انتقاد شدید رئیس صنف رایانه تهران به تصمیمات منفعت طلبانه مدیران در نامه‌ای سرگشاده

انتقاد شدید رئیس صنف رایانه تهران به تصمیمات منفعت طلبانه مدیران در نامه‌ای سرگشاده

سید مهدی میر مهدی در انتقاد به شرایط بازار کالاهای دیجیتال حوزه آی‌تی و برای دومین بار در نامه‌ای سرگشاده به وزیر صمت فرستاد.

بازار کالاهای دیجیتال در حوزه آی‌تی در کشور به شدت با مشکل مواجه شده است تا جایی که چندی پیش سید مهدی میر مهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در مورد این شرایط گفت که کالایی در بازار IT وجود ندارد که خرید و فروش شود.

به اعتقاد وی بسته‌های ارزی بانک مرکزی کارشناسی شده نیستند از این رو نه تنها در این زمینه مشکلی را برطرف نکرده‌اند بلکه باعث ایجاد مشکل هم شده‌اند.

همه این مسائل باعث شد تا رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران برای رفع این مشکلات نامه‌ای را نوشته و درخواست‌هایی را داشته باشد اما با گذشت چندین مدت از این نامه و برطرف نشدن مشکلات بازار آی‌تی، میر مهدی مجددا نامه‌ای سرگشاده را به وزیر صمت نوشته است.

وی در این نامه از برخی مطالباتی که در نامه اول بوده و حالا عملی شده‌اند تشکر کرده اما از بابت درخواست‌های بی‌نتیجه مانده گلایه داشت. ابتدای نامه‌ی این بار او به انتقاد به برخی مدیران منفعت طلب که تنها میزهای مدیریتی را جا به جا می‌کنند اشاره داشت، مدیرانی که با تصمیمات اشتباه به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند. تیر گلایه‌های میر مهدی مدیرانی را نشانه گرفته است که ابتدا تصمیماتی را می‌گیرند و پس از مدتی به فکر کارشناسی کردن آن می‌افتند. درواقع درخواست او استفاده از مشورت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به حوزه ارز است.

بخش دیگر نامه او انتقاد به نگهداری کالاها در گمرک است، کالاهایی که به صورت قانونی وارده شده‌اند. در این بین مصرف کنندگان باید تاوان این تصمیم را بدهند و کالاها را با 60 تا 70 درصد افزایش قیمت بخرند.

دومین نامه سرگشاده آقای میرمهدی به وزیر محترم صمت به صورت زیر است:

به اطلاع کلیه همکاران گرامی میرساند که رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران به علت برطرف نشدن مشکلات صنف آی تی و ایراد مسئولین مجدد نامه ای سرگشاده به وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت ارسال تا انشاء ا... بتوانیم قدمی جهت رفع موارد برداشته شود.

وزیر محترم صنعت معدن و تجارت
جناب آقای دکتر شریعتمداری
سلام علیکم

احتراما باستحضار آن مقام عالی وزارت می رساند: اینجانب به عنوان نماینده یک صنف حدود یک ماه قبل نامه ای را تقدیم نمودم که متاسفانه بعضی از درخواست ها به نتیجه نرسیده است و بابت تعدادی از درخواست ها که به نتیجه رسید تقدیر و تشکر می نمایم.

جناب آقای وزیر در کشور جمهوری اسلامی ایران متاسفانه مدیرانی بر صندلی قدرت تکیه زده اند که سالیان سال فقط از یک میز به میز دیگر جا به جا شده اند و خیلی از آنها جایگاهشان در این میز و صندلی‌ها نیست چون که اصلا مدیریت را بلد نیستند و فقط فکر منافع اطرافیان خود می‌باشند، چرا مدیری که توانایی ندارد و جز ضربه به اقتصاد مملکت فایده دیگری ندارد باز باید در این مملکت سرکار باشد و جای یک مدیر خلاق ، فعال و توانمند را اشغال نماید. همیشه این مدیران تصمیمات آن‌ها فقط ضربه به اقتصاد کشور بوده است و کاری را انجام می دهند که بعد از مدتها متوجه نادرست بودن آن تصمیم می شوند و تازه به فکر کارشناسی هستند و می گویند باید کارشناسی شود چرا از اول این کار را نکردند. جناب آقای وزیر هر مدیری که در باره مسائل ارزی و واردات تصمیم گیری می‌نماید صد در صد اشتباه می‌باشد چون که از بخش خصوصی به هیچ عنوان مشورت گرفته نمی‌شود و بازار را نمی‌شناسد در این کشور بخشنامه پی بخشنامه صادر می‌گردد و هر مدیری برای خود حکم یک دولت دارد و شما باعث امضاء طلایی آن‌ها می‌شوید که اقتصاد مملکت به این روز افتاده است.

جناب آقای وزیر من نمی دانم گزارشاتی که به مقام معظم رهبری که انشاءالله سایه ایشان بر سر این مملکت مستدام باشد درست می‌باشد یا اشتباه ولی با ظاهر کارها حتما گزارشات دارای اشکال می‌باشد، با یک نظر به بازار کاملا متوجه می‌شوید، آقای وزیر میلیاردها میلیارد کالای آی‌تی در گمرکات وجود دارد، پول طرف خارجی پرداخت شده و امکان مرجوع کالا و برگردانندن ارز به کشور وجود ندارد. کالا به صورت قانونی وارد شده است و به هیچ عنوان قاچاق نمی‌باشد سرمایه بازرگان دپو شده است مصرف کننده با 60 یا 70 درصد گران می‌خرد تاوان را باید مصرف کننده بپردازد این کالا اگر به هر دلیلی از لحاظ وزن یا برند تغییر کرده است چرا ممانعت از واردات آن می‌شوید به استناد کدام قانون اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود. مگر این ارزها از این کشور خارج نشده، ساخت داخل هم ندارد و به هزار و یک دلیل کالا در گمرک مانده نمی دانم چرا ؟ روز اول اجازه ثبت سفارش را داده اید اینها بدون اطلاع هیچ کالایی را وارد نکرده اند. چرا باید حدود 200 کانتینر کالایی که مورد نیاز سازمانها و مردم می باشد در گمرک به دلایل بی معنی بماند

اگر لطف بفرمائید حداقل برای مردم عدم خروج از گمرک را بفرمایید تشکر می نمایم ، زیرا جواب وارد کنندگان را که مدیران شما با یک جمله به من ربطی ندارد از سر خود باز می کنند. چرا دولت تدبیر و امیدباعث شده حتی

امید آینده را از مردم بگیرد چه فردی از چه کشوری باید بیاید و این کالاها را اجازه ترخیص بدهد؟ چرا فشار را بر روی مصرف کننده که عمدتا تحصیلکردگان ما می باشند بر نمی دارید چرا اجازه نمی دهید بازار کار خود را انجام بدهد؟ چرا بعضی از مدیران با تصمیم گیری اشتباه هم چوب لای چرخ وارد کننده می گذارند هم هزینه مصرف کننده را افزایش می دهند؟ در ارتباط با مقدار مصرفی روزانه کشور هم دستورالعمل نادرست صادر کرده اید و همه وارد کنندگان را به چه کنم چه کنیم چه باید کرد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آینده چه می شود جواب بدهی را چگونه باید بدهیم؟ پرسنل را چه کنیم؟ هزینه ها را چگونه جبران کنیم تعدیل نیرو انجام بدهیم یا ندهیم و امثال این مطالب دچار کرده اید. جناب آقای دکتر چرا چندین کانتینر کارتریج دوماه بیشتر در گمرک بندر عباس مانده و دیگر قابل استفاده نمی باشد، چرا در کشور خودمان تحریم هایی را وضع می کنیم که هم سرمایه افراد هم کالای مصرفی واجب کشور را با دست خود به زباله تبدیل می کنیم. جناب آقای وزیر چرا به اسم تولید بدترین ضربه را به اقتصاد کشور و نیروی کار وارد می گردد. چرا به خاطر جلوگیری از ترخیص کالا صدها نفر بیکار شدند، چرا به خاطر جلوگیری از ترخیص واحدهای صنفی یکی بعد از دیگری تعطیل می شوند آیا حضرت عالی از این مسائل اطلاع ندارید چرا در این کشور دستورات مقام معظم رهبری را اجرا نمی کنند چرا باید در این کشور فقط رهبری به فکر مردم باشد مگر دولت مردان موظف به برطرف کردن مشکلات مردم نیستند.

جناب آقای وزیر ایران متاسفانه در تحریم می باشد و کالاهای آی تی از روز اول تحریم جزء کالاهای تحریمی بوده ولی همین بازرگانان ما به خاطر فرمان مقام معظم رهبری که تحریم را دور بزنید به عنوان یک سرباز رهبر معظم این کار را انجام داده اند به خدا این وارد کنندگان که دچار بروکراسی این ادارات شده اند همان افراد زمان جنگ بوده اند که با تمام وجود از انقلاب و آرمانهای آن دفاع کرده اند، چرا باید وزارت خانه متبوع حضرت عالی کار انجام می دهد که اینها از ایران فراری می باشند، چرا نمی گذارید به فعالیت مشغول باشند؟ مگر کشور مشکل بیکاری ندارد چرا پس شما تعداد بیکاران را افزایش می دهید، چرا اشتباه شما باعث خروج سرمایه از کشور می شود، چرا یک وارد کننده باید این همه اذیت و آزار ببیند مگر رهبر انقلاب همیشه سفارش نکرده است که آسایش مردم را فراهم نمائید چرا وزارتخانه به این گستردگی به هیچ عنوان کمک نمی کند مگر وزارتخانه شما مسئول تنظیم بازار نمی باشد چرا درآن وزارتخانه به واردکننده به چشم دزد و قاچاقچی نگاه می‌کنند چرا کشور را به ویرانه تبدیل می‌کنید.

جناب آقای وزیر از حضرت عالی به عنوان عالی ترین مقام وزارت عاجزانه درخواست می نمایم دستور به تسهیل کار مردم صادر نمائید و اجازه ندهید سرمایه‌های این مملکت در داخل ایران نابود گردد، دستور حضرت عالی در رابطه با ترخیص کالا مطمعنا فضای کسب وکار، بی کاری، کاهش قیمت ها، باز شدن واحدهای تعطیل را و خیلی از مسائل و مواردی که به این ترخیص ها مرتبط می باشد به خدا در پیشگاه خداوند مسئول می باشید، هیئت دولت قسم نامه امضاء نموده که فقط حافظ منافع مردم باشد نه مشکل آفرین برای مردم. لطفا در انجام وظیفه خود اول دستورات رهبری و دوم خدا و سوم مردم را در نظر بگیرید. ومن الله توفیق

رئيس اتحاديه فناوران رایانه تهران
سيدمهدی ميرمهدی كمجانی

نظر شما در مورد این نامه و شرایط کنونی بازار کالاهای حوزه آی‌تی چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: itunion

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن

یک‌شنبه, 11 شهریور 1397

خدا خیرت بده آقای میرمهدی حرف دل 96% مردم رو زدی

پاسخ

محمد جواد

دوشنبه, 12 شهریور 1397

سلام ببخشید کلمه ی "مطبوع" در متن ایراد املایی دارد ، درست آن "متبوع" است.

پاسخ

lol

دوشنبه, 12 شهریور 1397

خودشون از خودشون انتقاد کردن ؟! نامه سرگشاده به خودشون دادن ؟!!!
نمیدونم والا این روزا حرف های جالب زیاد زده شده

پاسخ

ثبت نظر