عمل به وعده وزیر ارتباطات، سامانه اندازی گیری تشعشعات رادیویی رونمایی می‌شود

عمل به وعده وزیر ارتباطات، سامانه اندازی گیری تشعشعات رادیویی رونمایی می‌شود

عمل به وعده وزیر ارتباطات، سامانه اندازی گیری تشعشعات رادیویی در هفته دولت رونمایی می‌شود.

موضوع تشعشعات رادیویی یکی از مسائلی است که اخیراً نگرانی‌های زیادی را در بین عموم مردم به وجود آورده است. ازدیاد آنتن‌های مخابراتی BTS در مناطق شهری مختلف کشور دلیل این نگرانی است.

با وجود این نگرانی‌ها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بارها تأکید کرده است که همه تجهیزات مخابراتی که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند را از نظر ایمنی تشعشات مورد آزمایش قرار می‌دهد تا مطمئن شود از تجهیزاتی که برای بدن مضر هستند استفاده نمی‌شود. ضمناً این سازمان معتقد است که میزان تشعشعات تجهیزات رادیویی کمتر از استاندارد جهانی است بنابراین این اشعه‌ها ضرری به بدن نمی‌رسانند.

با وجود این توضیحات نگرانی‌های عمومی هنوز هم برطرف نشده است. تا جایی که اعتراضاتی در شهرهای مختلف کشور در خصوص این تشعشعات رخ داده است. شیراز یکی از همین شهرهایی است که به وجود بیش از حد تشعشعات اعتراض دارند.

از این رو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر دو روزه خود به شیراز به این موضوع پرداخت. به گفته او 18 سایت مختلف برای اندازه‌گیری امواج رادیویی در شیراز راه‌اندازی شده است که داده‌های این مراکز نشان می‌دهد که امواج رادیویی بیش از حد استاندارد نیست.

با وجود تمام این سخنان وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که برای رفع نگرانی‌های عمومی همانند نمایش وضعیت هوا در سطح شهر، وضعیت فرکانسی نیز در شهرها به نمایش در خواهد آمد.

حالا وزیر ارتباطات در توییتر رسمی خود اعلام کرده است که این سامانه در هفته دولت رونمایی خواهد شد:

یکی از وظایف سازمان تنظیم مقررات، اندازه‌گیری سطح تَجمُّعی تشعشعات رادیویی در کشور است تا نظارت دقیقی بر رعایت استانداردها صورت پذیرد. همان‌گونه که قول داده بودم، سامانه برخط نمایش این اندازه‌گیری‌ها، در هفته دولت، توسط سازمان تنظیم مقررات رونمایی خواهد شد.

 

توییت وزیر ارتباطات در مورد راه اندازی سامانه اندازی گیری تشعشعات

توییت وزیر ارتباطات در مورد راه اندازی سامانه اندازی گیری تشعشعات

 

به این ترتیب با راه اندازی سامانه اندازی گیری تشعشعات رادیویی، نگرانی عمومی در خصوص تشعشعات مضر از بین خواهد رفت.

 

به‌روزرسانی: 5 شهریورماه

به تازگی وب سایتی برای دسترسی به میزان تشعشعات راه‌اندازی شده است که اطلاعات ایستگاه‌های موجود در شهر شیراز و تهران را نمایش می‌دهد. برای اطلاع از میزان تشعشعات می‌توانید به این آدرس مراجعه کرده و شهر خود را (تنها شیراز و تهران) انتخاب کنید. در شیراز 18 ایستگاه (در واقع نام منطقه) و در تهران 80 ایستگاه برای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب آن و سپس انتخاب بازه زمانی، می‌توانید از میزان تشعشعات در آن زمان مطلع شوید.

البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از این سرویس نباید از فیلترشکن استفاده کنید.

تعیین میزان تشعشعات در شیراز و تهران

تعیین میزان تشعشعات در شیراز و تهران

 

نظر شما در مورد این سامانه چیست؟ آیا میزان تشعشعات اعلام شده را قبول دارید؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسین

دوشنبه, 05 شهریور 1397

تو شیراز احتمالا دستگاه هنگ کنه از کار بیفته از بسکه ...پارازیت زیاده
تا همه ملت سرطان نگیرن دست بردار نیستن

پاسخ

ثبت نظر