مرورگر کروم آپدیت شد، جذاب‌ترین قابلیت‌های نسخه 69 کروم چیست

مرورگر کروم آپدیت شد، جذاب‌ترین قابلیت‌های نسخه 69 کروم چیست

مرورگر کروم همراه با قابلیت‌های جذاب و کاربردی آپدیت شد. مهم‌ترین قابلیت‌های نسخه 69 کروم را در فیسیت ببینید.

مرورگر گوگل کروم که چند روز پیش 10 ساله شد، ساعاتی پیش به‌روز‌رسانی شد. نسخه 69 کروم یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌هایی است که در سال‌های اخیر برای این مرورگر ارائه شده است و ویژگی‌های جذابی دارد. این آپدیت بیشتر مربوط به طراحی ظاهری گوگل کروم است. با ما همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های نسخه جدید مرورگر گوگل کروم را توضیح دهیم.

طراحی نسخه 69 کروم

نسخه 69 کروم از رابط کاربری جدید بهره می‌برد که در همه پلتفرم‌های دسکتاپ، اندروید و iOS اعمال شده است. در این باز طراحی تب‌ها گوشه‌های گردتری دارند و آیکون‌های بیشتری به مرورگر اضافه شده است. این طراحی به کاربر کمک می‌کند تا راحت‌تر بتواند بین تب‌ها جا به جا شود.

طراحی نسخه 69 کروم در موبایل باز هم بر راحتی کاربر تمرکز دارد به طوری که در نسخه iOS این مرورگر، نوار ابزار در پایین صفحه قرار گرفته است که راحت‌تر در دسترس کاربر است.

 

سرعت و امنیت در ورود اطلاعات در نسخه 69 کروم

گوگل در آپدیت جدید کروم امکانی فراهم کرده است تا به سرعت و البته به صورت دقیق و صحیح رمز عبور، آدرس‌ها، شماره کارت بانکی و... در فرم‌ها وارد شود. درواقع همه این اطلاعات در حساب گوگل شما ذخیره می‌شود. ضمنا این اطلاعات به صورت مستقیم از طریق نوار ابزار کروم قابل دسترس است.

 

ارائه پسورد امن و تصادفی

بعلاوه نسخه 69 کروم به قابلیت تولید پسورد به صورت رندم مجهز شده است. به این ترتیب زمانی که می‌خواهید در وب سایتی عضو شوید، کروم یک رمز عبور تصادفی و امن را به شما ارائه می‌کند و این پسورد را در حافظه خود ذخیره می‌کند که روی کامپیوتر و گوشی برای شما در دسترس است. به این ترتیب از شر رمزهای عبور تکراری و نامطمئن خلاص می‌شوید.

با استفاده از این قابلیت هر بار که موس خود را روی فیلد مربوط به رمز عبور نگه دارید، گوگل رمز عبوری مناسب و ایمن را به ما پیشنهاد می‌کند که اگر آن را انتخاب کنید این رمز در حافظه حساب گوگل باقی می‌ماند. البته در نظر داشته باشید در این صورت باید با اکانت گوگل خود وارد شده باشید.

 

تایپ سوال در نوار آدرس و گرفتن جواب همان جا

همان طور که می‌دانید نوار آدرس در کروم، نوار جستجو هم هست تا کاربران به سریع‌تر شکل ممکن بتوانند به جستجو بپردازند. در نسخه 69 گوگل کروم جستجو ساده‌تر از قبل شده است. درواقع در این نسخه از کروم بعد از نوشتن سوال خود در نوار آدرس، جواب کوتاه شما در همان نوار آدرس نمایش داده می‌شود. این مسئله بیشتر در نتایجه مسابقات، آب و هوا، ترجمه یک کلمه و... کاربرد دارد.

نسخه 69 کروم، تایپ سوال در نوار آدرس و گرفتن جواب همان جا

نسخه 69 کروم، تایپ سوال در نوار آدرس و گرفتن جواب همان جا

 

گزینه پرش به تب (Switch to Tab)

تصور کنید تعداد زیادی تب را باز کرده‌اید که شما را سر در گم کرده است. حالا یک تب دیگر باز می‌کنید و وب سایت مورد نظر خود را وارد می‌کنید سپس با استفاده از گزینه Switch to Tab به تبی که قبلا آن وب سایت را باز کرده‌اید می‌روید.

 

نظر شما در باره‌ی نسخه‌ی جدید مرورگر کروم چیست؟ از نظر شما، تغییرات جدید راضی‌کننده هستند؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: blog.google


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر