قابلیتی مشابه کانال تلگرام به واتس آپ اضافه شد

قابلیتی مشابه کانال تلگرام به واتس آپ اضافه شد

واتس آپ یکی از پرطرفدارترین پیام رسان‌ها در سراسر دنیا است که بیش از 1.5 میلیارد کاربر دارد. این پیام رسان که در اصل متعلق به فیسبوک است همواره برای ماندن در صحنه رقابت، به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کند.

فیسبوک یه شعار مهم دارد «هنرمندان خوب، اثار ارزشمند هنرمندان موفق را به سرقت می‌برند»! بنابراین این کمپانی اصلا از کپی برداری از کارهای موفق رقیبانش نه تنها ترسی ندارد، بلکه این مسئله استراتژی خود می‌داند.

واتس آپ این بار دست روی مهم‌ترین قابلیت تلگرام، یعنی کانال گذاشته است. قابلیت کانال در تلگرام باعث شد که این پیام رسان در کنار ماهیت پیام رسانی، بیشتر شبیه به یک رسانه شود . ازاین‌رو تلگرام به‌شدت مورد توجه کسب‌وکارها قرار گرفت و حتی به یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای درآمدزایی تبدیل شد. بی‌شک می‌توان قابلیت کانال را دلیل اصلی محبوبیت تلگرام دانست. حالا واتس آپ این قابلیت کاربردی را کپی کرده است.

امروز واتس آپ ویژگی جدیدی را به گروه‌های واتس آپ اضافه کرده است که شبیه به کانال تلگرام است. به‌واسطه قابلیت کانال در واتس آپ تنها مدیران گروه‌ها می‌توانند پیام‌هایی را به‌صورت یک‌طرفه ارسال کنند. هدف واتس آپ از اضافه کردن این قابلیت امکان تشکیل گروه‌هایی با هدف اطلاع‌رسانی است.

کانال‌های واتس آپ یک تفاوت اصلی با کانال‌های تلگرامی دارند، افرادی که در این گروه‌ها عضو هستند باید شماره خود را در اختیار گروه قرار داده باشند بنابراین شماره اعضای گروه برای همه اعضای دیگر قابل مشاهده است.

با این اوصاف همچنان قابلیت جدید واتس آپ نمی‌تواند با کانال‌های تلگرام رقابت کند زیرا یکی از دلایل محبوبیت کانال‌های تلگرامی نیاز نداشتن به شماره کاربران بود اما در کانال‌های واتس آپ باید شماره شما وارد شود. بنابراین احتمالاً این قابلیت برای بیزنس‌های کاربردی نخواهد داشت.

فعال کردن قابلیت کانال در واتس آپ

برای فعال کردن قابلیت جدید گروه‌های واتس آپ کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • روی گزینه Group info ضربه بزنید.
  • گزینه Group Setting را انتخاب کنید.
  • روی Send message ضربه بزنید.
  • گزینه Only Admins را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد کانال در واتس آپ

نحوه ایجاد کانال در واتس آپ

این قابلیت در آخرین نسخه واتس آپ برای همه کاربران در سراسر دنیا فعال شده است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch و blog.whatsapp


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ratinia

یک‌شنبه, 10 تیر 1397

البته که تلگرام اولین پیام رسانی نبود که کانال و همچین قابلیتی رو فراهم کرد نویسنده گرامی

پاسخ

احمدعلی

یک‌شنبه, 10 تیر 1397

جالبه
لازم بود واقعا

پاسخ

ثبت نظر