بیمه موبایل، راه گریز از ضرر مالی هنگام خرابی گوشی

بیمه موبایل، راه گریز از ضرر مالی هنگام خرابی گوشی

بیمه موبایل، راه گریز از ضرر مالی هنگام خرابی گوشی است. هرآنچه درباره بیمه موبایل لازم است بدانید را در فیسیت بخوانید.

این روزها و در شرایط اقتصادی عجیبی که در کشور حاکم است، قیمت همه کالاها به شدت افزایش یافته است. گوشی‌های هوشمند به عنوان یکی از کالاهایی که در بین عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد، این روزها به شدت گران و کمیاب شده‌اند زیرا مدت‌هاست واردات موبایلی در کشور نداشته‌ایم.

همین موضوع باعث شده است تا بیمه موبایل در بین دارندگان گوشی‌های هوشمند بیش از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کند این در حالی است که بیش از 15 سال است که امکان بیمه موبایل در کشور فراهم شده است.

علی رشیدی رئیس اداره نظارت بر بیمه‌های درمان، حادثه و مسئولیت بیمه مرکزی، درباره بیمه موبایل گفته است که این بیمه معمولا بین واردکنندگان موبایل و شرکت‌های بیمه انجام می‌شود. گویا بیمه موبایل مانند گارانتی در کنار گوشی به دست مشتری می‌رسد. مشتری می‌تواند با پرداخت حدود 6 تا 7 درصد از ارزش واقعی گوشی، آن را به مدت یک سال بیمه کند.

 

آیا امکان بیمه گوشی‌های کارکرده وجود دارد

معمولا بیمه موبایل برای گوشی‌های آکبند انجام می‌شود اما در صورتی که بعد از استفاده از گوشی بخواهید آن را بیمه کنید کمی مراحل سخت می‌شود زیرا بیمه‌گذار باید از سلامت دستگاه شما مطمئن شود.

 

تفاوت بیمه موبایل با گارانتی چیست؟

بیمه موبایل شامل مواردی همچون عیب‌های ذاتی گوشی نمی‌شود بلکه هزینه این تعمیرات بر عهده گارانتی است. در عوض شکستگی، سوختگی، آب خوردگی، سیل، زلزله، سرقت و... جز مواردی هستند که تحت پوشش بیمه موبایل قرار دارند. درواقع بیمه موبایل مکمل گارانتی است.

در نظر داشته باشید که شرکت‌های مختلف بیمه موبایل، طرح‌های مختلفی را برای بیمه موبایل در نظر می‌گیرند که هر یک بنا به هزینه دریافتی، بخشی از مشکلاتی که ممکن است برای گوشی پیش بیاید را بیمه می‌کنند.

 

خسارت گوشی با توجه به قیمت روز گوشی محاسبه می‌شود؟

در شرایط کنونی که دائما قیمت‌ها در نوسان است، ممکن است قیمت گوشی بالا برود. شاید سوال عده زیادی این باشد که در این شرایط آیا با توجه به قیمت اولیه گوشی در زمان بیمه شدن، خسارت پرداخت می‌شود و یا اینکه خسارت با توجه به قیمت روز گوشی محاسبه می‌شود؟

علی رشیدی در این خصوص توضیح داده است که خسارت بر اساس ارزش گوشی در زمان بیمه شدن محاسبه می‌شود. البته کاربران می‌توانند بیمه الحاقیه افزایش قیمت را خریداری کنند که هزینه آن نهایتا تا 25 درصد قیمت گوشی است.

 

شرکت‌های بیمه کننده موبایل

شرکت‌های بیمه‌ای همچون بیمه پارسیان، سامان و... از جمله شرکت‌هایی هستند که خدمات بیمه موبایل را ارائه می‌دهند. هر شرکت دارای تعرفه‌های مختلفی است که هر یک مشکلات خاصی از گوشی را بیمه می‌کند.

 

پیشنهاد فیسیت: نحوه رجیستری گوشی، چطور از سامانه همتا برای رجیستری تلفن همراه استفاده کنیم

پیشنهاد فیسیت: نحوه فرآیند انتقال مالکیت تلفن همراه از طریق سامانه همتا

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: دیجیاتو و گوشی شاپ


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر