پیتزا با طعم هوش مصنوعی، دانشجویان MIT با کمک هوش مصنوعی پیتزا پختند

پیتزا با طعم هوش مصنوعی، دانشجویان MIT با کمک هوش مصنوعی پیتزا پختند

هوش مصنوعی یکی از تکنولوژی‌هایی است که این روزها به شدت پیشرفت کرده است و همه روزه شاهد حضور بیشتر آن در زندگی روزمره هستیم. پیشرفت هوش مصنوعی به حدی است که به واسطه آن متخصصان می‌توانند زمان احتمالی مرگ بیماران، تومور سرطانی، بیماری‌های چشمی و... را پیش‌بینی کنند. حتی جالب‌تر اینکه که به کمک هوش مصنوعی می‌توان فایل‌های صوتی را به ویدیو تبدیل کرد.

حالا هوش مصنوعی پا را فراتر گذاشته و دانشجویان MIT برای پخت پیتزا هم از هوش مصنوعی کمک گرفته‌اند. این افراد با استفاده از یادگیری ماشین پروژه‌ای تعریف کرده‌اند که با در اختیار داشتن ده هزار دستور پخت غذاهای مختلف، بهترین دستور پخت پیتزا را ایجاد می‌کند. این سیستم درواقع یک شبکه عصبی منبع باز (Open source) است.

حالا رستورانی به نام کراش پیزا (crush pizza)، با استفاده از همین سیستم هوش مصنوعی، پیتزاهایی منحصر به فرد و خوش طعم را درست می‌کند و به دست مشتری می‌رساند.


یکی از خوش طعم‌ترین و عجیب‌ترین پیتزاهایی که در این رستوران و با همین سیستم هوش مصنوعی درست شده است، ترکیبی از میگو، مربا و سس ایتالیایی است! این پیتزای عجیب به حدی مورد توجه کاربران قرار گرفته است که این رستوران آن را به منو اصلی خود اضافه کرده است.

بی‌شک هوش مصنوعی زندگی آینده ما را در همه ابعاد تکنولوژی، کار، سلامتی، غذا و... متحول خواهد کرد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر