نحوه رجیستری گوشی، چطور از سامانه همتا برای رجیستری تلفن همراه استفاده کنیم

نحوه رجیستری گوشی، چطور از سامانه همتا برای رجیستری تلفن همراه استفاده کنیم

نحوه رجیستری گوشی های هوشمند از طریق سامانه همتا و یا از طریق کد دستوری، فعال سازی رجیستری و هرآنچه درباره طرح رجیستری تلفن همراه باید بدانید را به صورت کامل در فیسیت ببینید.

طرح رجیستری تلفن همراه یکی از طرح‌های خبرساز در دنیای فناوری اطلاعات ایران است که از پایان مهرماه سال 96 آغاز شد. این طرح که در ماه دهم اجرایش به سر می‌برد، تمامی برندهای مختلف گوشی موبایل را در کشور به زیر چتر خود در آورده است.

اگرچه ماه‌ها از اجرای این طرح می‌گذرد اما هنوز هم بحث نحوه رجیستری گوشی یکی از سوالات مهم خریداران گوشی‌های هوشمند است. از این رو تصمیم گرفتیم که نحوه رجیستری گوشی را از طریق سامانه همتا که سامانه اختصاصی رجیستری گوشی است را به شما معرفی کنیم.

 

سامانه همتا چیست؟

از آنجایی که طرح رجیستری تلفن همراه بسیار مهم شده است، سامانه‌ای اختصاصی به نام سامانه همتا برای این کار در نظر گرفته شده است. سامانه همتا روش‌های مختلفی برای رجیستری تلفن همراه در نظر گرفته است. از جمله این روش‌ها می‌توان به وب سایت، کد دستوری USSD، پیامک و... اشاره کرد. البته برای دسترسی به قابلیت‌های خاصی از این سامانه مانند انتقال مالکیت سیم کارت، حتما باید از طریق وب سایت سامانه همتا اقدام کنید.

 

نحوه استعلام اصالت گوشی

اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند بخرید حتما باید به فرآیند استعلام اصالت گوشی آگاه باشید. برای این کار حتی نیازی نیست که باز کردن جعبه گوشی و یا استفاده از آن هم ندارید. تنها به شناسه 15 رقمی روی جعبه گوشی که به کد IMEI شناخته می‌شود نیاز دارید.

برای استعلام اصالت گوشی چند روش دارید که ما دو مورد از ساده‌ترین روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. کد IMEI را به شماره 7777 ارسال کنید.
  2. پس از شماره گیری کد دستوری #7777* و انتخاب استعلام اصالت، کد IMEI را وارد کنید.

حالا پیامکی برای شما ارسال می‌شود که اطلاعات مختلفی از گوشی مورد نظر مانند نام، مدل گوشی، شرکت وارد کننده و شناساه‌های دستگاه را شامل می‌شود. به این ترتیب می‌توانید از اصالت گوشی مطمئن شوید.

در مرحله بعد بایستی از طریق خود گوشی از اصالت آن مطمئن شوید. برای این کار باید گوشی را روشن کنید و کد دستوری #06#* را بگیرید. حالا کد IMEI روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

سپس به راحتی می‌توانید کد نمایش داده شده را با کدی که برای شما از طریق پیامک ارسال شده است تطبیق دهید تا از اصالت گوشی مطمئن شوید.

 

نحوه رجیستری گوشی

بعد از استعلام اصالت گوشی نوبت به نحوه رجیستری گوشی می‌رسد. برای رجیستری گوشی در شبکه باید یک کد فعال سازی رجیستری توسط فروشنده به شما داده شود. این کد فعال سازی رجیستری کدی 6 رقمی و یک بار مصرف است. حالا برای ثبت رجیستری گوشی یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از کد دستوری است.

 

نحوه رجیستری گوشی از طریق کد دستوری

  1. ابتدا کد دستوری #7777* را شماره‌گیری کنید.
  2. سپس از منویی که ظاهر می‌شود عدد مربوط به گزینه فعال سازی را وارد کنید.
  3. سپس بایستی کد IMEI گوشی که در بخش قبلی نحوه استعلام آن را یاد دادیم را وارد کنید.
  4. حالا باید آن کد فعال سازی رجیستری (همان کد 6 رقمی که فروشنده به شما می‌دهد) را وارد کنید.
  5. سپس باید شماره سیم کارتی که می‌خواهید گوشی را با آن فعال کنید را وارد کنید.
  6. در مرحله آخر باید اطلاعاتی که وارد کرده‌اید را تایید کنید.

حالا برای شما پیامکی ارسال می‌شود که تایید می‌کند که فرآیند ثبت رجیستری گوشی با موفقیت انجام شده است.

 

نحوه رجیستری گوشی از طریق سامانه همتا

ثبت رجیستری گوشی از طریق سامانه همتا هم مشابه روش بالاست. در این روش هم باز به شماره سیم کارت، کد IMIE و همان کد یک بار مصرف نیاز دارید.

نحوه رجیستری گوشی از طریق سامانه همتا

نحوه رجیستری گوشی از طریق سامانه همتا

 

در این آموزش نحوه رجیستری گوشی را به شما یاد دادیم اما همان طور که گفتیم گوشی تنها با همان سیم کارتی که آن را ثبت کرده‌اید، رجیستر شده است؛ اما نگران نباشید اگر بخواهید سیم کارت دیگری را روی گوشی استفاده کنید کافی است وارد سامانه همتا شده و مراحل انتقال مالکیت را طی کنید. به این ترتیب سیم کارت جدید روی گوشی شما رجیستر می‌شود. از سامانه همتا و بخش انتقال مالکیت هنگام خرید و فروش گوشی هم می‌توانید استفاده کنید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

k

دوشنبه, 29 مرداد 1397

تکلیف کسی که چندتا سیمکارت داره چیه؟ چون هر وقت سیمکارت عوض میکنی هی پیغام تغییر مالکیت میده! ما که شانس نداریم آخرش به جرم قاچاق یا دزدی میگیرنمون :)

پاسخ

وفا

سه‌شنبه, 30 مرداد 1397

سلام.... یه سوال داشتم
من گوشیم خراب شد بردم تعمیر کلا برد گوشیمو عوض کرد برام و حالا گوشیم پیغام رجیستری میده و سیمکارت یک گوشیم غیرفعال شده ...اطلاع دارید باید چکار کنم؟

پاسخ

صدیقه

چهارشنبه, 07 شهریور 1397

سلام. ممنون کاربردی بود...

پاسخ

سپهر

پنج‌شنبه, 08 شهریور 1397

سپاس، کامل و جامع بود

پاسخ

خدیجه زارعپور

جمعه, 18 آبان 1397

انتقال مالکیت رو با هر بار تغییر سیم کارت نیازی نیست انجام بدید، کافیه مجددا رجیستری کنید

پاسخ

keykey

سه‌شنبه, 06 آذر 1397

سلام
گوشی من از طریق پست وارد شده و گمرکش رو هم پرداخت کردم
ولی تو سایت همتا میگه قانونی نمی یاشد ! باید چکار کنم ؟

پاسخ

ثبت نظر