جعلی هستید آیا پیامکی برای لغو سرویس ناخواسته برایتان ارسال شده است؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر