وزیر ارتباطات از درخواست‌ رفع فیلتر توییتر و عدم پاسخ دادستانی می‌گوید

وزیر ارتباطات از درخواست‌ رفع فیلتر توییتر و عدم پاسخ دادستانی می‌گوید

وزیر ارتباطات از درخواست‌ رفع فیلتر توییتر و عدم پاسخ دادستانی می‌گوید

الکامپ بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات کشور از صبح امروز کار خود را آغاز کرده و تا 9 مردادماه هم این رویداد ادامه دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در مراسم افتتاحیه الکامپ 97 حضور داشت و هم در جریان این رویداد لایحه صیانت از داده‌های شخصی را معرفی کرد، که مهم‌ترین اتفاق نمایشگاه الکامپ 97 تا کنون است.

آذری جهرمی در جریان این رویداد به سؤالات متعددی از سمت خبرنگاران هم پاسخ گفت. یکی از این سؤالات درباره رفع فیلتر توییتر بود، مسئله‌ای که از سال 88 آغاز شده و هنوز هم بعد از گذشت حدود 9 سال، برطرف نشده است. وزیر ارتباطات در مورد پیگیری برای رفع فیلتر توییتر چنین توضیح داد:

ما ملاحظاتمان را در مورد رفع فیلتر این شبکه اجتماعی از طریق امضای 6 عضو دولت و 2 نماینده مجلس که مربوط به درخواست برای برگزاری جلسه برای بررسی رفع فیلتر می‌شود، به دادستانی اعلام کردیم.

آذری جهرمی درباره پاسخ دادستانی به درخواست رفع فیلتر توییتر توضیح داد:

مطابق با پاسخ دادستانی به این درخواست، رفع فیلتر توییتر به دلیل آنکه دارای حکم قضایی صادره در مشهد است، قابل طرح در کارگروه فیلترینگ نیست.

در این زمینه ما در پاسخ به نامه دادستانی دلایل خود را مطرح کردیم و معتقدیم که حکم فیلتر مربوط به سال 88 و در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بوده و بازپرس قضایی مشهد در سال 91 حکم مجددی برای فیلتر این شبکه صادر کرده است، اما همان‌طور که می‌دانیم بازپرس برای حوزه استحفاظی خود می‌تواند حکم صادر کند.

به گفته آذری جهرمی، او مجدداً برای دادستانی نامه‌ای ارسال کرده داده‌ایم و دلایل خود را برای برگزاری جلسه در کارگروه فیلترینگ اعلام کرده است اما هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است. وزیر ارتباطات هنوز هم منتظر پاسخ دادستانی است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر