کوالکام، اعلانات شصت روزه برای 1300 نفر از کارکنانش می‌فرستد.

کوالکام، اعلانات شصت روزه برای 1300 نفر از کارکنانش می‌فرستد.

اخیراً در اخبار چنین شنیده می‌شود که سال جاری برای شرکت کوالکام، شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکایی، سال سخت و دشواری بوده است. این کمپانی برای 1300 نفر از تمام کارکنانش که کلاً 31300 نفر هستند، به مدت شصت روز، اعلانات میفرستد. این آگهی بیان می کند که آخرین روز کاری این عده از کارکنان بیستم ماه نوامبر می‌باشد، یعنی دقیقاً پیش از جشن شکرگذاری. البته باید به این نکته اشاره کرد که این خبر بنا به اخبار شبکه‌ی تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی است. به این ترتیب به اندازه‌ی تقریباً 1300  نفر از کارکنان این شرکت تعدیل نیرو خواهند شد؛ عده‌ای در سانفرانسیسکو، بولدر، کلرادو، اندوور و ماساچوست از لیست کارکنان حذف شدند. این در حالی است که کارکنان هیچ دخالتی در دلیل این تعدیل نیرو نداشته‌اند. دلیل این تعدیل در واقع این است که شرکت سامسونگ، در سال جاری، در خط تولید خود از کوالکام استفاده نکرده است. هدف شرکت کوالکام عرضه‌ی ارتباطات با کیفیت است.


سامسونگ تنها شرکتی نیست که در سال جاری از کوالکام استفاده نکرده است. جدیدترین تبلت‌های آمازون که پیش از این به بازار عرضه شدند، دیگر از پردازنده‌های این شرکت استفاده نمی‌کنند. پیش از این آمازون از پردازنده‌های این شرکت در ساخت تبلت‌های خود استفاده می‌کرد؛ پردازنده‌های جایگزین پردازنده‌های کوالکام، هم ارزانتر هستند و هم کمتر گرم میشوند.
می‌توان گفت پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 810، تا حدودی برای کاربران ناامیدکننده بود، به ویژه از این نظر که به شدت گرم میشود. اما این تنها دلیلی نیست که این پردازنده در سال جاری پردازنده‌ی موفقی نبود؛ رقابت فعلی در بازار هم بر این موضوع تاثیرگذار بوده است. در این زمینه میتوان به مدیاتک و انویدیا اشاره کرد. البته این کمپانی از یک پردازنده‌ی جدید برای سال آینده خبر داده است که نسبت به پردازنده‌ی فعلی خنکتر است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر