چطور گوشی اندروید را به تلویزیون وصل کنیم؟

چطور گوشی اندروید را به تلویزیون وصل کنیم؟

شاید صفحه نمایش گوشی اندروید شما به اندازه کافی بزرگ نباشد. حتی اگر یک تبلت نسبتاً بزرگ هم داشته باشید هم صفحه نمایش آن چیزی حدود هفت اینچ خواهد بود. با این حال یک تلویزیون 30 اینچی در خانه دارید. چطور گوشی را به تلویزیون وصل کنیم تا از صفحه نمایش بزرگ آن بهره ببریم؟ 

 

متصل کردن گوشی اندروید به تلویزیون چه مزایایی دارد؟ 

یک دلیل می‌تواند بازی کردن باشد. در یک صفحه بزرگ بازی‌های روی گوشی می‌توانند تبدیل به یک روش خوب برای وقت گذرانی با دوستان تبدیل شود. حتی می‌تواند جای کنسول بازی شما را پر کند. 

این تجربه می‌تواند آنقدر لذت بخش باشد که دیگر دلتان نخواهد بدون استفاده از تلویزیون خود بازی‌های روی گوشیتان را انجام دهید. شما حتی می‌توانید به دستگاه خود یک کنترلگر متصل کنید. 

علاوه بر آن شاید بخواهید که ویدئو و یا عکس‌های روی گوشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا حتی با استفاده از پاورپوینت ارائه دهید و یا خیلی کارهای دیگر. اما چطور گوشی اندروید را به تلویزیون HDMI وصل کنیم؟ 

 

چطور گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

1- گوگل کروم کست

شاید محبوب‌ترین روش برای اتصال تلویزیون به گوشی اندروید Google Chromecast Ultra باشد. این دستگاه ابزاری برای مشاهده آنلاین ویدئو و یا تصاویر گوشی به طور مستقیم روی تلویزیون است. کروم‌کست دارای یک اتصال HDMI و یک کابل USB است و تنها کافی است که آن را به دستگاه اندروید خود متصل کنید. 

تنها کاری که باید بکنید این است که در منو تنظیمات سریع اندروید فرمان Cast را اجرا کنید و یا آیکون آن را در اپلیکیشنی که قصد دارید از آن استفاده کنید بیابید. برای مثال اپلیکیشن کروم موبایل دارای گزینه‌ی Cast است. 

 

2- با Amazon Fire Stick صفحه نمایش خود را روی تلویزیون منعکس کنید 

یک روش دیگر برای انعکاس بدون سیم صفحه نمایش گوشی اندرویدی استفاده از Amazon Fire Stick است. این قابلیت شبیه به همان کروم کست است: شما دو دستگاه را به هم متصل کرده و صفحه نمایش را روی تلویزیون منعکس می‌کنید. شما می‌توانید محتوا، اپلیکیشن‌ها و و هر چیزی را روی تلویزیون خود پخش کنید. 

Amazon Fire TV Stick گزینه‌ی بسیار مناسبی است که استفاده از آن بسیار راحت‌تر از Google Chromecast Ultra می‌کند. 

 

3- دانگل میراکست 

میراکست در بسیاری از تلویزیون‌های مدرن وجود دارد. حتی اگر تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی میراکست را نداشته باشد ممکن است بلو-ری پلیر و یا سیستم صوتی تصویری تلویزیون شما این قابلیت را داشته باشد. اگر داشته باشد شما به راحتی می‌توانید دانگل میراکست ارزان قیمت را به درگاه HDMI تلیوزیون خود متصل کنید. 

برای اتصال دستگاه میراکست به یک گوشی یا تبلت با سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو و یا بالاتر به Settings > Device connection > Screen mirroring بروید. برای دستگاه‌های قدیمی‌تر از Settings > Display > Cast Screen استفاده کنید. منو را باز کرده و گزینه‌ی Enable wireless display را تیک‌دار کنید. 

 

4- USB به HDMI

در سال‌های اخیر پشتیبانی USB به HDMI راتقا یافته است. در نتیجه شما به یک مبدل برای تبدیل سیگنال‌ها از اتصال USB ( معمولاً میکرو USB یا حتی USB type-C) به کابل HDMI برای پخش محتوای گوشی روی تلویزیون یا مانیتور نیاز دارید. 

سازگاری برای مبدل‌ها در هر دستگاه به یک صورت است. برای مثال گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، HTC و موتورولا سازگار هستند اما شاید بقیه گوشی‌ها نباشند. در نتیجه بدون تحقیق یک آداپتور نخرید. در عوض پیش از خرید روی اینترنت مدل گوشی و آداپتور USB HDMI مورد نظر خود را جست‌وجو کنید. 

دو مدل موجود است: 

• MHL: مخفف Mobile High-Definition Link است و امکان انتقال ویدئو اچ‌دی و صدای فراگیر هشت کاناله را فراهم می‌کند. این تکنولوژی در سال 2010 وارد بازار شد. این دستگاه‌ها در دو مدل micro-USB و USB Type-C موجود است. 

• Slimport: به باتری کمی نیاز دارد در نتیجه بدون مصرف زیاد باتری می‌توانید گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. مگر این که یک بازی با گرافیک خیلی بالا انجام دهید. خوشبختانه کابل‌های Slimport زیادی دارای درگاه micro-USB برای اتصال کابل شارژر هستند. 

البته به یاد داشته باشید که آداپتورهای AV زیادی وجود دارند. درضمن اگر تلویزیون HDMI ندارید می‌توانید از کابل Slimport مبتنی بر VGA استفاده کنید. 

 

5- اتصال گوشی به عنوان دستگاهی برای ذخیره سازی داده 

یک روش دیگر برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون دستگاه ذخیره سازی USB است. درحالی که این روش برای انتقال صفحه نمایش کاربرد ندارد اما با این روش می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای گوشی خود را روی تلویزیون ببینید. 

درحالی که نمی‌توانید از طریق اپلیکیشن مورد علاقه خود برنامه‌ها را به صورت آنلاین روی تلویزیون پخش کنید می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای روی گوشی خود را ببینید. فقط اطمینان حاصل کنید که درگاه USB روی تلویزیون در حالت عمومی قرار دارد. کنترل از راه دور تلویزیون نیز باید چند گزینه برای کنترل ویدئو داشته باشد تا بتوانید به راحتی عکس‌ها و ویدئوهای خود را نمایش کنید. 

 

6- با استفاده از DLNA از طریق شبکه از تلویزیون خود استفاده کنید 

بسیاری از دستگاه‌ها از تلویزیون گرفته تا بلو-ری پلیر و حتی کنسول‌ها Digital Living Network Alliance یا به طور مختصر DLNA را پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه با وجود اپلیکیشن مناسب روی دستگاه اندروید شما می‌توانید به طور مستقیم از طریق تلویزیون خود محتوای آنلاین را مشاهده کنید. 

DLNA بسیار پرکاربرد و در بیشتر دستگاه‌ها موجود است در نتیجه نیاز به سخت افزار خاصی برای آن ندارید. اما باید از اپلیکیشنی مانند BubbleUPnP یا AllConnect استفاده کنید. 

 

7- اتصال HDMI روی گوشی‌های قدیمی 

در سال‌های گذشته بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی به همراه درگاه HDMI منتشر می‌شدند. این دستگاه‌ها شامل سونی اکسپریا اس، ال‌جی اوپتیموس 2 ایکس، ال‌جی اوپتیموس 3دی پی920 بودند. 

اندروید

 

اگر یکی از این گوشی‌ها دارید به یک کابل HDMI خاص نیز نیاز دارید که دارای یک اتصال Type-A استاندارد در یک طرف و اتصال مناسب در طرف دیگر هستند که ممکن است (Type D (micro-HDMI)،  Type-C (mini HDMI) یا Type-A باشد. 

مشکل این گوشی‌ها قدیمی بودن آن‌هاست چرا که شما نمی‌توانید آخرین نسخه‌ی اندروید را روی آن‌ها نصب کنید و از امنیت و قابلیت‌های آن بهره ببرید. 

با این حال اگر یکی از این گوشی‌ها دارید با نصب Kodi می‌توانید یک سیستم صوتی تصویری خوب داشته باشید. 

 

چطور گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

با سخت افزار مناسب شما می‌توانید گوشی و یا تبلت اندروید خود را به تلویزیون اچ‌دی خود متصل کنید و از قابلیت‌های آن بهره ببرید. 

ممکن است شما برای مثال روی گوشی و یا تبلت اندروید خود Plex و Kodi داشته باشید. در این صورت گوشی موبایل شما می‌تواند به یک سیستم صوتی تصویری خیلی قوی و قابل حمل تبدیل شود. 

 

آیا روش‌های دیگری برای اینکه چطور گوشی را به تلویزیون وصل کنیم می‌شناسید؟ اگر روش دیگری سراغ دارید با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

مقالات مرتبط: 

چگونه در تلویزیون اندرویدی از صفحه اسکرین شات بگیریم

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مصطفی محمدی عشرت آبادی

جمعه, 18 مهر 1399

سلام از توضیحات بسیار راضی هستم
واقعا دست سازنده اش درد نکند

پاسخ

ثبت نظر