پیام رسان بومی بیسفون به قابلیت ارسال پیام امن و سیکرت چت مجهز شد

پیام رسان بومی بیسفون به قابلیت ارسال پیام امن و سیکرت چت مجهز شد

در جریان نمایشگاه الکامپ 97 پیام رسان بومی بیسفون به قابلیت ارسال پیام امن و سیکرت چت مجهز شد.

بیست و چهارمین دوره الکامپ، بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات کشور که جایی برای اعلام حضور استارتاپ‌ها و سایر فعالان حوزه فناوری اطلاعات در کشور است، در حال برگزاری در تهران است و سومین روز خود را می‌گذراند.

روز گذشته در جریان این رویداد پیام رسان ملی بیسفون که در حال حاضر 3 میلیون و 900 هزار کاربر دارد، برای کسب رضایت کاربران از ارائه خدمات خود بر بستر امن رونمایی کرد. به گفته میلاد موحدین، مدیر اجرایی این پیام رسان، با اضافه شده قابلیت سیکرت چت و ارسال پیام‌ها بر بستر امن و استفاده از پروتکل رمزنگاری شده، قابلیت خواندن و درج اطلاعات وجود ندارد.

این قابلیت در سایر پیام رسان‌های محبوب در سراسر دنیا همچون واتس آپ، تلگرام و... نیز وجود دارد، می‌تواند اعتماد مردم به پیام رسان‌های بومی را افزایش دهد. به اعتقاد موحدین کیفیت بهتر سرویس در کنار تماس‌های با کیفیت صوتی و ویژگی‌های جدید، از جمله موضوعاتی هستند که کاربران ایرانی را ترغیب می‌کند از میان اپلیکیشن‌های بومی یکی را انتخاب کنند.

موحدین در این رویداد از مشکلاتی که بر سر راه ساخت و توسعه پیام رسان بیسفون وجود داشت گفت:

در شروع کار با سنگ‌اندازی‌هایی مواجه شدیم و علاوه بر مشکل تکنولوژی، زیرساخت و سرمایه‌گذاری، با برخی موانع قانونی نیز مواجه بودیم. برای مثال ما مدعی هستیم که حتی قبل از تلگرام، کانال را راه‌اندازی کردیم اما به دلیل آنکه راه‌اندازی کانال نیازمند مجوز بود با مشکلاتی مواجه بودیم اما این در حالی است که تلگرام امکان ساختن کانال را به تمام کاربران در کمتر از 30 ثانیه فراهم کرد.

مدیر اجرایی پیام رسان بیسفون از عدم عمل به وعده بانک مرکزی برای حمایت از پیام رسان‌های بومی گلایه داشت. موحدین در این خصوص چنین توضیح داد:

دولت 5 میلیارد تومان دریافت ضمانت نامه‌های مفصل و به صورت وام وجوه اداره شده و با بازپرداخت مشخص به ما داد. در این زمینه وزارت ارتباطات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی به وظایف حمایتی خود تقریبا عمل کرد اما بانک مرکزی با وجودی که قرار بود طی دو ماه بعد از این مصوبه امکان پرداخت روی شبکه‌های بومی را فراهم کند به این تکلیف خود عمل نکرد.

در زمینه تکالیف مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام رسان‌های بومی، بانک مرکزی حتی در جلسات مشترک نیز شرکت نمی‌کند. در این زمینه معاونت رسانه‌ای دیجیتالی وزارت ارشاد نیز کانال‌های پرطرفدار تلگرامی را برای مهاجرت به سمت اپلیکیشن‌های بومی ترغیب کرد.

اگر پیگیر اخبار فناوری اطلاعات ایران از طریق فیسیت باشید در جریانید که چندی پیش خبری درباره درخواست تعیین تکلیف فعالیت دو نسخه غیررسمی پیام رسان تلگرام، یعنی هاتگرام و طلاگرام از سوی مدیران پیام رسان‌های داخلی بودیم. موحدین در این خصوص نیز توضیحاتی را ارائه داده است:

ما در این بیانیه در مورد بستن و یا باز شدن هیچ پیام رسانی صحبت نکردیم و موافق فیلتر نیستیم و هم اکنون نیز در مورد فیلتر شدن هاتگرام و تلگرام طلایی نظری نداریم بلکه تاکیدمان بر این است که این فضا رفع ابهام شود.

از شورای عالی فضای مجازی می‌خواهیم که فضای مربوط به فعالیت پیام رسان‌های بومی را به دور از موضوعات سیاسی تعیین تکلیف کرده و در مورد فعالیت تمامی پیام رسان‌ها چه خارجی و چه داخلی شفاف سازی کند چرا که در این صورت در فضای غبارآلود و دارای ابهام و شبهه، پیام رسان‌های بومی متضرر می‌شوند و فضای رقابتی به‌وجود نمی‌آید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: mehrnews


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا

سه‌شنبه, 09 مرداد 1397

لطفا فارسی را پاس بدارید:
سیکرت چت اشتباه است، و صحیح آن «گفتگوی امن» است
لطفا اصلاح فرمایید

پاسخ

ثبت نظر