1300 درگاه پرداخت متخلف مسدود شد و 396 کد ملی در لیست سیاه قرار گرفت

1300 درگاه پرداخت متخلف مسدود شد و 396 کد ملی در لیست سیاه قرار گرفت

1300 درگاه پرداخت متخلف مسدود شد و 396 کد ملی در لیست سیاه قرار گرفت.

در جریان جام جهانی 2018 روسیه تخلفاتی مانند شرط‌‌بندی و قمار افزایش یافت. به گفته مهدی طوبایی، سرپرست معاونت توسعه و نظارت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت، در جریان این رویداد فرآیند نظراتی شاپرک هم تقویت شد.

این فرآیند نظارتی باعث شد 1438 درگاه با رفتار غیرمتعارف شناسایی شوند و 1300 درگاه پرداخت متخلف هم مسدود شود. به دنبال این ماجرا 396 کد ملی هم در لیست سیاه قرار گرفت . بعلاوه شرکت‌های پایانه‌های فروشPSP هم 499 درگاه را برای انسداد معرفی کردند.

به اعتقاد مهدی طوبایی شاپرک بازوی نظارتی بانک مرکزی در حوزه پرداخت الکترونیک است و نظارت بر شرکت‌های پی اس پی (PSP) از جمله اولویت‌های شاپرک است که در این بین شفافیت در نوع فعالیت پذیرندگان اعم از پذیرندگان کارتخوان و پرداخت اینترنتی برای شاپرک مهم است.

به گفته طوبایی شرکت‌های پی ‌اس ‌پی (PSP) موظف‌اند از نوع فعالیت متقاضی هر نوع درگاه پرداخت به صورت شفاف و قطعی اطلاع یابند. بعلاوه این شرکت‌ها موظف‌اند تا به صورت دوره‌ای بر تطابق فعالیت اعلام شده از سوی متقاضی درگاه با فعالیتی که پس از دریافت درگاه به آن مشغول است، نظارت داشته باشند و با هرگونه عدم تطابق برخورد کنند. در صورتی که شرکت‌های پی اس پی در برخورد با متخلفان اهمال کنند، شرکت شاپرک می‌تواند اقدام به مسدود کردن درگاه پذیرنده متخلف کند.

طوبایی درباره شناسایی تخلفات در سال جاری گفت که امسال علاوه‌بر پایش و رصد فضای اینترنت برای یافتن تخلفات این حوزه، از روی رفتارهای تراکنشی و مطالبات پردازش و پرداخت‌ها، تخلف‌ها شناسایی خواهند کرد و از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

طوبایی آمار دقیقی از حجم مسدودی‌ها اعلام نکرد اما گفت که به دنبال به‌کار‌گیری ابزارهای بهینه شناسایی پذیرندگان پرخطر است که خرید و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای بومی را ترجیح می‌دهد تا بر اساس نیازمندی‌ها از ظرفیت‌های داخلی بهره ببریم. به گفته او تا پایان تابستان مشخصات این ابزارهای رصد منتشر خواهد شد و بهترین ابزار بومی در این زمینه خریداری خواهد شد.

شرکت شاپرک پس از هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با امنیت و سلامت فضای مجازی توانسته است تا درگاه‌های متخلف را شناسایی کرده و با سرعت بیشتری برای مسدودسازی آن‌ها اقدام کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: ایلنا


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Bahram

پنج‌شنبه, 01 شهریور 1397

فقط همین مشکل وجود داشت که اینم به سلامتی حل شد، دیگه هیچ مشکلی وجود نداره.

پاسخ

ثبت نظر