بررسی افزایش قیمت ارز از بازار موبایل تا هاست‌های اینترنتی

بررسی افزایش قیمت ارز از بازار موبایل تا هاست‌های اینترنتی

این روزها افزایش شدید قیمت ارز، تلاطم‌هایی را در همه ابعاد جامعه به وجود آورده است. آشفتگی‌های بازار موبایل در این بین بیش از همه به چشم آمد، زیرا علاوه بر افزایش شدید قیمت دلار، سودجویان هم در این بین بازار را آشفته‌تر از آنچه بود کردند. برخی از وارد کنندگان موبایل ارز دولتی دریافت کرده بودند اما تنها بخشی از ارز دریافتی را صرف واردات موبایل کردند. برخی دیگر حتی همین گوشی‌های وارداتی را هم با قیمت ارز آزاد به فروش می‌رساندند. البته خوشبختانه این مسئله با پیگیری‌های بسیار وزیر ارتباطات و با همکاری تعزیرات در دست بررسی است.

 

بررسی متخلفان بازار موبایل نتیجه داد

مدیرکل تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفانی در پی بررسی این موضوع، شرکت‌های متخلف را به این شکل عنوان کرده است:

  • یک شرکت متخلف 13 هزار دستگاه گوشی وارد کشور کرده و هر کدام را 400 هزار تومان گران‌تر فروخته است
  • شرکت دیگری 20 هزار دستگاه گوشی وارد کرده که 15 هزار دستگاه آن را فروخته و پنج هزار گوشی دیگر را انبار کرده است
  • و...

به نظر می‌رسد بررسی‌ها به نتیجه رسیده است. به گفته محمدعلی اسفانی براساس قانون شرکت‌های متخلف در این زمینه بین دو تا پنج برابر مبلغ گران‌فروشی جریمه خواهند شد و همچنین موظف می‌شوند تا اضافه دریافتی‌ها را به خریداران بازگردانند.

 

تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های میزبانی وب

مسئله بازار موبایل به دلیل همگانی بودن بیشتر از بقیه ابعاد جامعه مطرح شد اما افزایش قیمت ارز وضعیت هاست‌های اینترنتی را هم تحت تاثیر قرار داده است. موضوع افزایش قیمت هاست‌های اینترنتی در پی عدم دریافت ارز دولتی باعث شد تا کاربران بسیاری نسبت به این موضوع اعتراض داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در پاسخ به اعتراض کاربران در خصوص تخصیص ارز به شرکت‌های میزبانی وب در توییتر خود چنین نوشت:

مطابق ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، ارز به این فعالیت‌ها پس از تایید سازمان فناوری اطلاعات توسط بانک مرکزی قابل تخصیص است. دستورالعمل نحوه درخواست توسط شرکت‌های تامین‌کننده خدمات میزبانی وب آماده شده و اطلاع‌رسانی خواهد شد.این تخصیص‌ها به محض تایید در سایت سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر خواهد شد.

منتظر به‌روز‌رسانی این خبر با تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های میزبانی وب باشید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر