افزونه رایگان فونت ایران برای زیباسازی وب سایت‌های فارسی زبان راه‌اندازی شد

افزونه رایگان فونت ایران برای زیباسازی وب سایت‌های فارسی زبان راه‌اندازی شد

افزونه رایگان فونت ایران برای زیباسازی وب سایت‌های فارسی زبان راه‌اندازی شد. در دو مرورگر کروم . فایرفاکس می‌توانید از این افزونه استفاده کنید.

حتماً شما هم بارها و بارها به وب سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا سر زده‌اید، وب سایت‌هایی که نوشته‌های فارسی را با فونتی نامطلوب نشان می‌دهند. اکثر این وب سایت‌ها برای نمایش فونت‌های ایرانی از فونت فارسی پیش‌فرض سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. اکثر اوقات این فونت‌ها به‌روز نیستند و یا اینکه بین زبان فارسی، عربی و اردو و زبان‌های مشابه، مشترک هستند. به همین دلیل نمایش فونت در این دست وب سایت‌ها اصلاً زیبا و ایدئال نیست.

خوشبختانه با تلاش‌های فونت ایران این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. کافی است افزونه ایران فونت را برای مرورگر کروم و فایرفاکس دانلود کنید تا فونت‌های وب سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا، واتس آپ، تلگرام و همه شبکه‌های اجتماعی را با فونت‌های زیبا و پرطرفدار ایران سنس، ایران یکان یا ایران سنس‌ دست‌نویس ببینید.

وقتی این افزونه رایگان را روی مرورگر خود نصب کنید، آیکونی مانند شکل در قسمت بالای مرورگر نمایش داده می‌شود. حالا می‌توانید با کلیک روی این آیکون، یکی از سه فونت ایران سنس، ایران یکان یا ایران سنس‌ دست‌نویس را برای مشاهده صفحه وب انتخاب کنید. البته خواناترین فونت در بین این سه مورد، فونت ایران یکان است.

افزونه ایران فونت روی مرورگر کروم

افزونه ایران فونت روی مرورگر کروم

 

ضمناً نیازی به خریداری هیچ‌یک از این فونت‌ها ندارید، استفاده از این فونت‌ها برای نمایش وب همانند افزونه‌های ایران فونت کاملاً رایگان است. البته در نظر داشته باشید که سه فونت ایران سنس، ایران یکان یا ایران سنس‌ دست‌نویس، به‌طورکلی رایگان نیستند و درصورتی‌که بخواهید در وب سایت خودتان و یا برای هر مصرفی دیگری از این فونت‌ها استفاده کنید، باید آن‌ها را خریداری کنید.

 

چه وب سایت‌هایی می‌توانند از افزونه ایران فونت بهره ببرند

در حال حاضر پرکاربردترین وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های تحت وب می‌توانند از این افزونه بهره ببرند.

  • وب سایت: ویکی‌پدیا و گوگل
  • شبکه‌های اجتماعی: توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس
  • سرویس‌های تحت وب: واتس آپ، تلگرام و ترلو

دانلود افزونه ایران فونت برای کروم

دانلود افزونه ایران فونت برای فایرفاکس

آیا از این افزونه‌ها استفاده کرده‌اید؟ نظر شما درباره این افزونه‌ها چیست؟ اگر از افزونه ایران فونت راضی هستید آن را به دوستان خود معرفی کنید تا سهمی در حمایت از کالاهای باکیفیت ایرانی داشت باشید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر